loading
در حال بررسی درخواست شما
10 فرد ثروتمند در فوتبال انگلستان
10 فرد ثروتمند در فوتبال انگلستان

۱۰ فرد ثروتمند در فوتبال انگلستان

 با افزایش روزافزون هزینه‌ها و دستمزدهای نقل و انتقالات، باشگاه‌ها مجبور شده‌اند برای تامین مالی فعالیت‌های خود به مالکان ثروتمند مراجعه کنند. لیگ برتر دو خانواده (نیوکاسل و منچسترسیتی) از ثروتمندترین خانواده های جهان را در اختیار دارد که مسئولیت باشگاه های فوتبال خود را بر عهده دارند. اما نه محمد بن سلمان از نیوکاسل و نه شیخ منصور از منچسترسیتی در فهرست 10 فرد ثروتمند فوتبال انگلستان از نگاه FourFourTwo قرار ندارند. چرا؟ زیرا فقط ثروت فردی را در این آمار در نظر می‌گیریم تا ثروت جمعی، یا اینکه سرمایه آن‌ها قابل تایید نیست. تمام داده ها از فهرست ثروتمندان فوربس گرفته شده است.
 
10. گوا گوانگچانگ، ولورهمپتون (3.5 میلیارد پوند)
 
گوانگ چانگ، مالک فوسون اینترنشنال، در سال 2016 هدایت ولوز را بر عهده گرفت و پول نقد زیادی را برای بازگرداندن آن‌ها به لیگ برتر خرج کرد. آن‌ها اکنون یک تیم تثبیت شده در لیگ برتر هستند و از حضور در مسابقات اروپایی لذت برده‌اند.
 
 
9. تاد بولی، چلسی (3.6 میلیارد پوند)
 
کنسرسیوم بولی در اوایل این ماه دوران مالکیت رومن آبراموویچ را به پایان رساند. در حالی که این مرد آمریکایی ثروت تاجر روسی را ندارد، اما او هنوز 3.6 میلیارد پوند سرمایه دارد. بولی مالک تیم های بیسبال لس آنجلس داجرز و بسکتبال لس آنجلس لیکرز است.
 
 
8. هانسیورگ ویس، چلسی (4 میلیارد پوند)
 
ویس یک تاجر سوئیسی است که در هیئت مدیره چلسی حضور دارد. او به عنوان «یکی از بشردوست ترین انسان های جهان» توصیف شده است و متعهد شده است تا سال 2028 یک میلیارد دلار به تلاش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست اهدا کند.
 
 
7. دانیل کرتینسکی، وستهم (4.1 میلیارد پوند)
 
کرتینسکی 27 درصد از سهام وستهم را در نوامبر 2021 خریداری کرد. او همچنین با خرید کامل باشگاه در آینده موافقت کرده است. این وکیل اهل جمهوری چک در حال حاضر مالک و رئیس اسپارتاپراگ و همچنین مالک 10 درصد از Sainsbury’s است.
 
 
 
5. جاش هریس، کریستال پالاس (4.3 میلیارد پوند)
 
هریس به همراه دیوید بلیتزر در سال 2017 در کریستال پالاس سرمایه گذاری کردند. او دارای کارنامه ورزشی مناسبی با تیم بسکتبال فیلادلفیا و تیم هاکی روی یخ نیوجرسی دیویلز است.
 
 
5. جو لوئیس، تاتنهام (4.3 میلیارد پوند)
 
این بیزینس‌من در سال 2001 در اقدامی که باعث شد دنیل لوی به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شود، سهام کنترلی تاتنهام را خریداری کرد.
 
 
4. ناسف ساویریس، استون ویلا (5.8 میلیارد پوند)
 
ساویریس عضوی از ثروتمندترین خانواده مصر است و در صدر ثروتمندترین فرد عرب جهان در مجله فوربس است. او مالک استون ویلا در کنار وس ادن، میلیاردر آمریکایی است. او همچنین در MSG sports و آدیداس سهام دارد.
 
 
3. شاهد خان، فولام (5.9 میلیارد پوند)
 
شاهد خان از سال 2011 مالک تیم جکسونویل جگوارز در NFL است و در سال 2013 باشگاه فولام را از محمد الفاید خریداری کرد. او پول خود را در صنعت خودروسازی به دست آورده است.
 
 
2. استن کرونکه، آرسنال (8.8 میلیارد پوند)
 
کرونکه از سال 2007 در آرسنال حضور داشته و در سال 2018 با خرید سهام علیشر عثمانوف در این باشگاه، مالکیت کامل آن را به دست گرفت. اگر تعجب می‌کنید که چرا دومین مرد ثروتمند فوتبال انگلیس پول بیشتری به آرسنال وارد نکرده است، به این دلیل است که او همچنین مالک تیم کلرادو راپیدز در MLS، کلرادو آوالانچ در هاکی روی یخ، دنور ناگتس در بسکتبال و قهرمان سوپربول لس آنجلس رامز است.
 
 
1. لاکشمی میتال، کیو پی آر (13 میلیارد پوند)
 
ثروتمندترین مرد فوتبال انگلیس.... میتال، صد و دومین فرد ثروتمند جهان، مالک تیم کیو پی آر در چمپیونشیپ است. این مرد هندی پول خود را از صنعت فولاد به دست آورده و در سال 2007 با برنی اکلستون و فلاویو بریاتوره که هر دو باشگاه را ترک کرده‌اند، به عضویت هیئت مدیره این باشگاه درآمد.
 

 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۹:۰۲
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Givemesport
بازدید: ۷۸۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰