loading
در حال بررسی درخواست شما
این سلطه ی بی پایان!
این سلطه ی بی پایان!

این سلطه ی بی پایان!


یک دهه ی اخیر لیگ قهرمانان اروپا یادآور روزهایی خوب برای فوتبال انگلستان است، دوره ای که چهار نماینده ی لیگ جزیره همواره در مراحل بالای رقابت ها حضور داشته اند.
با وجود این دوره ی طلایی، فصل پیش فصل چندان جالبی برای چهار بزرگ انگلستان نبود و همگی تا پیش از رسیدن به مرحله ی نیمه نهایی حذف شدند اما ...
مجموعه ی نمایندگان انگلستان هم چنان بالاترین درآمدهای لیگ قهرمانان را به خود اختصاص دادند، این بار فصل 2009/2010. بر طبق گزارش اتحادیه ی فوتبال اروپا، تیم های آرسنال، منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول، تنها از درآمدهای حق پخش تلویزیونی و پاداش حضور در مسابقات، در مجموع 114 میلیون پوند کسب کرده اند. این در حالی است که تیم های ایتالیایی با 95 میلیون و اسپانیایی ها با 88 میلیون، هم چنان فاصله ای زیاد با فوتبال پیر انگلستان دارند.
به نظر می رسد این درآمدزایی شگرف، بازتاب حق پخش بالای دریافتی تیم های انگلیس از شبکه های "sky" و "itv" باشد، جایی که مبالغ دریافتی برای آرسنال، لیورپول و منچستر یونایتد با وجود نتایج ضعیف تر، نسبت به سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش داشته است.
بدین ترتیب در رده بندی اختصاصی تیم ها نیز پس از تیم قهرمان، اینتر میلان ایتالیا، که 39.8 میلیون پوند درآمد کسب کرده است، منچستر یونایتد تنها با 2.4 میلیون اختلاف دوم است و آرسنال با فاصله ای بیشتر، 27.3 میلیون عایدی داشته است. پس از آرسنال چلسی با 26.3 و لیورپول با 23.6 رده های بعد را در اختیار گرفته اند.
نکته ی جالب توجه دیگر در محاسبات ارائه شده ی یوفا، اختلاف فاحش درآمدهای لیگ اروپا در قیاس با لیگ قهرمانان است. این اختلاف به حدی بالاست که تیم رنجرز اسکاتلند با حضور در لیگ قهرمانان درآمد 14 میلیون پوند کسب کرده است اما در سوی دیگر سلتیک در مجموع حضور در لیگ اروپا تنها 1.4 میلیون بدست آورده است!!
فولام نایب قهرمان این مسابقات در فصل 2009/10، 8.1 میلیون پوند و اورتون و لیورپول به عنوان دیگر نمایندگان انگلیس به ترتیب 2.8 و 2.3 میلیون به صندوق خود اضافه کردند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۶/۱۳
به قلم علی کرمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : dailymail.co.uk
بازدید: ۱,۲۲۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰