loading
در حال بررسی درخواست شما
منچستر یونایتد 1 - آرسنال 0
منچستر یونایتد 1 - آرسنال 0

منچستر یونایتد ۱ - آرسنال ۰



جدال حساس هفته بین دو تیم منچستر یونایتد و ارسنال .
آرسنال در این بازی با ترکیب زیر وارد میدان شده است :


ووچیچ ژسنی
باکاری سانیا
سباستین اسکیلاچی
لوران کوشلنی
گائل کلیچی
سمیر نصری
جک ویلشر
توماس روسیچکی
الکس سانگ
آندری آرشاوین
مروان شاماک


همچنین روی نیمکت تیم آرسنال نیز بازیکنان زیر حاضرند :

لوکاژ فابیانسکی
یوهان جورو
سس فابرگاس
تئو والکات
نوس دنیلسون
رابین ون پرسی
نیکلاس بندتنر


*نکته جالب توجه این ترکیب اولین بازی لیگ برتری ووچیچ زسنی است که به دلیل مشکل کشاله ران فابیانسکی در ترکیب تیم آرسنال قرار گرفته است .
* توماس روسیچکی کاپیتان امروز توپچی ها در این جدال حساس است.


-----------------------------------------------------

نیمه اول


دقیقه 2 : روی پاس رو به عقب برای ژسنی این دروازبان نتوانست به خوبی توپ را دفع کند که این دفع توپ موقعیتی برای منچستر مهیا کرد که پاس در عمق آن ها آفساید اعلام شد .

دقیقه 5 : حرکتی از سوی بازیکنان آرسنال شکل گرفت که این حرکت پشت محوطه با تکل بازیکنان منچستر از بین رفت و در ادامه نیز روی حرکت بازیکنان منچستر و روی تکلی که بر روی نانی رفته شد خطا برای منچستر اعلام شد .  کلیچی که این تکل سفت و سخت را روی پای نانی رفته بود با تذکر داور روبرو شد .

دقیقه 7 : آرسنال روی یک حرکت خوب سعی در ایجاد موقعیت داشت که حرکت روسیچکی و پاس در عرض وی و سانتر بازیکنان روی دروازه ثمری در پی نداشت .  در ادامه نیز حرکت و سانتر نانی روی دروازه با دفع کامل توپ توسط ژسنی روبرو شد .

دقیقه 9 : حرکتی که از مرکز زمین برای آرسنال آغاز شد توسط نصری و سانیا به سمت راست برده شد و در نهایت این حرکت ثمری برای آرسنال نداشت .

دقیقه 10 : حرکت خوب و سریع وندرسار موقعیتی بسیار عالی در ضد حمله برای رونی مهیا کرد که شوت رونی در دستان ژسنی قرار گرفت .

دقیقه 15 : بار دیگر حرکت بازیکنان آرسنال از مرکز زمین شکل گرفته و به سمت گوشه ها برده شد که این بار سانتر کلیچی با برخورد به بازیکنان منچستر منحرف شد .

دقیقه 17 : بازیکنان آرسنال برای لحظاتی به خوبی در میانه میدان توپ را بین خود پخش کردند که ثمره این حرکت سانتر آرشاوین از راست زمین بود که ثمری برای تیم نداشت .
تا دقیقه 17 بازی درصد مالکیت توپ 52 درصد برای آرسنال و 48 درصد برای منچستر است .

دقیقه 18 : حرکت پشت محوطه جریمه منچستر با تعدد بازیکنان آرسنال همراه بود و پاس در عمق اندرسون و فرار رونی آفساید اعلام شد .

تا دقیقه 20 : منچستر به طور عمده سعی دارد تا با تجمع در میانه زمین و گاهی با پرس در زمین آرسنال ابتکار عمل را از این تیم بگیرد . با این حال بازیکنان آرسنال نیز در مواقعی توانستند خوب کار کرده و حرکاتی به سمت دروازه حریف داشته باشند اما پرس سنگین تیم منچستر کار را برای پاس کاری زیاد برای تیم آرسنال سخت می کند . از سوی دیگر ارسنال باید مراقب حرکت های تند رونی نیز باشد . به طور کلی در 20 دقیقه ابتدایی بازی متعادلی شاهد بودیم که هر دو تیم موقعیت های نصفه و نیمه ای بر روی دروازه حریف ترتیب داده اند .

دقیقه 21 : بار دیگر حرکت از میانه زمین توسط ویلشر و پاس وی برای کلیچی که سانتر وی توسط بازیکنان منچستر دفع می شود و در ادامه حرکت آرشاوین نیز ثمری برای آرسنال ندارد و توپ راهی بیرون از زمین می شود .

دقیقه 22 : یک حرکت سریع از سمت چپ آرسنال و سانتری که به روی دروازه آرسنال ارسال می شود و روی برگشت توپ شوت سر ضرب نانی که با کم ترین فاصله ممکن این توپ از کنار دروازه آرسنال به بیرون رفت .

دقیقه 24 : یک حرکت از سمیر نصری از سمت راست و جدال وی با پارک که در نهایت سانتر نصری را در پی دارد که این سانتر به شاماک نمی رسد . روی این صحنه شاماک با برخورد به دفاع حریف به زمین برخورد می کند که صحنه چندان برای اعلام پنالتی  شدت نداشت .

دقیقه 28 : روی حرکت روسیچکی اولین کرنر برای آرسنال شکل گرفت که سانتر ارسالی توسط مدافعین منچستر دفع می شود .

دقیقه 30 : روی حرکت اندرسون از سمت راست آرسنال و تکل دفاع توپچی ها حالا ضربه کرنری برای منچستر شکل گرفت که سانتر نانی توسط مدافعیت به شکلی ناقص دفع شد و در ادامه نیز حرکت نانی بی ثمر بود .

دقیقه 34 : روی حرکتی از عمق آرسنال می توانست صاحب موقعیتی شود که پاس در عمق سانگ ناقص بود و به بازیکنان منچستر رسید .

دقیقه 40 : یک حرکت زا سمت چپ آرسنال و سانتر بازیکنان منچستر که روی سر پارک نشسته و ضربه سر وی ار بالای سر ژسنی وارد دروازه تیم آرسنال شد تا منچستر با نتیجه یک بر صفر از حریف خود آرسنال پیش بیفتد . سانتر نانی با برخورد به ملیچی به شکلی زاویه دار به پارک رسید تا تمام عوامل دست به دستهم دهند و ژسنی نیز نتواند توپ را دفع کند .

دقیقه 43 : مروان شاماک به دلیل خطایی که روی بازیکن شماره 17 منچستر نانی رفت کارت زرد دریافت کرد . در این دقایق بازی کمی فیزیکی تر شده و نانی به خوبی توانسته از سمت چپ آرسنال خطا بگیرد .

تا دقیقه 45 : منچستر پس از گلزنی توانسته به خوبی بازی را اداره کند و بیشتر در زمین تیم آرسنال مشغول بازی است و آرسنال به طور کلی به خصوص از لحاظ تهاجمی نتوانسته به خوبی کار کند و در دفاع نیز همچنان دارای استحکام کافی نبوده .
از سویی بازی با پای ووچیچ زسنی در این نیمه بیش از پیش به چشم امده و این بازیکن در صحنه هایی نتوانسته به خوبی توپ ها را دفع کند .

دقیقه 46 : روی یک حرکت و برخورد ساده آرشاوین چسبیده به محوطه جریمه آرسنال خطایی انجام دا تا ضمن دریافت کارت زرد موقعیت خوب برای منچستر مهیا کند .  ضربه اندرسون نیز جالب نبوده و دفع می شود و  داور بالافاصله سوت پایان نیمه اول دیدار را می زند تا دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود منچستر به رختکن بروند .


------------------------------


نیمه دوم



دقیقه 45 : در همین ابتدای بازی روی یک حرکت توپ به سمت راست برده شد که سانتر سانیا ثمری ندارد و توسط دفاع آرسنال توپ دفع می شود .

دقیقه 46 : یک حرکت سریع از منچستر توسط نانی که شوت محکم وی با برخورد به دفاع آرسنال برگشت داده می شود  و در ادامه سانتر بازیکنان منچستر ثمری برای این تیم ندارد .

دقیقه 48 : یم حرکت  از بازیکنان آرسنال که توسط آرشاوین به کلیچی رسید و سانتر وی به پشت محوطه با تاثیر ویلشر به روسیچکی رسید که شوت سر ضرب این بازیکن از کنار دروازه ون درسار به بیرون رفت .

دقیقه 49 : حرکت بازیکنان منچستر از سمت چپ ارسنال و سانتر نانی که توسط الکس سانگ توپ به کرنر فرستاده شد .

دقیقه 51 : حرکت از سمت چپ برای آرسنال و سانتر خوب آرشاوین و توچی که به نصری رسید و حرکت اضافه وی با توپ و سانتر زمینی وی توسط ون درسار دفع شد .

دقیقه 52 : حرکت زیبا و ترکیبی تیم آرسنال از سمت چپ و سپس بازی در مرکز زمین به سانیا در راست رسید وسانتر بلند این بازیکن توسط رافائل راهی کرنر شد .  کرنر کوتاه بازیکنان آرسنال نیز با وجود ایجاد کوقعیتی نصفه و نیمه ثمری در پی نداشت .

دقیقه 54 : حرکت ترکیبی آرسنال در نهایت به آرشاوین رسید که پاس بد این بازیکن می توانست موقعیت ضد حمله خطرناکی به منچستر بدهد که این موقعیت توسط دفاع آرسنال جمع شد.

دقیقه 54 : روی یک حرکت بسیار خطرناک توسط رونی وی پاس در عمق برای اندرسون ارسال کرد که مصاف تک به تک این بازیکن توسط ووچیچ ژسنی دفع شد تا آرسنال گل دوم را دریافت نکند .

دقیقه 56 : آرسنال در این نیمه سعی دارد تا با حرکات بهتر به دروازه منچستر برسد اما منچستر بسیار خوب در دفاع کار کرده و اجازه ایجاد موقعیت های زیاد نمی دهد .

دقیقه 56 : روی حرکت از نصری و شوت وی به سمت دروازه به شکل ناقص توسط ون درسار دفع شد و در ادامه شاماک نتوانست این موقعیت را تبدیل به گل کند و تکل خوب ویدیچ باعث شد توپ راهی کرنر شود .

دقیقه 59 : روی حملات آرسنال و روی اشتباه ویلشر ضد حمله ای بسیار خطرناک برای منچستر شکل گرفت که کلیچی در ابتدا توپ نانی را زد اما در ادامه دوباره وی صاحب توپ شد که شوت وی از بالای دروازه به بیرون رفت .

تا دقیقه 62 : در این چند دقیقه پایانی بر خلاف شروع نیمه دوم و پانزده دقیقه ابتدایی این نیمه منچستر توانست روی حرکاتی در زمین آرسنال خطرناک ظاهر شود .

دقیقه 63 : آرسنال در حال تدارک یک تعویض است و رابین ون پرسی باید آماده حضور در زمین شود .
در سوی دیگر منچستر در این لحظات با فشاری که در زمین آرسنال وارد می کند موفق شده چند ضربه کرنر به دست بیاورد .

دقیقه 64 : حضور سس فابرگاس به جای توماس روسیچکی و همچنین حضور رابین ون پرسی به جای جک ویلشر در زمین بازی.

دقیقه 66 : روی یک حرکت از سمت راست سانیا روی سانتری زمینی موقعیتی ایجاد کرد که ضربه بازیکنان ثمری نداشت و توپ توسط ون در سار دفع شد .

دقیقه 73 : روی یک حرکت منچستر یونایتد صاحب موقعیت پنالتی شد . گائل کلیچی که به تیم حریف یک پنالتی هدیه کرد .
وین رونی پنالتی را به بیرون زد . وین رونی که بر خلاف جهت حرکت ژسنی توپ را زده بود با اختلاف پنالتیش را به بالای دروازه زد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند .

دقیقه 76 : آرسنال در این دقایق سعی دارد تا با حفظ توپ پشت محوطه جریمه منچستر موقعیت ایجاد کند که چندان موفق نبوده .

دقیقه 80 : تعویض آرشاوین و حضور تئو والکات درون زمین .

دقیقه 82 : یک ضربه ایستگاهی برای آرسنال . سانتر بلند بازیکنان که بار دیگر توسط ون درسار دفع می شود .

دقیقه 82 : حرکت بازیکنان منچستر توسط پارک به رونی رسید که توپ توسط مدافعین آرسنال دفع می شود .

دقیقه 83 : بازی در این دقایق بسیار سرعت بالایی دارد و دو تیم با سرعت بالا سعی دارند موقعیت هایی ایجاد کنند و این در حالی است که منچستر بیشتر روی ضد حملات کار کند .


دقیقه 84 : الکس سانگ به دلیل خطا بر روی پاتریس اورا در میانه های زمین نیز از هاوارد وب کارت زرد دریافت می کند .

دقیقه 86 : یک حرکت بسیار خطر ناک از بازیکنان منچستر و وین رونی و شوت خطرناک وی که توسط ژسنی دفع می شود .

دقیقه 86 : روی حرکتی از بازیکنان منچستر توسط گیگز توپ وی با برخورد به اسکیلاچی به کرنر می رود . کرنر ارسالی نیز در نهایت ثمری ندارد .

دقیقه 89 : روی یک حرکت سریع از والکات از سمت راست وی سانتر خطرناکی روی دروازه ارسال کرد که این توپ خطرناک توسط فردیناند به کرنر می رود . این کرنر نیز ثمری برای آرسنال ندارد و توپ به اوت می رود .

** 4 دقیقه وقت تلف شده برای این نیمه در نظر گرفته شده است  **

دقیقه 91 : آرسنال همواره روی حرکاتش با تعدد مدافعین و بازیکنان منچستر روبرو بوده و این تیم توانسته در این بازی به خوبی دفاع کند و از تک گل زده خود دفاع کند و آرسنال مجموعا غیر از چند صحنه نتوانسته به خوبی برنامه های خود را در حالت های هجومی پیاده سازی کند .

منچستر به خوبی در دقایق پایانی و با بازی خوب خود سعی دارد بازی را به پایان برساند و آرسنال نیز همچنان ناتوان در ایجاد موقعیت و ارائه حملات خود است .

دقیقه 93 : یک حرکت از ون پرسی و توپی که در نهایت به والکات می رسد و شوت این بازیکن که از بالای دروازه توپ به بیرون می رود.

دقیقه 94 : در نهایت سوت پایان بازی نیز زده شد تا منچستر یونایتد با تک گل پارک جی سونگ در دقیقه 41 ضمن شکست آرسنال بتواند صدر جدول را نیز از این تیم پس بگیرد

در نهایت آرسنال در روزی که درخششی در دفاع  و حمله نداشت نتوانست حریف تیم منچستر شود و باید سعی کند تا بار دیگر در هفته های بعدی امتیازات مهم دیگر را جمع آوری کند .

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۹/۲۳
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۶۶۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰