loading
در حال بررسی درخواست شما
از حضیض تا اوج: این ژاکا شگفت انگیز...
از حضیض تا اوج: این ژاکا شگفت انگیز...

از حضیض تا اوج: این ژاکا شگفت انگیز...

به نظر می رسد که ژاکا در این فصل در حال لذت بردن از فوتبال است. هواداران آرسنال از فرم کنونی ژاکا تعجب کرده اند، زیرا او فصل گذشته، عملکرد ناامیدکننده و پر اشتباهی را از خود نشان داده بود. او بوضوح در آرسنال تحت رهبری امری، رشد کرده است. او در جریان تساوی 2-2 آرسنال با منچستریونایتد غایب بود و خلا او در مرکز زمین آرسنال کاملا مشهود بود. در این فصل، زوج توریرا و ژاکا، عملکرد بسیار خوبی را داشته اند. پاسهای کلیدی او، باعث می شود تا نقش او در ارتباط دادن خط دفاع با خط حمله تیم، انکار ناپذیر است. در کارهای دفاعی و پوشش خط دفاعی،خلا های ژاکا را توریرا پوشانده است و زوج فوق العاده ای و کاملی را برای تیم شکل داده اند.ژاکا مدت ها بود که محبوب هواداران و منتقدان نبود و عملکرد پر نقدی را از خود نشان می داد، مثلا در همین فصل در بازی با ولوز یک اشتباه مهلک انجام داد که منجر به گلزنی آنها شد، او بیش از بقیه بازیکنان، توپ را از دست می دهد. آمار او به عنوان کسی که بیشترین اشتباه منجر به گل را در دوسال اخیر در لیگ برتر داشته است، اندکی ناامیدکننده است ولی ژاکا نسبت به سن 23 سالگی که به آرسنال آمد، بصورت محسوس پیشرفت کرده است و کسی منکر این موضوع نمی باشد.
 
امری درباره او گفت: شما به عنوان یک بازیکن، باید ابتدا مهارت های فردی قابل قبولی داشته باشید و بتوانید بخوبی در تمرینات، یاد بگیرید تا بتوانید آنها را در مسابقات، پیاده کنید. این موضوع برای برخی از بازیکنان ملموس تر است زیرا آنها ظرفیت این کار را دارند و بخوبی پذیرای این موضوع هستند، شاید چون انگیزه های جدید و خاصی دارند. این بازیکنان، کسانی هستند که عطش سیری ناپذیری برای پیشرفت و رشد دارند، اما من به این نتیجه رسیده ام که هرکسی می تواند رشد کند. در مورد ژاکا باید بگویم که من او را از قبل می شناختم. اولین نکته د مورد او آن بود که بتوانیم مناسب تزین پست برای او و ویژگی های بازیش، پیدا کنیم، اما او همچنین می خواست تا بهتر و بهتر شود، جوری که هر بازیکنی باید این گونه فکر کند.
 
بهترین پست برای بازی او پیدا شده است. آرسنال حدود 1 سال و 10 ماه بصورت مداوم در ترکیب آرسنال در لیگ حضور داشته است. 65 بازی پیاپی او در وسط زمین آرسنال، بیانگر این موضوع است که او عملکرد قابل اتکایی داشته تا مربیان را قانع کند تا از او در تیم استفاده کنند، او هافبکی است که علاقه به شرکت در کارهای هجومی دارد و برای خود و هم تیمیانش فضاسازی کند. او یکی از 5 کاپیتان انتخابی امری برای تیم این فصل می باشد. تمدید قرارداد او تا سال 2023 تمدید شده است که نشانگر اهمیت او برای باشگاه است. او در زمان حضورش در بورسیا مونشن گلادباخ هم تبدیل به جوانترین کاپیتان تاریخ بوندسلیگا شده بود. ژاکا در این باره گفت: به طور قطع، این فصل بهترین فصل بازی من بوده است. من بدون شک، قدم بزرگی در مسیر پیشرفت برداشته ام. من اکنون بسیار احساس خوبی در آرسنال دارم که بخش بزرگی از آن مرهون مربی جدید است. او ما را بخوبی آماده می کند و برای همه ما برنامه خاصی دارد. ما اکنون می دانیم که چه هنگام داشتن مالکیت توپ و چه هنگام نداشتن مالکیت، چه کاری باید انجام بدهیم.
 
شاید تمام چیزی که ژاکا نیاز داشت، مربیی بود که درک صحیحی نسبت به نوع بازی و خصوصیات بازی او، می داشت. از نقاط قوت ژاکا می توان به قابلیت کنترل و رهبری مرکز زمین نام برد که زیاد قابل حس نیست ولی کاملا مهم است، در عوض چیزی که بزرگنمایی می شود، اشتباهات گاه و بی گاه او میباشد که گاها منجر به از دست دادن بازی می شود. اکنون به بسیاری از روزنامه نگاران و منتقدان ثابت شده است که در مورد ژاکا اشتباه می کردند. او از لحاظ فنی در راه تبدیل به یک هافبک کامل که شایسته کاپیتانی آرسنال است، قدم بر می دارد. بازی های ساده تری مانند بازی با هادرزفیلد، ساوتهمپتون و برنلی، فرصت مناسبی را برای ژاکا فراهم می آورد تا کیفیت ها و توانایی های خود را در مرکز زمین به نمایش همگان بگذارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۹/۱۸
به قلم amir talezari
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Goal.com
بازدید: ۱,۲۵۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰