loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال، برج فرو ریخته شهر لندن...
آرسنال، برج فرو ریخته شهر لندن...

آرسنال، برج فرو ریخته شهر لندن...

 
وقتی پیش از فصل تصاویر خودرویی را منتشر میکردیم که در جلو یک ماشین پیشرفته در میانه یک خودرو ساده و در انتها یک خودروی فرسوده بود، همه میخندیدیم اما حقیقت تلخی در آن تصویر بود که امروز انعکاس آن حقیقت را در جدول لیگ برتر میبینیم.
 
خط دفاع آرسنال به فاجعه‌ای تبدیل شده که جمع کردن آن دشوار است. شاید کسی فکرش را هم نمیکرد که رفتن کوشیلنی و رمزی چنین تاثیر جدی بر عملکرد توپچی‌ها داشته باشد. به هر ترتیب امری با تیم فصل گذشته با فینال لیگ اروپا رفته بود و در ماه‌های ابتدایی خود نتایج بسیار خوبی بدست آورده بود. اما تابستان ۲۰۱۹ چه رخ داد که همه شالوده تیم از هم پاشید ؟؟
 
1-  از دست دادن رمزی و کوشیلنی
کوشیلنی در دفاع کم اشتباه نبود اما موستافی و لوییز ثابت کردند پراشتباه‌تر از کوشیلنی هم می‌توان بود. از سویی رمزی باحالتی بد از تیم جدا شد. اشک ریخت و رفت. چگونه می‌خواهید به عنوان پدر یک خانواده، وفاداری را آموزش بدهید درصورتی که یکی از بچه‌ها را به دلیل هزینه زیادش از خانه بیرون کردید ؟؟؟ مدیران باشگاه اشتباه بزرگی را انجام دادند و رمزی را که به بار نشسته و بازیکن پخته‌ای شده بود را بدون یک پوند به بستر بانوی پیر فرستادند. دیدن اشک‌های بازیکنی که نمیخواهد از تیم جدا شود، ولی با بی‌تدبیری او را به تیمی دیگر میسپارند ( نه حتی فروش ) برای هم‌تیمی‌ها بسیار ناامید کننده است... تاثیرات آن اشک‌ها امروز بین تک تک بازیکنان آرسنال نمایان شده است.
 
2- ما هرچه خوردیم از فینال‌ها بوده....
🥈 بعد از  فینال لیگ قهرمانان  ۲۰۰۶ در دو پنجره آرسنال تقریبا  همه بازیکنان کلیدی خود را از دست داد.
لیست خروجی‌های مهم دو پنجره بعد از فینال: اشلی کول، کمپل، پیرس، ره‌یس، تیری آنری، لیونبرگ، برگکمپ و لارن  
 
🥈بعد از فینال باکو هم رمزی را از دست دادیم و حالا حرف از رفتن لاکازت و اوبامیانگ است. خروج اوزیل و ژاکا که به کام هواداران هم شیرین خواهد بود، اما خروج ایوبی، کوشیلنی، رمزی، لاکازت، اوبامیانگ، ژاکا و اوزیل!!! یعنی خروج بیش از 50% تیم فینالیست باکو!!! 
 
 
3- بازی آمریکایی، هالیوودی ...
در تابستان 2019 آرسنال قرار بود فقط 45 میلیون پوند هزینه کند. باشگاه تقریبا همه تابستان را درگیر چک‌وچانه زدن برای خرید "تیرنی" از سلتیک بود! که نتیجه‌ای هم نداشت و همان رقم 25 میلیون پوند برایش پرداخت شد. خوب به این ترتیب 20 میلیون پوند باقی ماند و آرسنال بدنبال "زاها" بود که بتواند قدرت تهاجمی خود را بالا ببرد اما رقم سنگین 80 میلیون پوند، اصلا نزدیک به موجودی آرسنال هم نبود !! از سویی نگاه برزیلی‌گونه مدیران باشگاه با آمدن "ادو" تقویت شد و ظاهرا همه فراموش کردند مشکل اصلی ضعف خط دفاع است!!! آنچه به سادگی در بازی‌‌های آرسنال میتوانستیم ببینیم.
 
"په‌په" که بارها صحبتش برای انتقال به جزیره شنیده شده بود، گزینه‌ای برای خرید "به جای" زاها بود!!!  آرسنال برای خرید او تلاش را آغاز نمود و شروع به چانه‌زنی‌های همیشگی کرد. لیل که فروشنده واقعی بود با پرداخت اقساطی باشگاه آرسنال کنار آمد و به این ترتیب "بازی هالیوودی" آرسنال به نتیجه رسید. همه هواداران سر از پا نمیشناختند!!!
 آنها فکر میکردند با انتقال قرضی "سبایوس" هافبکی مانند فابرگاس به تیم اضافه شده و "په‌په" نه تنها فرقی با "زاها" ندارد، بلکه از او میتواند بهتر عمل کند!! هواداران در آخرین جملاتی که مینوشتند در مورد دفاع هم میگفتند، هنوز به یک مدافع نیاز داریم!!!  آرسنال هم برای کامل کردن نمایش، داوید لوییز را از چلسی بخدمت گرفت!! که این خرید، از "نخریدن" هم بدتر بود!!!
 
در نهایت، پایان تابستان فرا رسید و آرسنالی‌ها فکر میکردند چقدر تیم قدرتمندی برایشان بسته شده است، غافل از اینکه نه "په‌په" شباهتی به زاها داشت، نه "سبایوس"  توانست نقش "فابرگاس" را بازی کند و از این‌ها بدتر اینکه از سه مدافع خریداری شده، دو نفر تقریبا دائما مصدوم هستند. "تیرنی" که با مصدومیت به آرسنال آمد و هنوز جا برای خودش باز نکرده، مجدد مصدوم شد. "سالیبا" هم تقریبا نصفِ نیم فصل اول را مصدوم بوده است. تنها مدافعی باقی‌مانده از خریدهای تابستان، داوید لوییز است که مصدوم نمیشود! اما در هر بازی تیم را مصدوم میکند!!!!!
 
به این ترتیب شکل مالکان باشگاه، از دید هواداران به اندازه کافی خرج و تلاش کردند و دیگر زیر فشار نیستند اما آنچه در زمین میبینیم با انچه پیش‌بینی میکردیم فاصله دارد.... 
 
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۲,۲۲۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰