loading
در حال بررسی درخواست شما
این ژرمن های دوست داشتنی
این ژرمن های دوست داشتنی

این ژرمن های دوست داشتنی

" برای یک دروازه بان زمان لازم است تا با محیط باشگاه جدید هماهنگ شود"

این اولین جمله برند لنو بعد از سوپر نمایش خود مقابل منچستریونایتد بود. لنو بعد از 233 بازی برای اشتوتگارت آلمان به آرسنال پیوست تا فصل جدیدی برای این دروازه بان 27 ساله ایجاد شود لیگی که تمرکز مدیا دنیا 24 ساعت از روی بازیکنان برداشته نمی شود. ثانیه ای بعد از بازی توسط کارشناسان اسکای اسپورت و BT sport میتونن نابود شوند. در انگلیس روزنامه ها با کسی تعارف ندارند.

برند به خوبی میداند که امسال دو مدافع مرکزی که مقابل او بازی میکنند هوش کافی برای تمرکز در 90 دقیقه بازی ندارند و در هر لحظه در هر موقعیتی ممکن است کلین شیت این دروازه بان از دست برود. نقطه عطف عملکرد لنو در بازی عصر یکشنبه جایی بود که نایلز در زمین منچستریونایتد جا ماند و هافبک های یونایتد با یک پاس قطری عرض دفاع آرسنال را برای رشفورد بریدند ولی این لنو بود که با دید مناسب (شما بخونید بازی خوانی) توانست فضای خالی دفاع را مانند یک سوییپر پوشش دهد، اما نکته بزرگ اینجا بود که برند نه تنها زیر توپ نزد بلکه با اعتماد به نفس کافی توپ را برای نایلز ارسال کرد تا تیم در موقعیت حمله قرار بگیرد.

امری بخوبی میدانست بازی با منچستریوناتید مهم ترین بازی فصل برای آرسنال است زیرا تماشاگران توپچی ها از حضور در لیگ اروپا خسته شدند جایی که متعلق به آن ها نیست اما نقش لنو در عقب زمین دقیقا مانند نقش لاکازت در یک سوم دفاعی منچستریونایتد مهم و پر رنگ بود. این دروازه بان آلمانی نشون داد به سبک ترشتگن فقط کافی است به ژرمن ها اعتماد به نفس بدهید.

اما نکته ضعف لنو هنوز تصمیم گیری ضعیف در زمان سانتر وینگرهای حریف است، برند زمان سانتر اکثرا روی خط وایمیسه جایی که در اوایل بازی تیرک به کمک او امد و در دابل سیو خود مقابل اریکسون اگر چند ثانیه زودتر بیرون میومد توپ پشت دفاع را به راحتی جمع میکرد.

به علت فضای زیاد بین دو مدافع مرکزی آرسنال، هافبک های حریف به راحتی به دفاع آرسنال عمق می دهند و حالا لنو به خوبی میدونه که باید به سبک هموطن خود مانوئل نویر همیشه آماده خروج از محوطه جریمه خودی باشد شاید بالاترین سطح یک دروازه بان-سوییپر را بتونیم در بازی آلمان-الجزایر جام جهانی 2014 آلمان در نویر ببنیم.

یکشنبه شاید استرس طرفداران آرسنال در اوج خود قرار داشت جایی که ژاکا و رمزی توپ های سوم پشت باکس خودی را دفع نمیکردن و عمدتا به فرد یا پوگبا میرسید در دو صحنه ای که لنو با مهاجم های یونایتد تک به تک شد به خوبی این نکته را فهمید اگر زود روی زمین بخوابد با یه چیپ ساده دروازش باز خواهد شد پس به قول مارتین تیلور در شرایط In Right Time In Right Place قرار میگرفت یعنی در بهترین زمان در بهترین مکان، تا اخرین لحظه توپ و پای مهاجم را دنبال میکرد و بدون خطا توپ را از پای آن ها خارج میکرد جوری که حتی مجالی برای فریب داور باقی نماند.

با بازنشستگی پیتر چک افسانه ای لیگ برتر انگلیس حالا نوبت برند لنو و امی مارتینز است تا خیال توپچی هایی که بعد از لمن روز خوش درون دروازه ندیدن راحت کنند.

میلاد بهرام

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۲,۳۰۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰