loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی خریدهای میکل آرتتا برای آرسنال
رتبه بندی خریدهای میکل آرتتا برای آرسنال

رتبه بندی خریدهای میکل آرتتا برای آرسنال

به نظر می رسد میکل آرتتا پس از شروعی دشوار برای دومین فصل کامل خود به عنوان سرمربی آرسنال، با ستاره های جوانش که همگی به خوبی در حال پیشرفت هستند، جایگاهش به عنوان سرمربی آرسنال تثبیت شده است.
 
جوانان آکادمی مانند بوکایو ساکا و امیل اسمیت رو به سرعت به ستاره های باشگاه تبدیل شده اند و به نظر می رسد افرادی مانند پیر امریک اوبامیانگ و نیکولاس پپه در حال محوشدن هستند.
 
اما، در طول دوران مربیگری او در آرسنال، در مورد خریدهای جدید اختلاف نظر وجود داشته است. برخی در حال حاضر محبوب‌ترین چهره‌های باشگاه هستند، در حالی که برخی دیگر به همان سرعتی که وارد شدند، در حال خارج شدن هستند.
 
آرتتا در دو سال اول مربیگری خود 14 خرید برای تیم اصلی انجام داد و ما آنها را از بدترین به بهترین رتبه بندی کرده ایم.
 
توجه: ما فقط بازیکنانی را در نظر گرفته‌ایم که قبل از پیوستن به آرسنال اولین بازی خود را در تیم های بزرگسالان انجام داده‌اند.
 
 
14. رونار الکس رونارسون
 
انتخابی عجیب در آن زمان، گلر ایسلندی برای جایگزینی امیلیانو مارتینز روی نیمکت به عنوان جایگزین برای برند لنو در سال 2020 وارد آرسنال شد.
 
این خرید با قیمتی کمتر از 2 میلیون پوند، خریدی نسبتاً بدون ریسک بود و او از روی نیمکت دیژون در لیگ 1 فرانسه که در فصل قبل در رده هفدهم قرار گرفت، به آرسنال پیوست.
 
کارشناسان فوتبال فرانسه گیج شده بودند و مدعی شدند که او از نظر آماری یکی از بدترین گلرهای این بخش است.
 
او هرگز مطمئن به نظر نمی‌رسید، حتی در بازی‌های مرحله گروهی لیگ اروپا، و این زمانی به اوج خود رسید که او در یک چهارم نهایی جام اتحادیه به طور شگفت‌آوری مقابل منچسترسیتی مرتکب اشتباهاتی شد. آرسنال 4-1 شکست خورد، جایی که او تقریبا در همه گل‌ها مقصر بود.
 
قبل از انتقال قرضی به لوون بلژیک، او یک بار به عنوان بازیکن تعویضی در لیگ برتر به میدان رفت. (پس از اخراج لنو مقابل ولورهمپتون)
 
13. ویلیان
 
ویلیان با انتقال رایگان وارد آرسنال شد و همچنان احساس می‌شد که پولی بابت او هدر رفته است. پس از پایان دوران او در چلسی، او تمدید قرارداد با آنها را رد کرد و ترجیح داد در لندن بماند.
 
ویلیان با امضای قراردادی سه ساله با دستمزد بالا، اعلام کرد که آرتتا با او قرارداد امضا کرده است تا در سه فصل آینده قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.
 
بهترین بازی او در اولین بازی او بود، با دو پاس گل خارج از خانه مقابل فولام، اما همه چیز از آنجا رو به سراشیبی رفت.
 
ویلیان در 14 بازی لیگ در ترکیب اصلی حضور داشت و در پایان فصل مقابل وست بروم یک گل به ثمر رساند. واضح است که هیچ انگیزه ای از سوی او وجود نداشت و ناباوری وجود داشت که این همان بازیکنی بود که بهترین گلزن چلسی در فصل قبل بود.
 
او پس از تنها یک سال قرارداد خود را با آرسنال با رضایت دوجانبه فسخ کرد و به کورینتیانس در زادگاهش برزیل رفت.
 
12. مت رایان
 
رایان در ژانویه 2021 به صورت قرضی از برایتون به عنوان یک ذخیره دیگر برای لنو آمد، پس از اینکه رونارسون تهدیدی برای خط دفاعی آرسنال تلقی شد.
 
او که در دوران کودکی طرفدار آرسنال بود، در سه بازی خود برای این باشگاه عملکرد تحسین برانگیزی داشت، اما آرتتا تصمیم گرفت او را به صورت رایگان در پایان دوره قرضی اش به خدمت نگیرد.
 
این بازیکن 29 ساله اکنون در رئال سوسیداد در اسپانیا بازی می کند و به عنوان گلر ذخیره الکس رمیرو بازی می کند.
 
11. سدریک سوارس
 
اولین خرید آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال، سدریک، یکی دیگر از خریدهای مشکوک بود. آرسنال به ساوتهمپتون پول داد تا او را قرضی بگیرد و ساوتهمپتون نمی توانست صبر کند تا از شر او خلاص شود.
 
او در تمام دوران قرضی خود مصدوم بود، بنابراین زمانی که باشگاه به او قراردادی چهار ساله برای ماندن در تابستان 2020 پیشنهاد داد، ابروها بالا رفت.
 
این ملی پوش پرتغالی سرانجام شش ماه پس از ورودش اولین بازی خود را انجام داد و مقابل نوریچ گلزنی کرد، اما عملکرد او در پست دفاع راست بسیار ضعیف بوده است.
 
10. پابلو ماری
 
با ورود قرضی در همان پنجره ژانویه 2020 با سدریک، هیاهویی در اطراف ماری به راه افتاد. او به تازگی با فلامینگو قهرمان کوپا لیبرتادورس شده بود و چهره محبوبی در تیم آنها بود.
 
زمانی که در منچسترسیتی مشغول به کار بود، به نظر می رسید که آرتتا از دانش خود در مورد باشگاه برای خرید یک بازیکن استفاده می کند.
 
ماری، مانند سدریک، به سختی در دوره قرضی اولیه خود بازی کرد، قبل از امضای قراردادی چهار ساله در آن فصل، با مبلغی در حدود 8 میلیون پوند.
 
در ابتدا، ماری یک بازیکن ذخیره قابل استفاده به نظر می رسید اما پس از اشتباهات در دو بازی اول فصل 2021/22، از آن زمان شایعاتی مبنی بر بازگشت وی فلامینگو وجود دارد.
 
9. دنی سبایوس
 
یک خرید قرضی دیگر، سبایوس در واقع قبل از آرتتا به آرسنال آمده بود. پس از مدتی دوری از تیم پس از انتصاب هموطنش، سبایوس به برنامه های آرتتا بازگشت و در مسیر قهرمانی جام حذفی در سال 2020، فرم فوق العاده ای داشت.
 
این روند به این معنی بود که آرتتا تصمیم گرفت دوباره هافبک را به صورت قرضی از رئال مادرید برای فصل دوم به خدمت بگیرد، اما دوره دوم او بسیار جذاب تر بود.
 
مصدومیت و فرم ضعیف این بازیکن 25 ساله را آزار می داد و به زودی او تبدیل به یک بازیکن بزهکار شد و ظاهراً در هر مرحله حذفی لیگ اروپا مرتکب اشتباهاتی شد، پیش از دریافت کارت قرمز در نیمه نهایی مقابل ویارئال که برای تیمش گران تمام شد.
 
آرسنال ترجیح داد دیگر او را به خدمت نگیرد و او اکنون به رئال مادرید بازگشته است.
 
8. نونو تاوارس
 
این مدافع چپ پرتغالی که با 7 میلیون پوند از بنفیکا آمد، به عنوان ذخیره کیران تیرنی در آرسنال حاضر است.
 
تاوارس با تنها 21 سال سن، یک استعداد جوان هیجان انگیز اما خام با ویژگی های فیزیکی با کیفیت است.
 
تاوارس حتی یک عملکرد چشمگیر داشت که باعث شد او برای مدت کوتاهی تیرنی را نیمکت نشین کند، اما نمایش های ترسناک در آنفیلد و اولدترافورد باعث شد که تیرنی جایگاه خود را در کنار تیم به دست بیاورد.
 
با این وجود، سرعت، قدرت و توانایی هر دو مدافع چپ او را به یک گزینه چرخشی خوب تبدیل می کند و می تواند به گزینه ای برای آینده تبدیل شود.
 
7. آلبرت سامبی لوکونگا
 
یکی از خریدهای جوان این پنجره تابستانی، هافبک 22 ساله به عنوان یک فرد ناشناس از اندرلخت ونسان کمپانی وارد آرسنال شد.
 
لوکونگا به عنوان یک توپچی شروع امیدوارکننده ای داشته است و قصد دارد در هافبک مرکزی بالاتر از بازیکنانی مانند گرانیت ژاکا و توماس پارتی قرار گیرد.
 
اگر سامبی انتظارات را برآورده کند، هزینه 18 میلیون پوندی برای سال های آینده مانند یک قمار به نظر می رسد.
 
6. توماس پارتی
 
خرید 45 میلیون پوندی که در روز پایانی نقل و انتقالات در اکتبر 2020 از اتلتیکو مادرید به آرسنال آمد.
 
او خوب شروع کرد و در اولین ماه حضورش در خارج از خانه مقابل منچستریونایتد بهترین بازیکن زمین شد، اما با مشکلات مصدومیت مواجه شد.
 
فصل دوم او شاهد اجراهای متناقض بود، او با 28 سال سن یکی از بازیکنان بزرگسال این تیم جوان آرسنال است.
 
5. بن وایت
 
یکی دیگر از خریدهای گران قیمت، هزینه 50 میلیون پوندی برای آوردن وایت از برایتون به شمال لندن بود، اما منتقدان او سکوت کردند.
 
پس از یک نمایش ترسناک در اولین بازی خود، وایت همکاری بسیار محکمی با گابریل در خط دفاعی ایجاد کرد و توانایی او در حمل توپ یکی از نکات بارز وی می‌باشد.
 
4. مارتین اودگارد
 
در ژانویه 2021 مشکل خلاقیت در تیم آرسنال وجود داشت. مسوت اوزیل به تازگی باشگاه را ترک کرده بود و کمبود گل به شدت وجود داشت.
 
آرسنال سپس اودگارد را به صورت قرضی از رئال مادرید به خدمت گرفت. بازیساز نروژی پس از یک دوره قرضی موفق در رئال سوسیداد، فرصت های محدودی برای حضور در تیم اصلی در سانتیاگو برنابئو پیدا کرد و در جستجوی چالشی جدید آنجا را ترک کرد.
 
او با وجود برخی مشکلات تناسب اندام، در دوره قرضی خود خوب عمل کرد و سپس با مبلغی حدود 30 میلیون پوند به طور دائم به باشگاه پیوست.
 
این هافبک که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، به نظر می‌رسد که جای خالی اوزیل را پر کرده و به خوبی با جوانان دیگر مانند بوکایو ساکا و گابریل مارتینلی مچ شده است.
 
3. تاکهیرو تومیاسو
 
پس از جدایی هکتور بلرین، آرسنال شدیداً به یک مدافع راست نیاز داشت و در روز ددلاین به سراغ تومیاسو از بولونیا رفت.
 
تعداد زیادی از هواداران آرسنال او را نمی‌شناختند و به یک مدافع ناشناس که شایعه شده بود "نه دفاع راست است و نه مدافع میانی" بدبین بودند.
 
اما تومیاسو همه منتقدانش را ساکت کرده است و از زمان ورودش به یکی از ثابت‌ترین بازیکنان آرسنال تبدیل شده است. در هوا خوب و از نظر دفاعی قوی و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قهرمان در باشگاه است.
 
تومیاسو با حدود 17 میلیون پوند یکی از خریدهای مقرون به صرفه لیگ برتر در سال های اخیر است.
 
2. گابریل ماگالایس
 
مدافع میانی 24 ساله برزیلی همان چیزی است که آرسنال سال ها فاقد آن بود. گابریل در هوا مسلط و یک رهبر مناسب، یکی از بهترین بازیکنان آرسنال از زمان خروج 22 میلیون پوندی اش از لیل در تابستان 2020 بوده است.
 
در کنار بن وایت، گابریل برای سال‌های آینده یک چهره کلیدی در تیم آرسنال خواهد بود و یکی از بهترین خریدهای آرتتا از نظر ارزش و عملکرد است.
 
1. آرون رمزدیل
 
وقتی آرتتا تصمیم گرفت ۲۳ میلیون پوند را برای دروازه‌بانی که دو بار طعم سقوط را چشیده بود، خرج کند، طرفداران و کارشناسان شگفت‌زده شدند، به‌خصوص با حضور برند لنو در باشگاه، اما اکنون هیچ‌کس حرفی نمی‌زند.
 
رمزدیل از زمان پیوستن به آرسنال یکی از بهترین بازیکنان آرسنال بوده است و اگر با روند فعلی خود ادامه دهد، در کمترین زمان به شماره 1 انگلیس تبدیل خواهد شد.
 
رمزدیل یکی از بهترین گلرهای لیگ در توپ گیری و توزیع، به دلیل نگرش خود که باید برنده شود، در داخل باشگاه نیز محبوبیت زیادی دارد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۷۴۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰