loading
در حال بررسی درخواست شما
تغییر تاکتیک چلسی
تغییر تاکتیک چلسی

تغییر تاکتیک چلسی


شاگردان دی متئو پس از پیروزی 1-0 مقابل بارسلونا به ورزشگاه امارات می آیند، دیدیه دروگبا تک گل تیمش را در آن بازی به ثمر رساند ولی این در حالی بود که چلسی در اکثر دقایق بازی مشغول دفاع کردن بود و بارسلونا توپ را در اختیار داشت، دفاع خوب و مستحکم آنها باعث شد در آن بازی موفق شوند ولی ونگر معتقد است چلسی برای داربی لندن از لاک دفاعی خود خارج خواهد شد.

"آن روز دفاع کردن برنامه چلسی بود که خیلی خوب هم جواب داد، شاید آنها خوش شانس هم بودند چون بارسا دو بار توپ را به تیر دروازه آنها زد اما در مجموع احساس می کنم چلسی به خوبی برنامه هایش را در زمین پیاده کرد.

آنها به خوبی کار کردند چون سه هافبک میانی شان عالی بودند، دو بازیکن وینگشان تلاش زیادی داشتند و گری کیهیل و جان تری بازی خوبی را سپری کردند. این دو بازیکن چند بار شوتهای مسی را بلاک کردند و در چند صحنه استثنایی نشان دادند، آن روز عملکرد خوبی داشتند و این چیزی بود که برای آن برنامه داشتند، دروگبا هم بقیه کارها را انجام داد.

آنها شنبه اینگونه بازی نخواهند کرد، این تاکتیک فقط مخصوص همان بازی بود چون وقتی شما مقابل بارسلونا بازی می کنید می دانید که آنها 70% مالکیت توپ را در اختیار خواهند داشت، چلسی در بازی برگشت هم باید همینگونه بازی کند چون چاره دیگری ندارد، آنها بازیکنان با تجربه زیادی در تیمشان دارند و می دانند که در زمین باید چه کار کنند."

با این حال ونگر معتقد است شانس چلسی برای صعود به فینال 50-50 است.

"حالا همه چیز 50-50 است چون اگر شما به نتایج گذشته نگاه کنید پیروزی 1-0 خانگی همیشه نتیجه خوبی بوده است، اگر در خانه گل نخورید و بازی را ببرید در رقابتهای اروپایی نتیجه خوبی به حساب می آید.

آنها کار خود را خیلی خوب انجام دادند، کاری که می خواستند انجام دهند، آنها تصمیم گرفته بودند فقط و فقط دفاع کنند، وقتی شما چنین تاکتیکی را اتخاذ می کنید فقط 30% شانس برنده شدن دارید.

آنها از فرصتهایشان استفاده کردند و باید به خاطر نظمی که از خودشان نشان دادند، حفط تمرکز روی کاری که می خواستند انجام دهند و اینکه از ضعفهای بارسلونا روی ضربات ایسنگاهی و ضد حملات استفاده کردند به آنها اعتبار دهید."

چلسی اولین تیمی نیست که با دفاع تیمی مستحکم در بازیهای بزرگ نتیجه می گیرد، شاگردان ونگر در فینال اف ای کاپ سال 2005 مقابل منچستری که بازی را در اختیار داشت دوام آوردند و پس از تساوی 0-0 در 120 دقیقه در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف شدند و قهرمانی خود را جشن گرفتند.

"در آن فینال خوش شانس بودیم، منچستر در آن بازی شانس های بیشتری نسبت به بارسلونا در بازی چلسی داشت ، از این مساله خوشحال نبودیم چون می خواستیم خوب بازی کنیم، ما این تاکتیک را انتخاب نکرده بودیم ولی با توجه به مصدومیتهایی که داشتیم مجبور بودیم اینکار را انجام دهیم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۲/۲
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰