loading
در حال بررسی درخواست شما
تاتنهام 1-4 آرسنال
تاتنهام 1-4 آرسنال

تاتنهام ۱-۴ آرسنال

دو تیم آرسنال و تاتنهام در دور سوم جام اتحادیه به مصاف یکدیگر رفتند.

هر دو تیم با تیمی مخلوط از بازیکنان جوان و باتجربه پا به میدان گذاشتند. آرسن ونگر که این دیدار را به دلیل محرومیت از روی سکو تماشا می کرد ، در ترکیب اولیه از Fabianski, Eboue, Koscielny, Djourou, Gibbs, Lansbury, Denilson, Wilshere, Rosicky, Nasri, Vela استفاده کرده بود و بر روی نیمکت نیز Almunia, Sagna, Clichy, Arshavin, Chamakh, Eastmond, Emmanuel-Thomas را گذاشته بود.
هری ردنپ نیز از Pletikosa ، Naughton، Bassong, Assou-Ekotto , Caulker , Sandro , Livermore , Palacios , Bentley , Pavlyuchenko , Giovani به عنوان 11 نفر اصلی استفاده کرده بود و بر روی نیمکت نیز بازیکنانی نظیر Cudicini , Hutton, Huddlestone , Jenas , Kranjcar , Lennon , Keane در اختیار داشت.

دو تیم بازی را پایاپای آغاز کردند ولی درصد مالکیت توپ چربش اندکی به نفع آرسنال داشت. توپچی ها با پاس های کوتاه خود کار را دنبال می کردند و در همان دقایق اولیه ، توانستند به گل برسند. روی پاس خوب ابوئه به سمت چپ زمین ، گیبس صاحب توپ شد . پاس او به روسیچکی رسید و توماس نیز در گوشه ی سمت چپ زمین ، ویلشر را صاحب توپ کرد. سانتر زمینی و دقیق جک در آستانه ی دروازه به هنری لنزبوری رسید و او دروازه را به راحتی گشود تا آرسنال 0-1 جلو بی افتد.


بازی در اختیار آرسنال بود ولی تاتنهام نیز چند ضد حمله ی خطرناک داشت که هیچکدام از آنها راهی به دروازه ی فابیانسکی پیدا نکرد. آرسنال نیز چند حمله ی نصفه و نیمه روی دروازه ی تاتنهام ایجاد کرد که به جایی نرسید. در این نیمه توپ و میدان کاملا در اختیار آرسنال بود.


تاتنهام نیمه ی دوم را با دو تعویض شروع کرد. هری ردنپ که کاملا احساس خطر کرده بود ، دو یار با تجربه ی خود یعنی کین و لنون را به زمین فرستاد و جواب تعویض خود را به سرعت گرفت.


در دقیقه ی 49 روی اشتباه کمک داور ، کین در موقعیتی تک به تک ولی آفساید صاحب توپ شد و ضربه ی خود را به سمت دروازه شلیک کرد که با واکنش بسیار ضعیف فابیانسکی روبرو شد!! در حالی که توپ به راحتی قابل گرفتن بود ، فابیانسکی نتوانست به خوبی واکنش نشان دهد و توپ از زیر دستان او وارد دروازه شد تا بازی به مساوی شود.


در این نیمه تاتنهام برتر از آرسنال بود و موقعیت های بیشتری خلق کرد. آرسنال نیز در مرکز میدان با بازی فوق العاده ی ویلشر ، توانست تا حدی بازی را کنترل کند تا اینکه آرسن ونگر در دقیقه ی 72 از روی سکوها دستور تعویض را با اس ام اس صادر کرد!!! شماک و آرشاوین به ترتیب به جای روسیچکی و ولا به زمین آمدند تا آرسنال چهره ی با تجربه تری به خود بگیرد.


با ورود بازیکنان جدید ، کفه ی ترازو به سمت آرسنال سنگینی می کرد. حضور شماک در زمین به آرسنال قوت بیشتری در حمله بخشید ولی باز هم تلاش دو تیم به جایی نرسید تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.


در دقیقه ی 91 با خطای بازیکن تاتنهام بر روی نصری ، آرسنال صاحب یک ضربه ی پنالتی شد و اینبار خود نصری پشت توپ ایستاد و به راحتی آن را تبدیل به گل کرد.


هنوز خوشحالی گل اول تمام نشده بود که در دقیقه ی 95 روی پاس زیبای آرشاوین به شماک ، مهاجم مراکشی آرسنال در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با خطای مدافع تاتنهام سرنگون شد تا پنالتی دوم هم برای آرسنال به ارمغان آمده باشد. باز هم خود نصری پشت توپ ایستاد و با خونسری کامل توپ را در خلاف مسیر حرکت دروازه بان درون دروازه جای داد.


بازی عملا تمام شده بود. توپچی ها توپ را به آرامی در تمام طول زمین می چرخاندند. در یکی از همین حرکات ، در میانه ی میدان بر روی آرشاوین خطا شد. ویلشر با تیزهوشی تمام توپ را بسیار سریع برای خود آرشاوین که فرار کرده بود فرستاد و او نیز با یک ضربه ی بسیار استادانه گل چهارم آرسنال را زد تا تاتنهام رسما تحقیر شود! هواداران تاتنهام دسته دسته ورزشگاه را ترک کردند تا آرسنالی ها با خیال راحت به جشن و پایکوبی بپردازند.


در دقایق پایانی بازی ، تاتنهام یک توپ هم به تیرک دروازه زد و همچنین نصری نیز توپ کین را از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه فابیانسکی با واکنش خود دروازه را بسته نگاه داشت تا بازی با حساب 1-4 به پایان برسد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۶/۳۱
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۱,۰۸۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰