loading
در حال بررسی درخواست شما
هر آنچه باید درباره مارکینیوس خرید جدید آرسنال بدانید
هر آنچه باید درباره مارکینیوس خرید جدید آرسنال بدانید

هر آنچه باید درباره مارکینیوس خرید جدید آرسنال بدانید

حرفه او تاکنون
 
مارکینیوس در آوریل 2003 در برزیل به دنیا آمد، به باشگاه دوران کودکی خود سائوپائولو پیوست و راه خود را در آکادمی آن‌ها ادامه داد.
 
او هرنان کرسپو مربی تیم را تحت تاثیر قرار داد و اولین بازی خود را در سن 18 سالگی در ژوئیه 2021 برای تیم اصلی انجام داد و در پیروزی 1-0 مقابل باهیا در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی به میدان رفت.
 
سپس کرسپو برای اولین بار مارکینیوس را در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی کوپا لیبرتادورس مقابل راسینگ کلاب در ترکیب اصلی قرار داد و همه را شگفت زده کرد.
 
ملی پوش زیر 17 سال برزیل اعتماد سرمربی خود را با ثبت یک گل و یک پاس گل در پیروزی 3-1 جبران کرد و به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که برای سائوپائولو در کوپا لیبرتادورس گلزنی کرده است.
 
کارلوس توز و الکسیس سانچز نیز اولین گل خود را در این رقابت های معتبر در این سن و سال به ثمر رساندند.
 
مارکینیوس به دلیل مصدومیت در شکست مقابل پالمیراس در مرحله یک چهارم نهایی حضور نداشت، اما اولین فصل خود را با 24 بازی در تمامی رقابت ها به پایان رساند.
 
او در سال 2022، 15 بازی دیگر انجام داد و اخیراً اولین گل خود را در کوپا سودامریکانا، دومین تورنمنت معتبر فوتبال باشگاهی آمریکای جنوبی به ثمر رساند.
 
در مجموع، این بازیکن 19 ساله در 39 بازی برای تیم اصلی، 4 گل و 3 پاس گل به ثبت رسانده است، اما در 30 بازی از آن‌ها به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده است.
 
علیرغم امضای قراردادی پنج ساله با سائوپائولو در سال 2019، فیفا از پذیرش آن امتناع کرده است، زیرا او آن زمان تنها 16 سال داشت. این قرارداد متعاقبا فقط برای سه سال اعتبار داشت و مارکینیوس پیشنهاد قرارداد جدید را رد کرده بود.
 
طبق گزارش ها، ولورهمپتون و اتلتیکو مادرید هم به این نوجوان علاقه مند بودند اما آرسنال در رقابت برای جذب او پیروز شده است.
 
کارلوس بلمونته، مدیر سائوپائولو، در گفتگو با گازتا اسپورتیوا، در مورد پیوند قوی بین باشگاه ها اظهار نظر کرد.
 
او گفت: "ما یک رابطه تماشایی با ادو گاسپار داریم، او به ما گفت که می‌دانست مارکینیوس می‌تواند مجانی برود، اما همچنان به دنبال بودجه برای پرداخت هزینه سائوپائولو است، زیرا می‌خواهد با آن‌ها رابطه داشته باشد.
 
او می‌خواهد نزدیک‌تر شود تا در نهایت بتواند بازیکنان جوان‌تری را از سائوپائولو به آرسنال بیاورد.''
 
در حالی که آرسنال امیدوار است مارکینیوس به آنها کمک کند، پیشنهاد شده است که ادو می‌تواند این بازیکن جوان را به خاطر کسب تجربه، به تیم های اروپایی قرض دهد.
 
کجا بازی می کند؟
 
مارکینیوس برخلاف همنام خود در PSG، یک وینگر چپ پا است. او در هر دو جناح راحت است، اما نقش ترجیحی او در جناح راست است تا بتواند با پای مورد علاقه خود ضربه بزند.
 
این بازیکن 19 ساله همچنین می‌تواند در مرکز زمین بازی کند و به سرعت چشمگیر و توانایی فنی‌اش مشهور است.
 
بوکایو ساکا در سمت راست زمین حضور دارد اما نیکلاس پپه ممکن است در تابستان اجازه ترک باشگاه را بگیرد.
 
طبق گزارشات، مارکینیوس احتمالاً برای فصل 2022/23 به صورت قرضی به میدان خواهد رفت و احتمال انتقال او به لالیگا وجود دارد. این به او کمک می‌کند تا قبل از اینکه احتمال حضور در آرسنال را به عنوان تیم اصلی داشته باشد، با فوتبال اروپا کنار بیاید.
 
نظر دیگران در مورد مارکینیوس
 
کرسپو پس از پیروزی مقابل راسینگ کلاب گفت: "فقط در مورد مارکینیوس صحبت کردم، او یک هفته پیش اولین بازی خود را انجام داد و قهرمان داستان بود." "این محصولی است که در Cotia ساخته شده است و می بینید باعث رضایت شما می‌شود. ما به استعدادی نیاز داریم که بتواند ادامه دهد.
 
ما همیشه به موقعیت ها نگاه می کنیم و با گروه Cotia کار می کنیم. به همین دلیل ولینگتون بازی می کند، همچنین مارکینیوس و تالس. ما معتقدیم که جوانان آینده سائوپائولو هستند.
 
کرسپو افزود: "عملکرد او باعث رضایت کل باشگاه می شود." او محصول برنامه جوانان ما است و این ما را خوشحال می‌کند. اما ما به بچه های بزرگتر نیاز داریم که او را همراهی کنند.
 
بازیکنان به خوبی می دانند که من به کارت شناسایی آنها نگاه نمی‌کنم. برای من مهم نیست که آنها 40 ساله یا 18 ساله هستند. اگر فکر کنم آنها شایسته بازی هستند، در تیم خواهند بود."
 
وامپتا، ملی پوش سابق برزیل و قهرمان جام جهانی پس از شنیدن خبر انتقال مارکینیوس به آرسنال گفت: آن‌ها مارکینیوس را با 3 میلیون یورو از دست خواهند داد. نمی‌دانم یادتان می‌آید که می‌گفتم بازی‌های آکادمی آوداکس را تماشا کردم، او قبلاً تفاوت را ایجاد می‌کرد.
 
چارلز واتس روزنامه نگار در کانال یوتیوب خود گفت: "به گفته افرادی که او را تماشا می کنند و تعداد بازی بیشتری از من دیده اند، رکورد گلزنی او عالی نیست. او نیاز به زمان دارد. اما او 19 ساله است. آرسنال او را برای آینده می‌خواهد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۷۴۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰