loading
در حال بررسی درخواست شما
رسمی : میکل آرتتا سرمربی آرسنال شد
رسمی : میکل آرتتا سرمربی آرسنال شد

رسمی : میکل آرتتا سرمربی آرسنال شد

پس از مدتها انتظار میکل ارتتا به عنوان سرمربی آرسنال معرفی شد. با هم صحبت های او را پس رسیدن به این عنوان میخوانیم
 
" افتخار بزرگیست. آرسنال یکی از بزرگترین باشگاههای جهان است. 
 
آرسنال یکی از بزرگترین باشگاههای جهان است. ما باید برای کسب جام های بزرگ رقابت کنیم و این هدف در خلال صحبت با استن و جاش کرونکه برای من کاملا روشن شده است. همه ما می دانیم که برای رسیدن به آن کارهای زیادی باید انجام شود، اما من اطمینان دارم که این کار را خواهیم کرد. من به اندازه کافی واقع بین هستم که می دانم یک شبه اتفاق نمی افتد، اما تیم فعلی استعداد زیادی دارد و آکادمی نیز می تواند کمک کند. ."
 
آرتتا فاش کرد قصد دارد آرسنال را به سبک بازی هجومی و مسلط بازگرداند...
"بله متاسفانه هویت تیم از دست رفته است. احساس من این است و باید دوباره این را بازیابی کنم. باید کمی اصلاحات داشته باشیم و فرصت برای تمرین هم زیاد نداریم بنابراین باید مطمئن شوم که بازیکنان دیدگاهی را که میخواهم به آنها عرضه کنم درک می کنند."
 
"به آرامی تغییرات و جایی که میخواهیم به سمتش برویم خواهید دید. مسیر خیلی روشن خواهد بود وقابل مذاکره هم نیست. به بازیکنانی نیاز دارم که با اشتیاق و تعهد  با دیدگاهی درست در تیم حضور داشته باشند. گام به گام پیشرفت خواهیم کرد و به یک هویت مناسب برای تیممان دست خواهیم یافت."
 
 
در ادامه ی مصاحبه آرتتا اضافه کرد که باید دوباره ترس حریفان از رو به رویی با آرسنال بازگردد
 
" ما به هوادارانمان نیاز داریم. من در بازی که با آرسنال داشتیم نزدیک به این جمعیت بودم و دیدن چهره های ناامید اصلا احساس خوبی برای من در پی نداشت. من میفهمم. ما باید بتوانیم عقایدمان را به آنها برسانیم و درگیرشان کنیم زیرا به آنها نیازمندیم.بدون هواداران قادر نیستیم که به آنچه آرسنال سزاوار آن است برسیم.
در نهایت ما برای هوادارانمان بازی میکنیم تا از دیدن فوتبال لذت ببرند. آنها برای اینکه بازیها را ببینند فداکاری های زیادی میکنند و آزار هم می بینند. باید بفهمیم که این مسئولیت ماست بنابراین باید آنها را درگیر کنیم. آنها اگر به ما چیز کمی بدهند ما به آنها بیشتر میدهیم. ما مدت زمان زیادی به آنها نیازمندیم.   
 
یک بار آرتتا اذعان کرده بود وقتی جمعیت زیاد هواداران را امارات میدیده خودشان را توقف ناپذیر میدیده...
 
" برای اینکه این ورزشگاه باورنکردنی است. وقتی اینجا بودم این احساس را داشتم و زمانی که این باشگاه را ترک میکنید و در تیم حریف هستید و ان تیم را هدایت میکنید و به این ورزشگاه و به جمعیت میرسید می گویید واااو، به این میگویند ورزشگاه. حریفان باید از آمدن به امارات هراس داشته باشند. این چیزیست که ما باید دوباره به دستش آوریم. ترساندن حریفان، این یک مزیت بزرگ است."
 
میکل آرتتا که مدتی عنوان دستیار سرمربی منچسترسیتی یعنی گواردیولا را برعهده داشته است در مورد تجربیاتی که از وی به دست اورده گفت:
 
" کار کردن کنار او واقعا لذت بخش بود. روشی که او دارد و احساسی که در میان بازیکنان و کارمندان باشگاه به وجود می آورد بی نظیر است. فکر میکنم این بزرگترین قدرت اوست و بعد دید او، دید او و تمایلش برای انجام کار ، تمایلش برای انتقال پیام ها به یک روش منحصر به فرد و وقتی میخواست کار را انجام دهد رویایی داشت که میخواست انچه را 20 سال پیش در بارسلونا انجام داده در لیگ برتر هم انجام دهد."
 
"از من خواست تا به او کمک کنم رویایش را در لیگ برتر به حقیقت برساند و همه میگفتند انجام این کار در این لیگ امکان پذیر نیست. با این بازیکنان امکان ندارد ، انها بزرگ نیستند حتی از نظر جسمی اما ما انجامش دادیم. این کار را کردیم و من خیلی خوشحالم که او را در راه رسیدن به رویایش هر چند کوچیک کمک کردم."
 
آرتتا در مصاحبه با سایت رسمی از فلسفه ی کاری خود هم گفت
 
" مواردی وجود دارد که باید برای آنها طرح داشته باشیم. باید شور و اشتیاق داشته باشیم. باید غالب باشیم، ما باید درگیرانه بازی کنیم. باید در زمین حریف به اندازه ای که میخواهیم حضور داشته باشیم." 
 
"من توپ را میخواهم. میخواهم تا جایی که امکان دارد به آنها حمله کنیم. میخواهم از حملات انها تا جایی که میشود جلوگیری کنیم اما همچنین فکر میکنم یک فرهنگ صحیح را باید در حوالی باشگاه پایه گذاری کنیم که زندگی خوبی برای بازیکنان بسازد ، محیطی ایجاد کند که همه به هم احترام بگذراند. "
 
"این اساس کار است و پس از آن میتوانیم بدین وسیله پیشرفت کنیم و آن هویتی که من برای این باشگاه در نظر خود دارم بسازیم اما ما باید از جایی شروع کنیم تا بتوانیم آن را بسازیم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۹/۲۹
به قلم Vishka
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۲۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰