loading
در حال بررسی درخواست شما
انقلاب رائول سانلیهی؛ امری به هرآنچه نیاز داشت رسید
انقلاب رائول سانلیهی؛ امری به هرآنچه نیاز داشت رسید

انقلاب رائول سانلیهی؛ امری به هرآنچه نیاز داشت رسید

قرار نبود تابستان مثل این باشد . زمانی که پنجره انتقال و انتقالات باز شد , با یک تیمی که از هر سو مشکل داشت مواجه بودیم. حداقل بودجه برای سرمایه‌گذاری و افزایش خشم طرفداران از مالکان تیم , باعث به وجود آمدن حداقل خوش بینی در اطراف آرسنال شد.
 
در عوض رائول سانلیهی ثابت کرده‌است که چرا چنین شخصیت مورد تحسین در سراسر اروپا با یک سری از خریدهای شجاعانه است که تیم اونای امری را در هر حوزه‌ای که مورد نیاز بود تقویت کرده‌است . اگر بعد از شکست در فینال لیگ اروپا به چلسی به نظر می‌رسید که آرسنال ممکن است برای دوره‌ای طولانی دور از صدر جدول لیگ برتر قرار گیرد ، گرچه به آرامی اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها به خوبی در حال پیشرفت برای دوران پسا ونگر هستند.
 
به ناچار تمام صحبت‌ها درباره هزینه‌های مربوط به تابستان امسال با بودجه ۴۵ میلیون پوند بود ، رقمی که اکنون مورد اختلاف است ، حتی زمانی که واضح بود توپچی‌ها باید در مورد نحوه انتقال بازیکنان در این تابستان خلاق باشند . در حالی که پرداخت اقساط برای باشگاه‌های بزرگ اروپا روشی مناسب در نظر گرفته می‌شود ، هنوز هم نادر است که یک باشگاه کم‌تر از یک سوم از هزینه نهایی انتقال را بپذیرد. این باشگاه زمانی که موافقت لیل را فقط با ۲۰ میلیون پوند از ۷۲ میلیون پوند برای نیکولاس پپه پیدا بدست آوردند، در نهایت آن‌ها در چند سال هزینه پپه را پرداخت خواهند کرد.
 
همین مساله در مورد ویلیام سالیبا نیز صادق است ، که از ۲۷ میلیون پوند او را با تنها ۳ میلیون پوند از این بودجه تابستانی خود تامین مالی می‌کنند.
 
فقط این نیست که آرسنال زیر نظر سانلیهی پرداخت‌های خود را با زیرکی گذرانده است ؛ آن‌ها به خوبی فروش داشتند . این برای همیشه یک علامت سیاه علیه ریاست ایوان گازیدیس مدیر اجرایی سابق آرسنال بود و چرا که یک تابستان با ۱۷ میلیون پوند برای لوکاس پرز هزینه کرد و سپس دو سال بعد آن را با هزینه کم‌تر از یک چهارم از این هزینه این بازیکن را به فروش رساند.
 
جدایی رایگان آرون رمزی باعث نا امیدی بین هواداران آرسنال و این بازیکن شد اما یک فروشنده باهوش توانست کمی بیشتر از ۴ میلیون پوند برای کوشیلنی ۳۳ ساله بدست آورد و توافقی در حدود ۵ میلیون پوند برای اوسپینا کسب کند.
 
 
اما نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این که آرسنال دارایی‌های خود را با فروش هوشمندانه به حداکثر می‌رساند و همچنین عاقلانه خرج می‌کند . کریستین بیلیک هرگز یک بازی لیگ برتر برای آرسنال انجام نداد ، اما در نهایت با انتقال او به دربی کانتی می‌تواند به ۱۰ میلیون پوند برسد ،  دومینیک تامپسون تا به حال در یک تیم بزرگسال حضور نداشته است ، اما انتقال او به برنتفورد باعث شد تا ۴ میلیون پوند به دست آید.
 
به همین ترتیب مشابه سانلیهی ، هاس فهمی، مذاکره‌کننده ارشد ، و ادو مدیر ورزشی، زمانی که لورنت کوشیلنی در تلاش برای وادار کردن به زور تیم برای انتقال به فرانسه بود، بهترین شرایط را به وجود آوردند . کاپیتان این باشگاه می‌خواست از قرارداد خود آزاد شود ، اما به جای آن آرسنال حدود ۵ میلیون پوند برای یک دفاع مرکزی آسیب‌دیده از جراحت به دست آورد . این دفاع مرکزی در آستانه ۳۴ سالگی در ماه‌های اینده است.
 
اعتبار این موفقیت تابستان را نباید به تنهایی برای سانلیهی دانست ، نوعی معاملات هوشمند که آن‌ها را به امثال سالیبا و پپه می‌رساند ، هرگز کار یک مرد نیستند و قطعا ً این حقیقت دارد که فهمی هر دو را به لحاظ هزینه انتقال و قراردادها مدیریت کرده‌است .
 
همچنین آن‌ها با رقیب سنتی خود تاتنهام بر سر بازیکنانی مثل سالیبا و سبایوس رقابت کردند و از بازیکنان مد نظر خود مانند تیرنی عقب نشینی نکرده تا بتوانند آن‌ها را در شرایط مناسبی به دست آوردند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۱۹
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مقاله
منبع : فوتبال لندن
بازدید: ۲,۲۱۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰