loading
در حال بررسی درخواست شما
بازیکنان باید تعهد اجتماعی داشته باشند
بازیکنان باید تعهد اجتماعی داشته باشند

بازیکنان باید تعهد اجتماعی داشته باشند


نظم بازیها در سالهای اخیر زیر ذره بین تصاویر ویدئویی قرار داشته. عملکرد داوران نیز زیر نظر بوده است و آرسن ونگر معتقد است داورن میتوانند بوسیله بازیکنان نیز کمک شوند.

"مسلما آنها (بازیکنان) مسئولیت بزرگی دارند زیرا در ابتدا تعهدی دارند که شما به آن "تعهد اجتماعی" به هم تیمی هایشان٬ به باشگاه و به هواداران میگویید.
"اگر شما در یک تیم بازی میکنید شما فقط وظیفه این را ندارید که همپای بازیکنان تیمتان باشید. این موضوع به تمام باشگاه مرتبط است٬ بنابراین زمانی که شما به این تعهد اجتماعی احترام نگذارید مردم را ناامید خواهید کرد.
"برای مثال شبیه سازی برای خطا گرفتن. بازیکن میخواهد برنده شود و وسوسه میشود تمام حقه ها را برای کمک به برنده شدن به کار بگیرد. شما نمیتوانید او را سرزنش کنید ولی از طرفی آنها هر کاری انجام میدهند تا به تیمشان کمک کنند که برنده شود.
"به همین دلیل است که باور دارم بسیار مهم است که آنها بدانند تا چه اندازه میتوانند برای این کمک پیش بروند و اگر آنها بیش از اندازه پیش بروند٬ تنبیه میشوند. گاهی این رفتار به دلیل نگرش شخصی بازیکن نیست بلکه به دلیل میل آنها به پیروزی و کمک کردن به تیمشان برای پیروزی است."

ولی چگونه میتوان این رفتارها را از بازی خارج کرد؟ ونگر معتقد است این یک مشکل ریشه ای است و فوتبال انگلستان باید برای کنار گذاشتن آن تلاش کند.

"بهترین روش آموزش دادن بازیکنان از جوانی است٬ در این صورت آنها خواهند فهمید که تا چه اندازه برای پیروز شدن میتوانند پیش بروند. زمانی که شما میخواهید نگرش یک بازیکن ۲۵ ساله را تغییر دهید بسیار سخت تر است. بهترین زمان برای این آموزش بین ۱۰ تا ۲۰ سال است.
"همچنین باور دارم قسمت بزرگی از این رفتار به فرهنگ کشور بازیکن مربوط است. برای مثال من از فرانسه آمدم٬ جایی که اگر بازیکنی تکل بدی میرفت تمام بازیکنان دور داور جمع میشدند تا او را برای دادن کارت زرد تحت فشار بگذارند.
"زمانی که من به انگلستان آمدم اگر بازیکنی این کار را انجام میداد سایرین میگفتن که او چکار میکند؟ من این فرهنگ را دوست داشتم و فکر میکنم که فوق العاده بود. ولی در انگلستان نیز این فرهنگ آهسته آهسته وارد شد و شما هر روز بازیکنان بیشتری را میبینید که دور داور جمع میشوند."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۲/۱۵
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۵۶۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰