loading
در حال بررسی درخواست شما
تا آخرین نفس!
تا آخرین نفس!

تا آخرین نفس!



13 سال در آرسنال و قراردادی که این 13 سال را 4 سال دیگر نیز امتداد می دهد ولی همین قدر با آرسن بودن کافیست؟
بارها از مرد فرانسوی آرسنال شنیده ایم که هدف او برای مربی گیری سن 65 سال بوده است و شاید بعد از آن توپچی ها باید به فکر رئیس دیگری برای خود باشند ولی شاید تصور چنین روزی نیز برای بسیاری از هواداران امروز آرسنال، یاس بار باشد و حتی شاید کمتر کسی در دنیای فوتبال باور کند که بتوان شخصیتی به بزرگی آرسن ونگر را در جایی غیر از مستطیل کوچک کنار زمین چمن دید ولی .... ونگر از فوتبال جدا نخواهد شد، تا روزی که پاهایش یاری اش کنند!
آرسن ونگر در مصاحبه با مجله ی فرانسوی "ال اکیپ" درباره ی روزی که باید بازنشسته شود گفت:«تا روزی که سلامت جسمی ام اجازه دهد، مربی گری خواهم کرد. می توانم تا آخرین روز، کارم را در حال آموزش جوانان ادامه دهم و برای این کار بودن در سطح حرفه ای چندان ضروری نیست. برنامه ام این است که تا پایان قرارداد جدیدم در آرسنال بمانم ولی در سن من، مجبورم تنها برای مدتی کوتاه برای خود برنامه ریخته و روی خودم حساب کنم.»
«اگر هم چنان این جا مانده ام، برای این نیست که پیشنهاد دیگری نداشته ام، بلکه برای این است که کار در فضایی که در اختیارم قرار گرفته را ترجیح می دهم، این جا شانس این را دارم که با آزادی کامل کار کنم.»
ونگر که همواره در مصاحبه های خود نشان داده که دوست ندارد حتی یک روز نیز به تیمی که این چنین مدیون اوست، تحمیل شود، از همین حالا نقشه های روز آخر را نیز کشیده است:«در فرانسه تیمی وجود دارد که به قلب من نزدیک است، استراسبورگ؛ همچنین باشگاهی با پتانسیلی عظیم و آزاد نشده، پاریس سنت ژرمن. آیا واقعا فریفته ی یک رقابت جدید در پاریس شده ام؟ نمی دانم، تا این لحظه نه. در حال حاضر پاریس سنت ژرمن نتوانسته فاکتورهایی را که با اندازه ی شهرش هم سان باشد کسب کند.»
و روزهای سخت و شاید به یاد ماندنی پیش رو، ونگر و تیمی محکوم به قهرمانی!
«بله، البته که من می خواهم قهرمانی ها را کسب کنم؛ امیدهای ما مثل هر فصل باقی است و آن هم قهرمانی در لیگ جزیره و بردن لیگ قهرمانان است. برنامه، ادامه ی پیشرفتمان با همان قدرت و جوان هایش است. حالا دیگر بهانه ی بی تجربگی نداریم و بازیکنانم مشتاق قهرمانی اند. اعتقاد دارم که آن ها ظرفیت این را دارند ولی حالا وقتی است که باید این را نشان دهند.»
و در آخر درددل های 5 سال بدون جام:«مردم همیشه می گویند ما 5 سال است که هیچ جامی نیاورده ایم؛ این درست است ولی در مقابل ما همیشه در بالاترین سطح باقی مانده ایم، آن هم در سخت ترین دوره های باشگاه در تمام طول حیاتش. آرسنال ورزشگاه جدیدی ساخته بود و ما باید تاوانش را می پرداختیم و دوره ای جدید را برای تیم پایه ریزی می کردیم، دوره ای که حالا در انتهای چرخه اش قرار گرفته ایم. شما اگر منچستر سیتی امسال جام نگیرد چه می خواهید بگویید؟ با سرمایه گذاری 200 میلیون پوندی!
برای من دلیل اصلی این که در این پنج سال هیچ چیز نبرده ایم، این حقیقت است که در بهترین لیگ دنیا بازی می کنیم و اینجا جایی است که در آن باشگاه ها صندوق هایی نامحدود دارند.»

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۶/۳۱
به قلم علی کرمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : fifa.com
بازدید: ۶۶۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰