loading
در حال بررسی درخواست شما
استن،مرد شماره یک ورزش جهان
استن،مرد شماره یک ورزش جهان

استن،مرد شماره یک ورزش جهان


این معامله نیاز به موافقت دیگر صاحبان تیم ها،در لیگ ملی فوتبال آمریکا داشت که بر اساس رای گیری که روز چهارشنبه در آتالانتا انجام شد،با اتفاق آرا از استن حمایت شد.تا وی بر خلاف قوانین مالکیتی که اجازه نمی دهد مالک یک تیمی،تیم ورزشی در شهر دیگری را نیز صاحب شود،باشگاه فوتبال سنت لوئیز را بخرد.بر این اساس مقرر شده که دو باشگاه بسکتبال و هاکی روی یخ استن که در دنور قرار دارند،طی چهار سال آینده در اختیار پسر وی "جاش کرونکه" قرار بگیرد.
گفتنی است استن پیش از این چهل درصد از سهام سنت لوئیز را در اختیار داشت و چند ماه قبل که خرید 60 درصد باقیمانده سهام این تیم به بن بست خورد،تصور شده بود که استن از این خرید دست کشیده و توجه خود را معطوف آرسنال کرده اما در آخر با 292 میلیون پوند،باشگاه سنت لوئیز را به کلکسیون تیم های خود اضافه کرد.
در حال حاضر او کنترل پنج تیم ورزشی مختلف در ایالات متحده را در دست دارد و از همه مهمتر وی تنها شخصی است که از سه حق رای آمریکایی برخوردار است.این یعنی به دست آوردن قدرت و نفوذ،ورای تصور همگان،قدرت و نفوذی که الان در صاحبان تیم های ورزشی جهان،بی مانند است.
تیم های بسکتبال،فوتبال،هاکی روی یخ و چوگان به علاوه چندین مرکز تفریحی از جمله مرکز پپسی،همگی از دارائی های وی در آمریکا محسوب می شوند.
استن کرونکه:"ساختن سازمانی که با ثابت قدمی برنده می شود،چالشی است که ما آنرا درک می کنیم".
سرمایه گذاری استن در سنت لوئیز از این جهت برای آرسنال مهم است که این تاجر آمریکایی در آینده نزدیک به فکر خریدن آرسنال نمی افتد.البته با ثروت 1.9 میلیارد پوندی وی،هزینه کردن 610 میلیون پوند برای خرید باشگاه آرسنال،کار سختی به نظر نمی رسد ولی بسیار بعید است که استن در فاصله زمانی کوتاهی بعد از خرید سنت لوئیز،دست به سرمایه گذاری بزرگتری بزند.
 استن در هیچ یک از سرمایه گذاری های خود عقب نشینی نمی کند و سهامی را نمی فروشد،کاری که برای آرسنال هم حتما انجام خواهد داد.
اولویت استن در تمام سرمایه گذاری ها،همواره کنترل و حفظ سهامش بوده است.این تاجر آمریکایی با نگاه داشتن 40 درصد سهام سنت لوئیز و تبدیل آن به صد درصد پیام روشنی به همه داد که او اهل عقب نشینی کردن و پا پس کشیدن نیست.
استن کرونکه در حدود دو سال قبل به هیئت مدیره باشگاه آرسنال دعوت شد.او با وجود مالکیت چندین تیم و تجارت های متعددی که در ایالات متحده داشت،مدیر فعالی برای توپچی ها بوده است. وی از تمدید شدن قرارداد ونگر و همچنین از طرح سهام هواداران،که اجازه می داد طرفداران باشگاه راحت تر به سهامداران آرسنال تبدیل شوند،حمایت کرد.این مهم بود زیرا اصل کلیدی طرح سهامداران،مالکیت جمعی بر باشگاه آرسنال را ادامه می داد.  
  

 


 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۶/۴
به قلم کیوان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : telegraph.co.uk
بازدید: ۷۶۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰