loading
در حال بررسی درخواست شما
5 بازیکنی که برای آرسنال و منچستریونایتد در لیگ برتر به میدان رفته‌اند
5 بازیکنی که برای آرسنال و منچستریونایتد در لیگ برتر به میدان رفته‌اند

۵ بازیکنی که برای آرسنال و منچستریونایتد در لیگ برتر به میدان رفته‌اند

مارکوس رشفورد احتمالاً به ششمین بازیکنی تبدیل می‌شود که در دوران لیگ برتر در هر دو تیم آرسنال و منچستریونایتد به میدان رفته است.
 
این مهاجم 24 ساله در این فصل از فرم خوبی برخوردار نبوده است. قرارداد فعلی او در سال 2023 به پایان می‌رسد و گفته می‌شود که او به فکر جدایی از باشگاه دوران کودکی خود در تلاش برای احیای مجدد حرفه خود است.
 
طبق گزارش Mirror، آرسنال به دنبال یک انتقال شوکه کننده برای رشفورد است. این یک حرکت جالب برای توپچی‌های میکل آرتتا خواهد بود، به خصوص اگر آنها بتوانند یونایتد را در مسیر صعود به لیگ قهرمانان اروپا شکست دهند.
 
زمانی که این دو باشگاه تاریخی در اوج رقابت خود در آغاز قرن حاضر بودند، دورنمای انتقال یک بازیکن از یکی به دیگری غیرقابل تصور بود. اما از آن زمان به بعد، با جابجایی پنج بازیکن در 15 سال گذشته، این امر رایج‌تر شده است.
 
ما فقط به کسانی که در دوران لیگ برتر حاضر بودند نگاه می‌کنیم، بنابراین نام‌های افسانه‌ای مانند فرانک استپلتون و ویو اندرسون در این لیست قرار نمی‌گیرند.
 
افرادی مانند دیوید پلات و اندی کول نیز در این لیست حضور ندارند، زیرا آنها قبل از آغاز لیگ برتر در سال 1992 در این دو تیم حضور داشتند.
 
 
میکل سیلوستره
 
از زمان انتقال ویو اندرسون در سال 1987، سیلوستره، اولین بازیکنی بود که بین این دو باشگاه جابه‌جا شد.
 
گفته می‌شود که ونگر زمانی که او در حال گذراندن تست‌های پزشکی در منچسترسیتی بود با هموطنش تماس گرفت و آرسنال دیر به این معامله دست زد.
 
او ممکن است از برداشتن تلفن پشیمان شده باشد، زیرا این مدافع تلاش می‌کرد تا بهترین فرم خود را در امارات پیدا کند، که با نمایش فاجعه بار مقابل تیم سابقش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 به اوج رسید. او پس از دو فصل فاجعه‌بار توسط آرسنال بازیکن آزاد اعلام شد.
 
اما سیلوستره را می‌توان در کنار بازیکنانی مانند جان اوشی به عنوان بازیکنی بسیار مفید معرفی کرد که فرگوسن برای به دست آوردن بهترین نتیجه از او استفاده کرد. او در طول 9 سال حضورش در اولدترافورد بیش از 350 بازی انجام داد.
 
رابین فن پرسی
 
هیچ کس نیازی به یادآوری این موضوع ندارد که انتقال فن پرسی از آرسنال به یونایتد یکی از جنجالی ترین اتفاقات تاریخ لیگ برتر است.
 
این مهاجم هلندی 9 سال را در شمال لندن گذرانده بود، اما این دوران، پس از فصل شکست ناپذیران مصادف شد. تنها افتخار مهمی که او به عنوان توپچی کسب کرد، جام حذفی بود، پیروزی در ضربات پنالتی بر یونایتد در اولین فصل خود، قبل از هشت سال دردناک بدون جام.
 
فن پرسی در سن 28 سالگی بهترین شکل دوران حرفه‌ای خود را گذراند و با زدن 30 گل آرسنال را در فصل 12-2011 لیگ برتر به مقام سوم رساند. اما او به دنبال جام بود و از امضای قرارداد جدید در تلاش برای نقل مکان به جای دیگر خودداری کرد. او با انتقال 24 میلیون پوندی به یونایتد به آرزویش رسید.
 
دنی ولبک
 
ولبک محصول آکادمی یونایتد بود و بیش از 100 بازی برای شیاطین سرخ انجام داد.
 
متأسفانه، مصدومیت‌ها این شانس را از او سلب کرد که بتواند به یک مهاجم مرکزی پرکار تبدیل شود که به نظر می‌توانست آنقدر توانمند باشد.
 
ولبک در سال 2014 با مبلغ 16 میلیون پوند به آرسنال پیوست تا بتواند دوران حرفه‌ای خود را به مسیر اصلی بازگرداند، اما متاسفانه این یک داستان آشنا در امارات بود. او پس از پنج سال پر از ناامیدی بازیکن آزاد اعلام شد.
 
این مهاجم در هر دو باشگاه به دلیل تلاش و فداکاری‌اش در پشت سر گذاشتن ناکامی های زیادش محبوب است. او همیشه آن برد لحظه آخری مقابل لستر را در ذهن‌ها خواهد داشت.
 
هنریک مخیتاریان
 
این بازیکن ارمنی یکی دیگر از خریدهای هوشمندانه دورتموند بود، تا جایی که او در سال 2016 بالاتر از پیر امریک اوبامیانگ و روبرت لواندوفسکی، با شایستگی به عنوان بهترین بازیکن سال بوندسلیگا انتخاب شد.
 
او درخشش‌های امیدوارکننده‌ای در یونایتد و آرسنال نشان داد، اما هرگز نتوانست آن فرم را در طول دوران ناامیدکننده خود در لیگ برتر ادامه دهد.
 
الکسیس سانچز
 
مدت زمان زیادی گذشت، اما آرسنال توانست انتقام فن پرسی را از یونایتد بگیرد. درست است که در ازای خروج ستاره خود چیز زیادی عایدش نشد، اما سانچز به یکی از ناموفق‌ترین خریدهای تاریخ یونایتد مبدل شد.
 
این بازیکن شیلیایی بهترین دوران حرفه ای خود را در آرسنال سپری کرد. او بین سال‌های 2014 تا 2017 در مقاطعی کاملاً مهارنشدنی بود و 80 گل و 45 پاس گل در 166 حضورش گویای این عملکرد خوب اوست.
 
آرسنال در سال‌های اخیر اشتباهات زیادی را مرتکب شده است، اما آنها زمان مناسبی را برای خداحافظی با سانچز انتخاب کردند. او در دوران حضور در منچستریونایتد هرگز به بازتولید بهترین فرم خود نزدیک نشد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۱۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰