loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال 6 - بلکپول 0
آرسنال 6 - بلکپول 0

آرسنال ۶ - بلکپول ۰

آرسنال با دو گل والکات و تک آرشاوین نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفت . گزارش نیمه اول بازی ...


آرسنال باید در اولین دیدار خانگی خود برابر بلکپولی به میدان برود که در اولین دیدار خود توانسته با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی برسد و با روحیه ای مضاعف به مصاف آرسنال بیاید .


آرسنال در این بازی با ترکیب زیر وارد زمین می شود :

مانوئل آلمونیا
باکاری سانیا
الکس سانگ
توماس ورمائلن
گائل کلیچی
آبو دیابی
جک ویلشر
آندری آرشاوین
توماس روسیچکی
تئو والکات
مروان شماک

روی نیمکت آرسنال زیر بازیکنان زیر حاضرند :
لوکاژ فابیانسکی
امانوئل ابوئه
یوهان جورو
کایرن گیبز
سس فابرگاس
کارلوس ولا
رابین ون پرسی

 

 

نیمه اول
ده دقیقه ابتدایی بازی با تعادل نسبی دنبال شد و دو تیم سعی در محک زدن یک دیگر داشتند با این حال آرسنال توانست موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه حریف خلق کند که ثمری برایش نداشت .
در دقیقه 12 بازی روی یک کار تیمی زیبا که توسط شماک و آرشاوین خلق شد پاس نهایی از سمت راست محوطه جریمه به تئو والکات رسید و این بازیکن سرعتی توانست با یک ضربه دقیق اولین گل ارسنال را وارد دروازه حریف کند .
ارسنال بعد از این گل نیز حملات خود را روی دروازه حریف ادامه می دهد اما در زدن ضربات نهایی تا به این جای کار ( دقیقه 20 ) نا موفق عمل کرده است .
دقیقه 22 بازی روی یک فرار سریع و زیبا از تئو والکات از سمت راست و پاس در عرض می توانست آرسنال توسط آرشاوین بار دیگر به گل برسد که ضربه خوب آرشاوین به خوبی توسط دروازن حریف دفع شد .
دقیقه 25 بازی روی یک حرکت زیبای دیگر توسط آرسنال این بار روی پاس در عمف عالی و حرکت خوب شماک وی در وضعیتی تقریبا تک به تک قرار گرفت که ضربه زمینی وی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت .
دقیقه 30 بازی روی یک حرکت خوب توسط روسیچکی و شماک و خطایی که روی شاماک اعلام شد داور نقطه پنالتی را نشان داد و در آن سو بازیکن بلکپول را با کارت قرمز جریمه کرد تا آرسنال باز هم برابر یک تیم ده نفره بازی را ادامه دهد .
 آندری آرشاوین نیز پنالتی حاصل را به یک ضربه به گوشه دروازه تبدیل به گل کرد تا آرسنال با نتیجه دو بر صفر از رقیب خود پیش بیفتد .
آرسنال هم چنان تیم برتر میدان است و به بازی تهاجمی خود ادامه می دهد . روی یکی از این حملات دقیقه 38 بازی روی یک حرکت در عرض توسط آرشاوین از سمت چپ زمین و شوت وی توپ با فاصله نسبتا کمی به شکل زمینی از کنار دروازه به بیرون رفت تا همچنان نتیجه بازی دو بر صفر به سود ارسنال باشد .
دقیقه 39 بازی بار دیگر روی یکی از حملات آرسنال بار دیگر این تئو والکات بود که توانست با حرکت خوب خود نتیجه بازی را سه بر صفر به سود آرسنال کند .
آرسنال در نیمه اول توانست با بازی شناور و روان خود موقعیت های بسیار خوب و زیادی روی دروازه بلکپول ایجاد کند که موقعیت های زیادی با بی دقتی و بد شانسی تبدیل به گل نشد . به هر صورت نیمه اول این دیدار با دو گل از تئو والکات و تک گل آندری آرشاوین از روی نقطه پنالتی با نتیجه سه بر صفر به سود توپچی ها به پایان رسید تا آرسنال در غیاب بازیکنانی چون سمیر نصری - فابرگاس و رابین ون پرسی با یک پیروزی خوب نیمه اول را به پایان برده و راهی رختکن شود .
نکته مهم دیگر در نیمه اول بازی پنالتی مشکوک روی شاماک و اخراج بازیکن بود که تصاویر آهسته نشان دهنده این بود که خطا می توانست بیرون محوطه جریمه اعلام شود .

 

نیمه دوم
بازی در نیمه دوم توسط بلکپولی ها و با سوت داور اغاز شد .
دقیقه 49 بازی در پی بازی روان و زیبای آرسنال این تیم روی حرکت زیبای سانیا از سمت راست و حرکت در عرض و پاس در عرض زیبا برای دیابی وی را در موقعیت خوب قرار داد و ضربه عالی دیابی در گوشه دروازه آرام گرفت تا آرسنال نیم دوم را نیز طوفانی آغاز کند و آرسنال با نتیجه 4 بر صفر از رقیب خود پیش بیفتد .
دقیقه 54 باز هم روی یک حرکت تیمی زیبا و پس از رد و بدل شدن تعداد زیادی پاس در نهایت پاس در عمق روسیچکی به والکات رسید که این بار ضربه وی از کنار دروازه به بیرون رفت .
دقیقه 58 بازی تئو والکات موفق می شود تا هت تریک کند . حرکت در عمق روی یک کار تیمی دیگر و یک حرکت انفرادی زیبا توسط والکات و ضربه با پای چپ باعث شد تا والکات سومین گل خود و پنجمین گل دیدار را وارد دروازه حریف کند تا یک روز فوق العاده را سپری کرده باشد .
آرسنال 5 - بلکپول 0
دقیقه 62 روی یک پاس دیدنی روسیچکی و فرار خوب آرشاوین وی صاحب موقعیتی شد که پاس در عرض عالی وی در شرایطی ایده آل به شاماک رسید که ضربه وی در حالتی نا متعادل از بالای دروازه به بیرون رفت تا ارسنال ششمین گل خود را به ثمر نرساند .
آرسنال دو تعویض همزمان خود را انجام می دهد :
فرانسس فابرگاس به جای ابو دیابی
رابین ون پرسی به جای آندری آرشاوین
آرسنال در این دقایق نیز موقعیت هایی داشت که البته سعی در حفظ بازی در زمین حریف کرد . در یک صحنه جالب نیز ویلشر روی دریافت یک پاس با دریبل بازیکن حریف با داور برخورد کرد و به زمین خورد که توپ طی این حرکت دست بازیکنان حریف افتاد .
دقیقه 66 بازی سومین تعویض آرسنال نیز شکل گرفت :
کارلوس ولا به جای تئو والکات
تئو والکات که بی شک یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و به واسطه سه گل زده اش در این بازی می تواند این عنوان را در پایان بازی به خود اختصاص دهد .
با آمدن فینالیست های جام جهانی به بازی و با وجود کم شدنم میل آرسنال به حمله آرسنال با بازی شناور و پاس کاری دقیق خود حس بسیار خوبی به هوادارانش القا کرده است .
دقیقه 75 بازی روی یکی از حرکات آرسنال به درون محوطه شکل گرفت رابین ون پرسی صاحب موقعیت بود که پاس در عرض وی به دیگر توپچی ها نرسید و توسط مدافعیت دفع شد . در ادامه این حرکت نیز شوت سانیا از فاصله نسبتا دور از کنار دروازه به بیرون رفت .
رابین ون پرسی دقیقه 75 بازی از ناحیه ران پا احساس ناراحتی می کند و روی زمین افتاده است . پزشکان آرسنال برای رسیدگی وضعیت وی وارد زمین شده اند . رابین فعلا به بیرون زمین برده می شود و ظاهرا مشکل زیادی ندارد و قادر به ادامه بازی خواهد بود .  وی با اجازه داور به بازی باز می گردد .
بالافاصله بعد از بازگشت رابین فابرگاس روی یک پاس بلند زیبا وی را صاحب توپ کرد که شوت وی روی پایش جفت و جور نشد و توپ به سمت اوت منحرف شد .
باز هم روی یک پاس فوق العاده توسط روسیچکی ولا صاحب موقعیتی شد که پاس در عرض وی با دفع مدافعیت حریف به کرنر رفت .
دقیقه 80 بازی نیز روی یک سانتر بلکپولی ها موقعیت خوبی داشتند که ضربه سر ان ها با دفع دفاع راهی کرنر شد و کرنر ارسالی نیز ثمری نداشت .
دقیقه 82 بازی نیز روی یک حرکت بسیار زیبا از ولا وی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه وی با برخورد به دفاع به کرنر رفت . رابین ون پرسی روی یک سانتر زیبا شماک را صاحب موقعیت سر زنی کرد که ضربه دیدنی وی به گل ششم آرسنال تبدیل شد .
دقایق پایانی بازی و باز هم برتری آرسنال . با این حال بلکپول نیز توانست حرکات کوچکی روی دروازه آرسنال ترتیب دهد . دقیق 93 بازی نیز روی یک حرکت زیبا از ویلشر وی در حالت تک به تک به دروازبان قرار گرفت که ضربه وی بسیار آرام بود و در دستان دروازبان قرار گرفت .
در نهایت بازی با همان نتیجه شش بر صفر به سود آرسنال به پایان رسید .
روزی خوب برای آرسنال که درخشش روسیچکی و آرشاوین و والکات در ان به علاوه بازی تیمی عالی آرسنالی ها نوید آرسنالی خوی در آینده را می دهد .
نکته بسیار جالب دیگر تشویق شدید هواداران بلکپول در پایان بازی از تیمشان است .

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۵/۳۰
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۴۸۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰