loading
در حال بررسی درخواست شما
نگاهی به بازی های تاتنهام و آرسنال ...
نگاهی به بازی های تاتنهام و آرسنال ...

نگاهی به بازی های تاتنهام و آرسنال ...

دربی شمال لندن بدون شک یکی از خشن ترین دربی های فوتبال انگلیس است. آرسنال و تاتنهام کاملاً از یکدیگر متنفر هستند. قدمت رقابت آنها به بیش از 100 سال باز می گردد. تقریبا میتوان گفت وقتی لیست بازی ها فصل اعلام می شود هواداران دو تیم ابتدا بازی های مقابل هم رو نگاه می کنند. جریان بسیار بدی بین این دو باشگاه وجود دارد که باعث می شود هر زمان که آنها با یکدیگر روبرو شوند بازی بسیار جالبی شود.
 
اولین بازی 1909
 
اولین باری که آرسنال و تاتنهام در یک بازی لیگ به مصاف یکدیگر رفتند ، در تاریخ 4 دسامبر 1909 بود. وولویچ آرسنال با نتیجه 1 بر صفر پیروز شد و والتر لورنس تنها گل بازی را به ثمر رساند. اما هیچ رقابتی به این شکل مرگبار بین باشگاه ها در آن زمان وجود نداشت. وولویچ در جنوب لندن است ، جایی که آرسنال در آن زمان از آنجا حضور داشته و نام آن را توضیح می دهد. تنها چهار سال بعد بود که رقابت بین آن ها شروع شد.
 
منتقل شدن آرسنال 1913
وولویچ آرسنال در اوایل دهه 1900 با مشکلات زیادی روبرو شد. منطقه ای که آنها در آن بازی کردند مکان مناسبی نبود ، زیرا دسترسی به آن دشوار بود. حضور طرفدارانشان کمتر شد، کارگران مهمات سازی که صاحب باشگاه بودند به مشکلات اقتصادی برخورد کردند. آن‌ها در سال ۱۹۱۰ به ورشکستگی نزدیک بودند . وقتی که بازرگانان بزرگی مانند هنری نوریس و ویلیام هال در این باشگاه سهام دار شدند ، تصمیم گرفتند که باشگاه را به جای دیگری منتقل کنند.
در سال ۱۹۱۳ ، پس از سقوط به دویژن دوم ، این باشگاه از جنوب لندن به شمال لندن نقل‌ مکان کرد و " وولویچ " را از نام خود حذف کرد و " آرسنال " شد .وقتی به هایبری رفتند، فقط چهار مایل دورتر از وایت هارت لین بودند .
این زمانی است که رقابت طعنه آمیز محلی آنها - و دربی شمال لندن - آغاز شد. اولین بازی که بین باشگاه ها به عنوان تیم های شمال لندن انجام شد ، در 22 اوت 1914 در وایت هارت لین بود. آرسنال با نتیجه 5 بر 1 در یک بازی دوستانه به پیروزی رسید.
تا به امروز ، حتی بیش از 100 سال بعد ، هواداران تاتنهام از انتقال آرسنال به منطقه خود به طعنه یاد می کنند.
 
آغاز درگیری ها 1919
در فصل 1914/15 ، تاتنهام دویژن 1 را در انتهای جدول پایان رساند و این به معنای سقوط است. آرسنال در لیگ دسته دو در رتبه ششم تمام کرد . در یک فصل عادی، دو باشگاه لیگ دسته اول سقوط می کنند ، در حالی که دو باشگاه برتر لیگ دسته دوم به دویژن 1  صعود می کردند. بعد از این فصل ، لیگ به دلیل جنگ جهانی اول متوقف شد اما در سال 1919 لیگ باز می گردد.
تاتنهام استدلال می‌کرد که آن‌ها باید جایگاه خود را در دویژن 1 حفظ کنند ، زیرا آن‌ها یک باشگاه دسته ‌اول بودند . اما رای‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید به دویژن 1 صعود کند ، به پایان رسید ، آرسنال در رای‌گیری پیروز شد: پس از 18 رای در مقابل 8 رای تاتنهام، آرسنال که فصل را در رتبه 6 دویژن 2 بود حالا به دویژن 1 میرسید و تاتنهام سقوط می کرد.
برخی می‌گویند که رئیس آرسنال ، هنری نوریس ، از روش‌های غیر معمول برای تغییر دادن رای به نفع آرسنال استفاده کرد. اما این ادعاها اثبات نشده اند. هیچ مدرکی برای بیان این موضوع وجود ندارد.
آرسنال به این دلیل به دویژن 1 راه پیدا کرد که آن‌ها برای مدت زیادی بخشی از لیگ بودند . آن‌ها هرگز به لیگ پشت نکردند و همانطور که برخی تیم های دیگر این کار را کردند و لیگ را ترک کردند و آن‌ها پاداش وفاداری به لیگ را گرفتند .
آرسنال در دویژن 1 دهم شد ، در حالی که تاتنهام در دویژن دوم قهرمان شد و به دویژن 1 رسید.
 
اولین بازی های دربی - 1921 به بعد
اولین بازی رقابتی بین باشگاه ها به عنوان دربی شمال لندن در 15 ژانویه 1921 در وایت هارت لین بود. تاتنهام بازی را 2-1 برد. در این مدت، بازی های بین این دو باشگاه بسیار آشوب زا بود. در سپتامبر سال 1922 ، هر دو باشگاه از سوی FA برای رفتارهای خود تذکر گرفتند ، با این که اتحادیه حتی تهدید می کرد که آنها را مجبور به انجام بازی های خود در پشت درهای بسته می کند اما تاثیری روی رفتار طرفداران دو تیم نداشت.
 
پس از جنگ جهانی دوم ، روابط بین دو باشگاه بهبود یافت. در طول جنگ ، از هایبوری آرسنال به عنوان یک مرکز پدافند هوایی استفاده می شد. ورزشگاه بمباران شد و آرسنال مجبور شد به وایت هارت لین منتقل شود و با تاتنهام مشترک بازی کنند. آرسنال در مجموع 133 بازی در وایت هارت لین انجام داد.
 
از سال 1950
از سال 1950 ، فقط یک فصل بوده است که هر دو باشگاه در لیگ دسته اول (یا لیگ برتر) حضور نداشته اند. که در سال 1977/78 بود ، وقتی تاتنهام در لیگ دسته دوم بازی کرد. به همین دلیل ، درگیریهای زیادی بین تیم ها در طی سالهای گذشته رخ داده است.
آرسنال در وایت هارت لین - 1971 قهرمان لیگ می شود
در تاریخ 3 مه 1971 ، تاتنهام میزبان آرسنال در وایت هارت لین بود. روز پایانی فصل بود که آرسنال در لیگ با لیدز یونایتد بر سر قهرمانی رقابت می کرد. آرسنال به لطف یک گل از ری کندی بازی را 1-0 برد. توپچی ها با یک امتیاز بیشتر از لیدز برای اولین بار لیگ را در وایت هارت لین بردند. در آن سال آرسنال دوگانه به دست آورد ، زیرا در فینال جام حذفی لیورپول را شکست داد. کسب لیگ در وایت هارت لین در دربی شمال لندن یک دستاورد شگفت انگیز برای آرسنال بود.
 
نیمه نهایی جام اتحادیه – 1987
وایت هارت لین میزبان مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه بین تاتنهام و آرسنال در تاریخ 4 مارس 1987 بود. تاتنهام از طریق کلایو آلن جلو افتاد اما ایان آلینسون برای آرسنال بازی را مساوی کرد. دیوید روكستل برای آرسنال گل پیروزی بخش را به ثمر رساند این اولین قهرمانی آنها از سال 1979 بود که آنها در جام حذفی قهرمان شدند.
 
نیمه نهایی جام حذفی 1991
در ۱۴ آوریل ۱۹۹۱ تاتنهام در فینال جام حذفی فوتبال انگلستان ۳ بر ۱ آرسنال را شکست داد. پاول گسکوئین پس از پنج دقیقه با یک ضربه آزاد از ۳۰ متری دروازه آرسنال را باز کرد . گری لینکر نتیجه ۲ بر ۰ قبل از اینکه آلن اسمیت تک گل آرسنال را به ثمر برساند . لینکر در نیمه دوم گلزنی کرد تا تاتنهام را به فینال بفرستند ، جایی که آن‌ها بعد از شکست ۲ - ۱ ناتینگهام فارست جام را بردند .
این تاریخ به عنوان " روز St. Hotspur " برای هواداران تاتنهام شناخته می‌شود . آن‌ها به ویژه از پیروزی خود راضی بودند ، زیرا تضمین می‌کرد که آرسنال در آن سال به دو گانه نخواهد رسید.
 
آرسنال در وایت هارت لین دوباره قهرمان لیگ می شود (برای بار دوم) – 2004
در ۲۵ آوریل ۲۰۰۴ ، آرسنال به وایت هارت لین سفر کرد . آن‌ها از قبل مشخص بود قهرمان لیگ برتر خواهند شد . در حقیقت ، مسئله فقط زمان بود برای رسیدن به جام . تیم آرسن ونگر تا آن زمان بدون شکست بود ، و بعید به نظر می‌رسید که تاتنهام آن‌ها را متوقف کند ، به خصوص که آرسنال تنها به مساوی نیاز داشت تا در استادیوم بزرگ‌ترین رقیب آن‌ها قهرمان شود .
ویرا و پیرس برای آرسنال گل زدند . " جیمی ردنپ "گل‌ تاتنهام را به ثمر رساند و بعد از آن" رابی کین " در دقیقه ۹۰ بازی گل دوم اسپرز را زد . بازی ۲ - ۲ به پایان رسید و آرسنال قهرمان لیگ شد . هواداران تاتنهام در کمال تعجب تساوی مقابل آرسنال را جشن گرفتند در حالی که مانع قهرمانی توپچی ها نشده بودند.
این دومین بار بود که آرسنال جام وایت هارت را به دست آورد . آن‌ها در یادآوری این موضوع تردید نمی‌کنند .
 
روز سنت تاترینگهام
روز سنت تاترینگهام روزی است که هواداران آرسنال جشن می گیرند که از نظر ریاضی غیر ممکن است که تاتنهام بتواند در لیگ بالاتر از آن ها قرار بگیرد. آرسنال این روز را 22 سال پشت سر هم جشن گرفت ، تا سال 2017. تاتنهام با نتیجه 2 بر صفر آرسنال را در وایت هارت لین شکست داد تا در پایان بالاتر از توپچی ها در لیگ قرار بگیرند.
 
 
میلاد بهرام

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۲۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۲۹۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰