loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال از غرب تا شرق
آرسنال از غرب تا شرق

آرسنال از غرب تا شرق

پارک با بازی در جامعه اتحادیه عنوان نخستین بازیکن کره ای‌‌‌ آرسنال را به خود اختصاص داد و همچنین تعداد ملیتهای مختلف در باشگاه را به عدد ۴۹ رساند.

این لیست شامل ۴ کشور در بریتانیا از جمله ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی‌  و  انگلیس  و  همچنین جمهوری ایرلند است  و  تنها بازیکنانی که در تیم اول حضور داشته اند در این لیست جای میگیرند.

اولین بازیکن خارجی‌ آرسنال دروازبان هلندی به نم جرری کیسر بوده که در سال ۱۹۳۰/۳۱ به توپچیها ملحق شده  و ۱۳ بازی برای تیم اول انجام داد است. او دو بار برای تیم ملی هلند به زمین رفت  و  هشتاد و یکمین بازیکن خارجی‌ ملی‌ پوش آرسنال نام گرفت.
بدون تعجب، ۱۱۰(۷۱ %) بازیکن خارجی‌ آرسنال تا به اینجا از کشورهای اروپایی بوده اند  و  آفریقا با ۱۵% در رده دوم جای گرفته است. ریو مییچی سه شنبه شب دومین بازیکن ژاپنی آرسنال بعد از جونیچی اینامتو بود  و  در مجموع سومین بازیکن آسیایی که پیراهن سفید و قرمز آرسنال را بر تن کرده. در حال حاضر ۲۰ ملیت مختلف در بین ۲۹ بازیکن آرسنال حضور دارند که دوتای آنها در بازی سه شنبه گٔل زدند  و  این از سال ۲۰۰۳ تا به حال اولین باری بود که ۲ انگلیسی‌ مختلف برای آرسنال گٔل میزنند.

در کنار بازیکنان محلی آرسنال که بیشترین سهم را دارند، ۲۳ بازیکن فرانسوی برای آرسنال بعضی‌ کرده اند که شانزده تای آنها در تیم ملی‌ هم بعضی‌ کردند.

 بعد از فرانسه، هلند با ۸ بازیکن سوم است. قابل ذکر است که ملیت بازیکنان بر اساس تیم ملی که بازی میکنند تعیین میشود، برای مثال پاتریک ویرا با اینکه در سنگال به دنیا آمده به خاطره بازی در تیم ملی فرانسه بازیکنی فرانسوی محسوب میشود و همچنین شاماک و  باینکه در فرانسه به دنیا آمده اند اما ملیتشان مراکشی است. نکتهٔ جالب اینجاست که تنها ۱۲% از این بازیکنان قبل از آرسن ونگر به آرسنال آمده بودند و باقی‌ از زمان ونگر به بعد بودند، همچنین اولین باری که آرسنال با یک ترکیب کاملا غیر‌انگلیسی‌ به زمین رفته است بر میگردد به سال ۲۰۰۵ در بازی آرسنال مقابل کریستال پلس ( ترکیب آرسنال در آن بعضی‌: لمن، لورن، توره، کیگن، کلیچی، پیرس (فابرگاس)، ادو (فلمینی)، وییرا، ریس، برگکمپ (وان پرسی)، هنری. ذخیره ها: سندرس، المونیا.) آخرین بر که آرسنال با یک ترکیب کاملا انگلیسی‌ به زمین رفته بود به زمان جورج گراهام و سال ۹۳/۹۴ باز میگردد که سیمن، دین، کئوون، دیویس، بولد، آدامس، کمپبلل، رایت، اسمیت، پرلور، سللی بعضی‌ کردند و مارک فلتس تنها ذخیره بعضی بود.( بازی با گلزنی استیو بولد ۱-۱ به پایان یافت) همچنین ، رابین وان پرسی پنجمین کاپیتان خارجی‌ آرسنال بعد از ۳ فرانسوی ( ویرا، هنری و گالاس ) و یک اسپانیایی ( فابرگاس ) است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۶/۳۱
به قلم فرزاد قاضی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۳,۰۹۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰