loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه با موستافی در مورد انتقادات پیرامونش
مصاحبه با موستافی در مورد انتقادات پیرامونش

مصاحبه با موستافی در مورد انتقادات پیرامونش

🎤آقای موستافی آیا شما دومین دفاع بد دنیای فوتبال هستید؟
✅ نه اینگونه فکر نمیکنم.
 
🎤روزنامه ی اسپانیایی مارکا اخیرا از خوانندگانش یک نظرسنجی انجام داد که بدترین بازیکن فوتبال در فصل گذشته چه کسی بود و 150,000هزار نفر به شما رای داده بودند و بعد از فیل جونز از منچستر در رتبه ی دوم قرار گرفتید!!!
✅ این نظر سنجی را زمانی جدی میگرفتم که از بهترین سرمربیان دنیای فوتبال رای گیری می‌شد .
 
🎤این نظر سنجی نشان می‌دهد که شما چه مقدار زیادی از اعتبار خودتان به عنوان یک مدافع را از دست داده اید به ما بگویید در چند ماه گذشته چه اتفاقاتی برای شما افتاد؟
✅ در دو سال ابتدایی که از سال 2016 به آرسنال ملحق شدم مسائل برای من به خوبی پیش رفت .خودم را به عنوان یک بازیکن کلاس بالا می دیدم اما اندکی بعد از کریسمس 2018 مسائل دچار پیچیدگی شد.یک سری اشتباهات در درون زمین از من سر زد که یه اشفتگی بسیار بد برای من به وجود دارد چیزی که قبلا آن را تجربه نکرده بودم. 
 
🎤منظور شما باخت ۵_۱ مقابل لیورپول در پایان دسامبر 2018 است؟
✅من سه هفته را به خاطر مصدومیت از دست داده بودم و برای این بازی بدون جلسه ی تمرینی پابه میدان گذاشتم چون سرمربی به من نیاز داشت.در بین نیمه زمانی که ۴بر۱ عقب بودیم اوضاع جسمانی خوبی نداشتم و باز هم صدمه دیده بودم.بعد از آن بود که سیل کامنت های انتقاد امیز در اینستاگرام و توییتر به سوی من روانه شد.
 
 
🎤پنالتی که شما مرتکب شدید،یا اشتباهی که در باخت مقابل کریستال پالاس مرتکب شدید و اشتباهات دیگری هم بودند،یک نفر در توییتر نوشته بود که عملکرد شما مثل ترن هوایی شهر بازی میمونه،در کانال های طرفداری آرسنال هواداران از باشگاه خواهان فروش شما در تابستان بودند!
✅ من به اندازه ی کافی منتقد خودم هستم که متوجه باشم چه اشتباهاتی کرده ام و همینطور هم با نقدهای منفی هم میتونم کنار بیام ولی وقتی انتقادات تشدید و از کنترل خارج میشه بعضا تبدیل به نقد غیرمنصفانه میشه .من تبدیل به یک هدف شدم ،در مواقعی هواداران من را برای اشتباهاتی مورد انتقاد قرار می دادند که در آن بازی ها حتی در زمین حضور نداشتم.

 

🎤اواسط ماه آگوست خبرگزاری سان مقاله ی کوتاه تلخیص شده ای منتشر کرد که شامل عکسی از شما در ماشینتان مقابل ورزشگاه امارات بود که مدعی شده بود راه هوادارن آرسنال را سمت بار بیرون استادیوم با فراری تان مسدود کرده اید،نام مقاله این بود : blokdran mustafi
✅ این اوج دیوانگی بود.من آن روز در ترکیب تیم نبودم .در راه استادیوم توقف کوتاهی کردم و از مسئول  استادیوم خواستم که  با ماشین عبور کنم و او گفت چند دقیقه صبر کن و بعد اجازه‌ی عبور به من داد.فکر کنم آن عکس در آن چند لحظه به ثبت رسیده بود ولی البته که راه را سد نکرده بودم.
 
🎤انتقادات فقط نه از سوی هواداران بلکه از سمت افراد فوتبالی هم نسبت به شما وجود داشت.به عنوان مثال امانوئل پتی شما را پادشاه اشتباهات نامید؟
✅ این من را خیلی آزار داد.این دیگر انتقاد یک هوادار نیست که در رسانه مطرح می‌شود بلکه انتقادات یک فوتبالیست سابق است که خودش از  سختی های درون زمین آگاه است.از چنین افرادی انتظار دارم که کمی ملاحظه گر باشن و این را متوجه باشن که انتقادات آن ها چقدر میتونه تخریب گر باشه.
 
🔴ادامه ی صحبت های موستافی در مورد انتقاد پتی:
✅ در گذشته این سری حرف ها و انتقادات فقط چند روز بر روی روزنامه ها باقی می ماند و بعد مردم آن را فراموش می‌کردند .امروزه این حرف ها روی اینترنت قرار می‌گیرد و تا بقیه دوران فوتبالی من این حرف ها مرا دنبال خواهد کرد.در واقع بازیکنان قدیمی مانند پتی نباید با نام بردن از بازیکنان فعلی دنبال دست و پا کردن اسم و مطرح شدن باشند.
 
🎤ویدیوی در یوتیوب منتشر شده بود که یک هوادار لیستی از اشتباهات شما را مقابل دوربین برمی شمارد.این ویدیو ۱.۸میلیون بار دیده شده است.شما این ویدیو را دیده اید؟
✅ نه چون باید از خودم مراقبت کنم.
 
🎤چگونه با این مسائل کنار می آیید؟
✅ روزهایی بود که واقع به خودم شک 
پیدا کرده بودم ولی در عین حال متوجه ی این نکته شدم که از نظر ذهنی انسان قدرتمندی هستم.این جمله‌ی همسرم خیلی به من کمک کرد:اگر تو بازیکنی به بدی ایی که مردم میگویند بودی هرگز قهرمان دنیا و بازیکن آرسنال نمی شدی یک چیزی باعث شده که که تو به اینجا برسی.بعد از این حرف بود که تونستم بهتر با مسائل کنار بیام.
 
🎤در قهرمانی سال ۲۰۱۴ با المان در جام جهانی شما پیش از مسابقات جانشین مارکو رویس مصدوم شدید آن موقع گفتید سخت ترین بخش شغل ما کنار امدن با احساسات است ،آیا امروز میتوانید این کار را انجام بدهید؟
✅ چیزی که به عنوان سختی در فوتبال 
وجود داره اینه که شما یک روز در اوج قرار دارید و باید مراقب باشید که پرواز نکنید(مغرور نشید)و روزی که در سراشیبی قرار دارید دیوانه نشوید .حالا من هر دو تجربه را دارم.
 
🎤به عنوان یک حرفه ای نباید اجازه احساسی شدن داد؟
✅ نه فقط نیازه که شما یاد بگیرید از احساسات به درستی استفاده کنید ،وقتی در اوج بودم از احساسات مثبت برای پیشرفت خودم بهره گرفتم.الهام بخش من‌بود و حالا که تحت فشار انتقادات قرار دارم باید از آن به عنوان یک محرکه برای خودم استفاده کنم .با خودم گفتم دیگه نمیخوام تو رختکن بنشینم و احساس گناه نسبت به هم تیمی‌ هایم داشته باشم این من را به جلو هل می دهد.
 
 
🎤به عنوان یک حرفه ای چجوری با احساسات کنار می آیید ؟آیا از کسی کمک فیزیکی دریافت کردید؟
✅ نه خودم از عهده کار برامدم .این برای من مثل یک خط قرمز بود چون ممکن بود به قدری آسیب روحی ببینم که دیگر شاید نمیتونستم به زمین فوتبال باز گردم .شاید حتی در زمین تمرین نمیتونستم بخندم ولی در این شغل دوستانی دارم که به من کمک می‌کنند و یک خانواده.
 
🎤آیا فوتبالیست ها در این دوره نسبت به قبل جور دیگه ای دیده می‌شوند ؟
✅فوتبال بیشتر غیر انسانی (بی عاطفه) شده و شبکه های اجتماعی به این مسئله دامن می زنند. چون هرکسی میتونه بدون اسم واقعی ، خودش و عقایدش رو مطرح کنه .مردم میتونن مستقیم نا امیدی رو تو صورت شما فریاد بزنند
 
🎤به عنوان یک بازیکن شما از مزایای شبکه های اجتماعی هم برخوردار هستید .شما میتوانید خودتان را مطرح کنید یا مسائل اسپانسر و تجاری .شما حتی میتوانید بیشتر از یک برند قرار بگیرید !!
✅ درست است.با این وجود فکر میکنم اینها اندک است چون فقط محدود به ورزش باقی نمی ماند .ترجیح میدهم در آینده بیشتر محدودیت ببینم چون چیزهای که روی اینترنت منتشر می‌شود هرگز از بین نمیروند.
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۱۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : خبرگزاری‌ها
بازدید: ۱,۹۷۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰