loading
در حال بررسی درخواست شما
وستهم 1 - آرسنال 2
وستهم 1 - آرسنال 2

وستهم ۱ - آرسنال ۲

در این بازی که آرسنال با ترکیبی متفاوت از ترکیب لیگ برتر به مصاف تیم وستهم رفته بود سعی داشت با پیروزی به مرحله چهارم بازی ها صعود کند .
آرسنال در ان بازی با ترکیب زیر وارد میدان شده بود :
لوکاژ فابیانسکی
سانیا
گالاس
ورمائلن
میکاییل سیلوستره
الکس سانگ
فران مریدا
آرون رمزی
جک ویلشر
کارلوس ولا
ادواردو داسیلوا

در نیمکت ذخیره های تیم آرسنال نیز بازیکنانی نظیر : مانونه - دیابی - نصری - ترائوره - استموند - امانوئل توماس و گیلبرت نشسته بودند .
نکته جالب از ابتدا باز ینکردن سندروس بود که ظاهرا نتوانست در آخرین دقایق به ترمیب برسد و به دلیل مشکلش حتی در ترکیب 18 نفره نیز قرار نگرفت.

در نیمه اول غیر از دقایق ابتدایی که کمی بازی ساکن بود آرسنال سعی داشت از همان ابتدا با حملاتی دروازه وستهمی را باز کند که آن ها هم بازیکنان زیادی را در اختیار نداشتند. به هر حال امتیاز میزبانی در دستان تیم مستهم بود و شاید آن ها سعی داشتند با یک بازی منسجم و حساب شده به مرحله بعدی برسند .
تا دقیقه 18 بازی غیر از چند حرکت نیمه جان وستهم آرسنال روی ضربات کرنر و حرکات در عمق موقعیت های مناسبی داشت که بازیکنانی نظیر ادواردو و رمزی بهترین موقعیت ها را از دست دادند .
در بین حفظ توپ و حملات آرسنال تنها گاهی ضد حملات وستهم دیده می شد.
حرکات نیمه خطرناک آرسنال در دقیقه 22 منجر به یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ تیم وستهم شد که ادواردو نتوانست مانند بازی قبل روی این ضربه دروازه تیم وستهم را بگشاید .
یک دقیقه بعد و در دقیقه 23 نیز تیم وستهم از زاویه مناسب صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه خطرناک استانیستاس از بالای دروازه لوکاژ به بیرون رفت.
دقیقه 26 بازی بود که وستهم روی سمت چپ تیم آرسنال با یک شوت زیبا صاحب موقعیت شد که این شوت را فابیانسکی با حرکتی زیبا به کرنر فرستاد و این کرنر نیز ثمری برای چکش ها نداشت.
آرسنال در این دقایق روی حملات خود هیچ خطری دیده نمی شد و بر عکس وستهم حرکات متنوع تری روی دروازه آرسنال ترتیب می داد که با دفاع خوب تیمی آرسنال این حرکات به بن بست می رسید .
در دقیقه 39 بازی رو یک سانتر بلند و استوپ خوب ولا وی در شرایطی نسبتا مساعد ضربه خود را با چپ روانه دروازه تیم وستهم کرد که دروازبان این تیم به خوبی توپ را مهار کرد.
بازی در این دقایق کمی متعادل شده بود و آرسنال روی حرکاتی تیمی صاحب چند موقعیت نیز شده بود .
در حالی که 5 دقیقه پایانی در کنترل تیم آرسنال سپری می شد در یک دقیقه تل شده بازی بود که وستهم به گل رسید .
وستهم روی یک غافل گیری و در حالی که همه منتظر سوت پایان نیمه اول بودند روی یک ضد حمله و تک به تک شدن دو بازکن وستهم به گل رسیدند تا نیمکت نشینان وستهم غرق در شادی باشند . دیامنت زننده تک گل بازی در نیمه اول بود تا دو دفاع مرکزی آرسنال اصلی ترین مقصران گل باشند .


نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب هر دو تیم آغاز شد.
آرسنال برای جبران گل و وستهم برای ضد حملات احتمالی
در همان دقیقه اول بازی بود که وستهم روی یک ضد حمله بسیار خطرناک موقعیتی را از دست داد تا زنگ خطر برای آرسنال در همان ابتدا زده شود.
میکاییل سیلوستره که جلو رفته بود این موقعیت را داد تا یک صحنه خطرناک دیگر نیز روی دروازه آرسنال پدید آید .روی برگشت همین توپ آرسنال روی یک ضد حمله موقعیت این را داشت تا خطری جدی ایجاد کند که  ناموفق بود.
سرعت بازی بسیار بالا است و وستهم سومین موقعیت خطرناک خود را از دست داد . عمق دفاع آرسنال و مخصوصا تمایل آن به سمت چپ نقطه ضعف آرسنال در این دقایق است .
آرسنال پس از دیدن حرکات خطرناک وستهم سعی کرد تا بازی را با پاس کاری هایش کمی به آرامش هدایت کند و کم کم به دروازه حریف نزدیک شود .
در این دقایق وستهم بسیار خطرناک بازی کرد و چند بار تا آستانه گل دوم نیز پیشرفت .به هر حال پس از 5 دقیقه ابتدایی بازی آرسنال نیز موقعیتی داشت که روی سانتر سانگ از دست رفت . صحنه کمی مشکوک به پنالتی نیز به وجود آمد که به نظر صحنه کاملا درست قضاوت شد .
در دقیقه 52 بازی ادواردو صاحب موقعیتی شد که شوت وی با برخورد به پای بازیکن وستهم راهی کرنر شد تا آه و افسوس ادواردو را به دنبال داشته باشد . کرنر حاصله نیز ثمری به دنبال نداشت .
آرسنال که ظاهرا فشار سنگین دقایق ابتدایی نیمه دوم را سپری کرده بود سعی داشت با حرکات در عمق فشار را روی دروازه وستهم زیاد کند .
سمت چپ آرسنال که کاملا باز به نظر می رسد از یک موقعیت دیگر وستهم نیز پذیرایی کرد که باز هم به بیرون رفت . 3 دقیقه بعد و در دقیقه 57 بازی نیز آرسنال روی شوت رمزی موقعیتی داشت که از بالایی دروازه به بیرون رفت .
بازی کمی به تعادل کشیده شده و هر دو تیم حرکاتی را انجام می دهند . آرسنال چندان روی خلق موقعیت موفق عمل نمی کند و در مقابل وستهم به اهداف خود رسیده است و روی حرکاتش روی دروازه آرسنال خطرناک نشان می دهد .
در دقیقه 66 دو تعویض هم زمان : آبو دیابی به جای فران مریدا و در کنار آن ها سمیر نصری به جای جک ویلشر به بازی می آیند تا شاید نتیجه بازی را تغییر دهند .
آرسنال تماما حمله می کند اما وستهم با دفاع خوب و دو لایه اش کم تر موقعیتی به آرسنال داده است . آرسنال نا توان است تا درون محوطه جریمه تیم وستهم برود .
در دقیقه 72 بازی روی یک حرکت در عمق و روی برگشت توپی که بین دروازبان و ادورادو گیر کرده بود سانگ نتوانست توپ را به تور دروازه بچسباند تا همچنان نتیجه یک بر صفر به سود وستهم باشد.
آرسنال در دقیقه 78 بازی روی یک حرکت در عمق و در بین شلوغی مدافعان آرسنال صاحبت موقعیتی شد که آرون رمزی توانست آن را تبدیل به گل کند . آرسنال شاید مزد حملات هر چند ناموفق خود را گرفت . آرون به زیبایی توانست توپ را به تور بچسباند تا در دومین بازی متوالی گلزنی کرده باشد . پاس گل را می توان گفت ولا مهیا کرد .
در دقیقه 81 بازی روی حرکتی بسیار خطرناک کف پای بازیکن وستهم در حالی به سر دیابی برخورد کرد که وی در حالت ایستاده در پی تعقیب توپ بود . به هر حال دیابی برا یمداوا به بیرون زمین برده شد و مشکلش حاد نبود.
و این در حالی بود که آرسنال در بهت نگاه بازیکنان وستهم به گل دوم رسید . ادواردو داسیلوا توانست بار دیگر دروازه وستهم را باز کند.
سانتر از سمت چپ آرسنال و ضربه سر فوق العاده ادواردو داسیلوا در دقیقه 83 گل دوم را به ثبت رسانید  تا بازی در چند دقیقه یک چرخش 180 درجه ای داشته باشد.
شاید دیدن حالت هواداران آرسنالی حاضر در ورزشگاه وستهم در این دقایق از همه چیز دیدنی تر بود.
آرسنال با جانی تازه سعی می کرد حمله کند و روی یک ضربه کرنر الکس سانگ موقعیتی عالی داشت که شوتش ثمری در پی نداشت .
آرسنال هم چنان در کنترل بازی بود و حرکات بسیار منظمی روی دروازه وستهم داشت . چند ضربه کرنر حاصل کار این حملات بود  که هر کدام نیز خطراتی جدی روی دروازه رابرت گرین ایجاد کرد .
دقیقه 88 بازی بار دیگر این آرسنال بود که موقعیتی عالی داشت ولی ولا روی حرکت خوب رمزی نتوانست دروازه وستهم را باز کند و دفاع خوب آپسون مانع این کار شد .
آرسنال در دقایق پایانی بازی به خوبی بازی را در اختیار خود داشت و چمد موقعیت خوب نیز خلق کرد . با گل دوم وستهم کاملا از هم پاشیده بازی کرد .
در نهایت سوت پایان بازی در دقیقه 95 در حالی زده شد که ورزشگاه را صدای سرود هواداران آرسنال پر کرده بود.
+ کاپیتان بازی در این دیدار میکاییل سیلوستره بود
+ تنها اخطاری تیم آرسنال الکس سانگ بود که در نیمه اول کمی خشن بازی می کرد

آرسنال با این پیروزی به مرحله چهارم جام حذفی صعود کرد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۸۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰