loading
در حال بررسی درخواست شما
دیکتاتوری مدرن با طعم حمایت از داور
دیکتاتوری مدرن با طعم حمایت از داور

دیکتاتوری مدرن با طعم حمایت از داور



شاید پس از دیدن نیمه نهایی 2009 و حذف ناباورانه ی تیم هیدینک برابر تیم محبوب میشل پلاتینی حذف جوانان ونگر در 2011 دیگر شوکه کننده نبود ولی خبرهای بعدی و اعلام اتهام برای آرسن ونگر آن قدر شگفت آور بود که حالا حتی بتوان منتظر دیدن تقدیر و ستایش از بوساکا شد.

آرسن ونگر که پس از تمرین در زمین باشگاه در "کلنی" لندن دربرابر خبرنگاران مورد سوال درباره ی این واکنش یوفا قرار گرفته بود در پاسخ به آن ها این گونه آغاز کرد: «آن ها(یوفا) من را متهم نکرده اند؛ این باشگاه آرسنال است. ما خارج از لیگ قهرمانان هستیم و یکی از بزرگترین انگیزه های خود را از دست داده ایم و در برابر تمام این آسیب ها مورد اتهام نیز قرار گرفته ایم و بدتر از همه می خواهند جلوی یوفا ابراز شرمندگی هم بکنیم!
ما کار غلطی نکرده ایم؛ سازمان دهی بازی ها با آن ها بوده و خودشان داورها را انتخاب کرده اند.»

«برای داور خجالت آور است که رابین ون پرسی را اخراج کرده چون این تصمیمی نادرست بوده است و در حالی که بازی رفت تبلیغی خوب برای بازی فوتبال بود، دیدار دوم همه را از بین برد. این تصمیم ما را نا امید کرد و همچنین هر کسی را که عاشق فوتبال بود مایوس کرد.»

«در یک بازی در این قد و قامت با نمی توانید چنین تصمیماتی کنار بیایید و این شدت عمل را ببینید. همه ی ما می فهمیم که گاهی ممکن است مرتکب اشتباه شویم و قابل درک است ولی بعد از این اشتباه چیزی که آمد دیکتاتوری و زورگویی بود. این دیگر چیزی نیست که بتوانیم درک کنیم و حس مشابهی با آن داشته باشیم.
من هر اتهامی را کاملا" رد می کنم. برای یوفا هم بهتر است که تواضع بیشتری از خود نشان دهد. بسیار برایشان بهتر است که به جای محکوم کردن کسانی که هیچ اشتباهی نکرده اند، از آن ها عذرخواهی کنند. یوفا باید بعد از ماجرای سه شنبه موضع مجزاتری [نسبت به داور] اتخاذ می کرد و آن وقت موضوع خیلی قابل پذیرش تر می شد.»

اما علاوه بر حوادث ناگوار داوری و تصمیمات بعدی یوفا که به ذات غیرقابل قبول و شگفت انگیز بود، چیزی که ماجرا را برای مرد فرانسوی و آرام "ان-5" دردناک تر می کند فرصتی است که از جوانانش برای تاریخ سازی گرفته شده. چیزی که مرد کهنه کار آرسنال را در دیدگاهی متفاوت با همتای جوانش در تیم میزبان قرار می دهد و بدون شک آن قدر سطحی نخواهد بود که بازی را قبل و پس از اخراج یکسان بداند!!
«بارسلونا هم در نیمه ی اول بجز گلی که خوردیم تنها دو شوت در چارچوب داشت. پس بجز آن تسلط کاملا" بی فایده ای در دیگر لحظات داشتند. خب در بازی اول هم ما شوت های بیشتری از بارسلونا داشتیم و مطمئنا" اگر بازی 11 به 11 باقی می ماند ماجرا نیز خیلی متفاوت نمی شد، باور کنید.»

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
به قلم علی کرمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : telegraph.co.uk
بازدید: ۱,۲۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰