loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه بسیار مهم ایوان گازیدیس در مورد نتایج مالی
مصاحبه بسیار مهم ایوان گازیدیس در مورد نتایج مالی

مصاحبه بسیار مهم ایوان گازیدیس در مورد نتایج مالی


ایوان، باشگاه نتایج مالی را تا پایان 31 می 2011 اعلام کرد، جمع بندی کلی تو چیست؟
بله، اینها نتایج سال گذشته هستند. فکر میکنم مهم است که در ابتدا بگویم چیزی که برای هواداران ما مهم است این است که چه اتفاقاتی در زمین رخ میدهد و اینکه باشگاهشان چه نمایشی برای آنها دارد. دلیل اینکه ما در مورد نتایج مالی صحبت میکنیم فقط بخاطر این است که پایه اقتصادی باشگاه برای تحقق این دو موضوع بسیار مهم است. این تمام چیزی است که در این زمینه وجود دارد.
بر حسب پایه اقتصادی و بر حسب خط مشی، ما بسیار قدرتمند هستیم. مجددا مجموعه ای دیگر از نتایج خوب وجود دارد. ما پیش از پرداخت مالیات، سودی معادل 14.8 میلیون پوند داشته ایم. اینها نتایج فصل قبل هستند، بنابراین بازتاب دهنده ی فعالیت هایی که در این تابستان داشته ایم نیستند، خصوصا در زمینه نقل و انتقالات. ولی این نشان دهنده سال خوب دیگری برای باشگاه است. ما سود مشابه فعالیت تجاری بر روی املاکمان همانند گذشته را نداشته ایم که البته این موضوع کاملا پیش بینی شده بود. فعالیت تجاری ما بر روی املاک کاملا بدون بدهی است بنابراین فروش های جدید املاک باعث اضافه شدن مستقیم پول میشود، که این موضوع برای آینده بسیار مهم است.
در مجموع سال خوبی را سپری کردیم. ما سود مشابهی در مقایسه با فصل گذشته از فروش بازیکنان را نداشته ایم و این موضوع توضیح دهنده کاهش اندک درآمد ما از این ضمینه است. ولی این بسیار مثبت و قوی است. وضعیت نتایجی بسیار سالم که به ما جایگاه خوبی برای پیشروی میدهد.

تو گفتی که مدل خود کفایی باشگاه در حال بازدهی است. آینده باشگاه چگونه خواهد بود؟
این مدل بازدهی دارد و به ما جایگاه خوبی برای موفقیت میدهد. روشی که باشگاه بوسیله آن اداره میشود روشی است که میدانیم هوادارانمان به آن افتخار میکنند، ولی آنها به دنیا نگاه میکنند و میبینند که قیمت بازیکنان رو به بالا سیر میکند و برایشان این سوال پیش می آید که آیا ما میتواینم رقابت کنیم یا خیر. باور دارم که میتوانیم، باور دارم که ما برای رقابت کردن ساختار اقتصادی بسیار خوبی داریم و همچنین فکر میکنم که دنیای فوتبال دارد به مسیر ما وارد میشود. ما آینده دنیای فوتبال را نشان میدهیم و سایر باشگاه ها تلاش میکنند که به مدل خودکفایی مانند آنچه آرسنال دارد برسند. آنها به آرسنال مانند مدلی که چگونه میتوانند این کار را انجام دهند نگاه میکنند.
یوفا در حال وارد کردن قوانین عادلانه مالی (Financial Fair Play) است. به این معنی که باشگاه ها نیمتوانند بیشتر از آن چیزی که درآمد دارند هزینه کنند. ما هم اکنون وضعیت خوبی در همسو بودن با این قوانین داریم بنابراین ما احساس میکنیم آمادگی خوبی برای پیشرفت و توسعه ای که در بازی و طی چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد خواهیم داشت.

160 میلیون پوند در بانک وجود دارد، که بسیار قابل توجه است. آیا این بدین معنی است که آرسنال پول برای هزینه کردن در نقل و انتقالات را دارد؟
این رقم بزرگی است و همانند تمام باشگاه هایی که نتایج خود را اعلام میکنند، بسیار مهم است که بدانیم این رقم بسیار زیادی است که باشگاه در مسیر سال پس از جمع آوری تعداد زیادی درآمد و سود به دست آورده. ولی از طرفی ما مخارج را درطول سال داشته ایم. بنابراین مانند همه باشگاه ها شما میبینید که این مقدار در طول سال با توجه به کارهای بزرگ و سایر مواردی که ما نیاز داریم تا پولمان را در آنها خرج کنیم، مانند دستمزد بازیکنان و از این دست، کاهش پیدا میکند. این مقدار پول یک رقم واقعی که در نقل و انتقالات وجود داشته باشد نیست، یا مواردی مشابه آن.
با گفتن همه این موارد، مطمئنا ما برای هزینه کردن در نقل و انتقالات زمانی که آرسن تشخیص دهد لازم است تا ترکیب تکمیل شود پول خواهیم داشت. مجدادا این یک وضعیت سالم مالی است و این موضوع که اگر بخواهیم، توانایی به خدمت گرفتن بازیکنان را داریم.

پس خارج از زمین حرکت در سمت درستی است، پیشرفت را طی پنج سال آینده چگونه میبینی؟
فکر میکنم که فوتبال دارد به راه ما قدم میگذارد. مطمئنا قوانین عادلانه مالی یوفا در حال فراهم کردن چهارچوب و بستر لازم برای آن است. این اولین سالی است که باشگاه ها باید تطبیق با این قانون را شروع کنند و پس از این فصل و فصل بعدی اجرای این قانون آغاز میشود. دنیای فوتبال به سمت آرسنال حرکت خواهد کرد و ما مزیت جایگاهی باورنکردنی و فوق العاده را داریم زیرا باشگاه را در طول مدت زمان بسیار زیادی مسئولانه اداره کرده ایم. باشگاهی را ساخته ایم که یکی از موفق ترین باشگاه ها است. بدون شک در انگلستان و همچنین در اروپا.
باشگاه مدرنترین استادیوم را دارد. درست همینجا در منطقه آیلینگتون لندن، ورزشگاهی که همه ما میتوانیم به آن افتخار کنیم. و این جایگاهی بسیار بسیار مستحکم برای آینده است. فکر میکنم در طول مسیر پستی و بلندی ها و چالش هایی وجود دارد، ولی فکر میکنم که بسیار مهم است تا چشم اندازی عظیم را در نظر بگیریم و مسیر حرکت باشگاه را ببینیم که رو به جلو، رو به بالا و پیشروی است و همچنین مسیر حرکت فوتبال که در راه ما قرار دارد و فاصله چندانی با آن نداریم.

محیطی بسیار رقابتی وجود دارد، آرسنال چگونه در این رقابت ادامه خواهد داد؟
محیط همواره رقابتی بوده است و همواره در حال تغییر است. ما در رقابت سطح بالای انگلستان، سطوح بالای بازیهای اروپایی، در سالهای متمادی ثبات بسیار زیادی داشته ایم و قویا باور دارم که این موضوع ادامه خواهد داشت. یکی از زمینه هایی که در آن رشدی واقعی دشته ایم، سود تبلیغات برای ما بوده است. ما در حال حاضر میبینیم که سرمایه گذاری ای که ما در بخش تبلیغات انجام داده ایم، جواب داده است.
ما شرکای جدیدی داریم و افزایش سودهایی که از مسیر تبلیغات داشته ایم و من فکر میکنم که این موضوع در سالهای آتی ادامه پیدا خواهد کرد. این موضوع باشگاه را رو به جلو خواهد برد مانند پولی که از املاک طی سالهای آینده بدست خواهیم آورد و به پایان عمر طبیعی خود خواهد رسید. ما جریان بسیار قدرتمند سوددهی خواهیم داشت که هر سال به باشگاه تزریق خواهد شد و ما را درست در بالای بازی قرار خواهد داد. این به من اطمینان بسیار زیادی از آینده میدهد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۷/۱۱
به قلم اشکان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۹۸۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰