loading
در حال بررسی درخواست شما
چلسی 2-0 آرسنال
چلسی 2-0 آرسنال

چلسی ۲-۰ آرسنال

دو تیم همشهری آرسنال و چلسی عصر امروز در وزشگاه استنفوردبریج به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه ی این دیدار 0-2 به نفع شاگردان آنجلوتی رقم خورد.

آرسن ونگر برای این دیدار از ترکیب Fabianski; Sagna, Koscielny, Squillaci, Clichy; Song, Diaby, Wilshere; Nasri, Chamakh, Arshavin. استفاده کرد و بر روی نیمکت نیز Szczesny, Rosicky, Vela, Djourou, Denilson, Eboue, Emmanuel-Thomas را قرار داده بود.


از سوی دیگر ، چلسی با ترکیب Cech , Cole , Terry , Alex , Ivanović , Malouda , Essien , Obi Mikel , Ramires , Drogba , Anelka به زمین آمده بود و بازیکنان ذخیره ی این تیم را Paulo Ferreira , Zhirkov , Sturridge , Kakuta , McEachran , van Aanholt , Turnbull تشکیل میدادند.


داور این بازی نیز آقای مایک دین بود.


بازی با حملات آرسنال آغاز شد. در همان ابتدای کار ، ضربه ی سر عالی شماک با اصابت به الکس به کرنر رفت . نصری ضربه ی کرنر را بر روی دروازه فرستاد و کوشلنی از روی خط دورازه ، توپ را به بیرون زد.


پس از آن چلسی صاحب توپ و میدان شد و با پاس های خود سعی در ایجاد شکاف در دفاع آرسنال داشت که با پرس بسیار خوب آرسنال که حتی در زمین چلسی نیز بسیار شدت داشت ، مواجه شد.


آرسنال در نیمه ی اول توانست خطرات زیادی روی دروازه ی چلسی ایجاد کند. شوت آرشاوین را چک با نوک انگشتانش دفع کرد. ضربه ی نصری با فاصله ی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت و بار دیگر شوت سرکش آرشاوین با واکنش چک روبرو شد.


شاید کمتر کسی فکر می کرد که چلسی در این نیمه به گل برسد. ولی روی توپ ربایی اسین از سانگ در مرکز زمین ،که می توانست خطا هم باشد ، رامیرز صاحب توپ شد و با یک پاس عمقی اشلی کول را صاحب توپ کرد و کول نیز بلافاصله توپ را در عرض روی دروازه ی آرسنال فرستاد و دروگبا با یک ضربه ی عجیب و زیبا توانست دروازه ی آرسنال را باز کند. نیمه ی اول با همین نتیجه به پایان رسید.



دوی تیم نیمه ی دوم را با همان بازیکنان آغاز کردند. دیابی هم که در نیمه ی اول روی تکل خشن اسین که از چشم داور پنهان ماند ، از ناحیه قوزک به سختی احساس ناراحتی می کرد ، برای شروع نیمه ی دوم مشکلی نداشت. به جرات می توان گفت که آرسنال در این نیمه حاکم بازی بود. درصد مالکیت توپ به 67 - 34 به صود آرسنال بود و چلسی در دفاع مطلق فرو رفته بود و چشم امیدش به ضد حملات و حرکات انفجاری دروگبا ، آنلکا و مالودا بود.


آرسنال هرچه زد به در بسته خورد و دفاع جانانه ی چلسی مانع از خلق موقعیت گلزنی جدی برای آرسنال شد. توپچی ها هرچند که مالکیت توپ را در دست داشتند ،ولی نتوانستند قفل دروازه ی چلسی را باز کنند.


درحالی که آرسنال در زمین چلسی خیمه زده بود ، آبی ها نیز روی ضد حملات بسیار خطرناک بودندو در یکی از همین صحنه ها ، روی اشتباه اسکیلاچی که کاپیتان آرسنال نیز بود ، آنلکا در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پس از دریبل کردن فابیانسکی ، در کمال تعجب ضربه ی خود را به کنار دروازه زد. ضد حملات چلسی بسیار خطرناک بود و اگر عملکرد فوق العاده ی کمک داور و همچنین فابیانسکی نمی بود ، مسلما نتیجه سنگین تر از این می شد. بازیکنان چلسی بارها و بارها در تله ی آفساید توپچی ها اسیر شدند.


همه منتظر گل تساوی آرسنال بودند ولی روی پاس عرضی اشتباه نصری ، توپ پشت محوطه به آنلکا رسید و کوشلنی مجبور به خطا بر روی او شد. آلکس و دروگبا پشت توپ ایستادند . الکس با دورخیز بلند خود به سمت توپ حرکت کرد و با شلیک استثنایی و مهار نشدنی خود ،برای بار دوم فابیانسکی را مغلوب کرد.


پس از گل دوم چلسی ، آرسنال از هم پاشید و موقعیت های دیگری تقدیم چلسی کرد و فقط و فقط واکنش های بسیار خوب فابیانسکی حافظ دروازه ی آرسنال بود. واکنش او روی تک تک با اسین ، فوق العاده بود.


در پایان ، آرسنال نتوانست راهی برای گل زدن به چلسی پیدا کند و نام خود را به عنوان اولین تیمی که در این فصل در خانه ی چلسی دروازه ی این تیم را باز کرده است ثبت کند و بازی را با حساب 0-2 واگذار کرد تا برای پنجمین بار متوالی از چلسی شکست خورده باشد. با این نتیجه ، فاصله ی دو تیم به 7 امتیاز رسید و آرسنال به رده ی چهارم جدول سقوط کرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۷/۱۱
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۱,۱۲۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰