loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه اونای امری پس از صعود به فینال لیگ اروپا
مصاحبه اونای امری پس از صعود به فینال لیگ اروپا

مصاحبه اونای امری پس از صعود به فینال لیگ اروپا

 حالا بعد از سه قهرمانی پیاپی در این رقابت‌ها با سویا، حالا بار دیگر برای تکرار این موفقیت باید در فینال به مصاف آبی پوشان لندن برود. امری بعد از پیروزی ٣-٧ در مجموع مقابل تیم سابقش، مقابل خبرنگاران حاضر شد تا به پرسش‌هایشان پاسخ دهد.

متن کامل کنفرانس مطبوعاتی امری پس از پیروزی ۴-٢ مقابل والنسیا را بخوانید...

چقدر از کسب این پروری خوشحالید؟
عصر بخیر. اعتمادبه‌نفس لازم را داشتیم و مصمم بودیم، زیرا در یک بازی بسیار حساس برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول در لیگ برتر موفق نبودیم. می‌دانستیم مسیر دشواری پیش‌رویمان است اما برای کسب سهمیه دو راه جلوی پایمان بود. بعد از ناکامی در لیگ، از لحاظ روانی خود را آماده کردیم تا با تمرکز و پشتکار به مرحله نهایی برسیم. حالا می‌توانیم به بازیکنان و هوادارانمان که امروز در کنارمان بودند ببالیم، البته که کارمان تمام نشده است. یک قدم دیگر تا قهرمانی مانده است. در عین حال که خوشحالیم می‌دانیم که بازی سختی مقابلمان است. بازی کردن در فینال آسان نیست.

هشت گل اخیر توپچی‌ها در لیگ اروپا توسط پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت به‌ثمر رسیده است، و این فرم استثنایی موضوع جذابی برای خبرنگاران بود.

دو مهاجم تیم...
آنها واقعا مهاجمان خیلی خوبی هستند اما من از تعهدشان در کارهای دفاعی است که به آنها افتخار می‌کنم. امروز به این ویژگی نیاز داشتیم، بازیکنان بزرگ می‌توانند مهاجمین خوبی باشند اما تعهدشان در کارهای دفاعی مثل چیزی که امروز دیدیم کمک مهمی به تیم خواهد کرد. بعد از دریافت گل، موقعیت‌های گلزنی برای ما ایجاد می‌شدند زیرا مالکیت توپ در اختیارمان بود و بازیکنان دیگرمان توانایی خلق موقعیت برای این دو را دارند. به نظرم تمام تیم در این عملکرد دخیل هستند و بی‌عیب و نقص اجرایش کردند.

چقدر به اوبامیانگ افتخار می‌کنید و چه چیزی به او گفتید؟
تمام بازیکنان به او تبریک گفتند و قبل از بازی هم در هتل با تمام تیم درمورد موقعیت‌ها، تجارب، اتحاد و چگونگی ارائه بهترین عملکردمان از لحاظ تیمی و انفرادی صحبت کردیم. آنها از پس کار برآمدند و تبریکات بعد بازی به این علت است که در طول نود دقیقه تمام توانشان را به‌کار گرفتند و حالا می‌توانیم درمورد عملکرد انفرادی برخی از بازیکنان هم صحبت کنیم. اوبامیانگ برای گل‌ها و لاکازت برای تک گلش. فکر می‌کنم عالی ظاهر شدیم و اینکار برای قدردانی از آنها و تشکر از هوادارانمان در خانه است. چند روز پیش وقتی در خانه بازی داشتیم گل استادیوم را پر کرده بودند. امروز به اینجا آمدند تا از ما حمایت کنند و فکر می‌کنم می‌توانیم به تک تک بازیکنان و هواداران افتخار کنیم.

بازی دیشب تاتنهام را تماشا کردید؟
نه، واقعیت این است که ندیدم. بحث ما بر سر موقعیت‌های مختلف در طول نود دقیقه است، مثلا در بازی رفت که در وضعیت شکست ١-٠ قرار گرفتیم، اما واکنش بی‌نظیری از خود نشان دادیم و امروز هم همانطور شد، وقتی گل خوردیم، چگونه توانستیم به بازی برگردیم و برنامه‌هایمان را پیاده کنیم. در ابتدا با جو خاصی که در ورزشگاه وجود داشت فشار زیادی به ما آوردند و به نظرم پاسخ ما عالی بود. می‌توانیم مثال‌های مختلفی بزنیم: تاتنهام، لیورپول، یا سال گذشته مقابل اتلتیکومادرید. ما به تمام این تجارت برای بازیکنان و مربیان نیاز داریم و در این مورد صحبت کردیم. اما مهمتر از همه این‌ها ساختن تاریخچه‌ای تازه است، یک قدم جدید و یک لحظه نو. بازی کردن در فینال کار آسانی نیست. فینال‌هایی میان بازیکنان و مربیان می‌بینیم اما تعدادشان زیاد نیست و امروز شانس حضور در فینال لیگ اروپا فرصت بزرگی است تا بتوانیم لحظات خاصی را در باکو برای هوادارانمام به ارمغان بیاوریم.

آیا این بهترین راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست؟
دو گزینه مقابل خود داشتیم، اولی لیگ برتر بود که آنرا از دست دادیم، و شانس دوم ما لیگ اروپاست. به نظرم لیگ اروپا پیشرفت بسیاری داشته و دیروز در کنفرانس مطبوعاتی گفتم که حضور در این رقابت‌ها را با والنسیا در سال ٢٠٠٨ تجربه کردم. نسبت به امروز متفاوت بود، خیلی متفاوت. سال گذشته اتلتیکومادرید و دو سال قبل منچستريونايتد و قبل‌تر از آن سویا قهرمان این جام شدند. رقابت خوبی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپاست. هدف ما روشن است: راهیابی به لیگ قهرمانان. اما در عین حال خودش هم یک عنوان و فرصت به‌شمار می‌رود.

پیروزی خارج از خانه مقابل ناپولی و والنسیا
حقیقتاً این دو بازی بسیار شگفت‌انگیز بودند. ذهنیتمان در این دو بازی و پاسخمان درمقابل دو قدرت اروپایی فوق‌العاده بود. اما از رقابت و مسابقه‌ای متفاوت است. امروز، شخصیتمان را به همه نشان دادیم و ظرفیتمان برای این بازی. در برخی از وضعیت‌های تدافعی دچار مشکل شدیم اما توانستیم از موقعیت‌هایمان در یک سوم تهاجمی گلزنی استفاده کنیم. هیچ تیمی در این فصل موفق به زدن چهار گل به سویا نشده بود. فقط اتلتیکومادرید توانسته بود سه گل به آنها بزند. تیم خوب و بسیار سرسختی هستند و امروز نشان دادیم که می‌توانیم از پسش برآییم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۲۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ اروپا
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۵۱۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰