loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه لورن کوشلنی با فرانس فوتبال
مصاحبه لورن کوشلنی با فرانس فوتبال

مصاحبه لورن کوشلنی با فرانس فوتبال

لورن کوشلنی اخیرا با فرانس فوتبال در مورد تطبیق با لیگ برتر و بازگشت آرسنال به فرم سابقش پس از شروع نه چندان خوبش مصاحبه ای انجام داده است.

1.لورن،بازیکنی که تا 3 فصل قبل در لیگ 2 بازی میکرد،هنگامیکه آرسنال او را کشف کرد احساس میکرد به سیاره ای متفاوت خواهد رفت؟

من ایده ای از آنچه که می تواند در انگلستان پیش برود داشتم،اما باید همه چیز را با چشمان خودم می دیدم.برای من این بهترین لیگ در اروپا بود.همه چیز که در فوتبال لازم است در آن وجود دارد.
شما بازیکنان هجومی با فیزیک بسیار قوی میبینید،سرعت بازیشان بسیار سریع است،سختی بازیها بی نظیر است و نمی توان در مورد تکنیکشان پیش داوری کرد.به طور طبیعی به یک دوره سازگاری با همه اینها احتیاج داشتم.به ویژه زمانیکه که با پیچیدگی فیزیکی و سختی بازیها روبرو شدم.

2.شما نمی توانید اولین بازی خود را برای آرسنال فراموش کنید...

آه،اولین بازی مقابل لیورپول بود و آن را به خوبی به یاد دارم،(می خندد) ابتدا جو کول به روی پای من تکل زد و این تکل باعث اخراج او شد.حسابی ترسیده بودم او می توانست پای مرا بشکند.
اما من به بازی برگشتم.و من هم تا پایان بازی یک کارت قرمز گزفتم،من واقعا در آن روز احساسات زیادی را تجربه کردم.اما با همه اینها اولین بازی من در آنفیلد چیز بزرگی برای من بود.

3.آیا تو فورا به خودت گفتی:مراقب باش چیزهای زیادی هستند که احتیاج دارم در بازی ام تغییر دهم؟

اولین ومهمترین سوال در مورد ذهنیت من بود.در فرانسه زمانی که 2-0 جلو باشید تیم حریف بازی کردن را متوقف میکند،و سعی میکنند دیگر گل نخورند.در اینجا حریفتان چنین کاری را انجام نمی دهد.آنها هنوز سعی میکنند گل بزنند.
با توجه به جو زمین و حمایت هواداران آنها می توانند در عرض چند دقیقه نتیجه را تغییر دهند.
و این الزام آور است که شما باید از ابتدا تا انتهای بازی متمرکز باشید.شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.یک توپ مرده گل میشودو و خانه شما آتش میگیرد.

من نیز بر روی جنبه صرفا ورزشی ام کار کرده ام.من خودم را به کسی که با فیزیکش بازیکن حریف را متوقف کند تبدیل نکردم و شدت جلسات تمرینی در اینجا یکسان نیست.
اینجا در آرسنال ما در روز یک جلسه تمرین داریم که حدود یک ساعت و نیم طول میکشد،و در طول این یک ساعت و نیم شما استراحت نمی کنید.همه چیز انجام میشود و شما در بالاترین سطح خود هستید .از گرم کردن تا پایان جلسه تمرینی.بنابراین در ابتدا این برای من دشوار بود.می توانستم احساس کنم که واقعا دیگر کشش ندارم.در باشگاه لورنت مربی ام کریستین گورکوف تمایل داشت که من دو روز اول هفته تمرین نکنم و سپس دوباره به تیم ملحق شوم.در اینجا من بسیار زیاد با مربیان کار میکنم تا در سطح درست قرار بگیرم.

4. آیا تو در مقابل تنوع مهاجمانی که باید مقابل آنها قرار میگرفتی شگفت زده شدی؟

پيش از اين بازی در انگلستان برای من سخت بود اما اكنون ديگر چنين نيست. شما همه جور مهاجمی در ليگ داريد. مانند ديديه دروگبا كه در حالت پشت به دروازه بسيار توانمند است ، پيتر كرواچ را كه دو متر قد دارد و سرجيو آگرو را كه يك متر و پنجاه قد دارد اما بسيار سريع است. اين برای فوتبال انگلستان چيز بدی نيست ، شما در شرايط مختلف قرار می گيريد و سريعتر پيشرفت می كنيد. شما هر هفته مشكلات مختلفی را تجربه می‌كنيد. در يك بازی شما پشت سر هم بايد ضربه سر بزنيد زيرا در مقابل تيمی مانند استوك سيتی قرار می‌گيريد كه تمايل دارد از توپ های بلند استفاده كند. و پس از آن ماموريت شما اينست كه توپ را از دفاع به جلو پاس دهيد. تنوع بازيكنان هجومی كه در مقابل آنها قرار می گيريد شما را رو به جلو سوق می دهد. در سال اول حضورم در باشگاه ناشی بودم و بازی مقابل حريفان مختلف همان چيزی بود كه من برای بهتر شدن به آن نياز داشتم.

5. آیا مدافع وسط در لیگ برتر باید با تمام موقعیت ها در بازی آشنا باشد؟

زمانی كه در فرانسه بودم بيشتر تمايل داشتم تا به مهاجمان بچسبم زيرا من اين توانایی را در خود داشتم كه جلو تر از آنها به توپ برسم. اين كار در آنجا برايم راحت تر بود زيرا آنجا مهاجمان به اندازه اينجا قدرتمند نبودند. در اينجا گاهی اوقات مقابل بازيكنانی‌ قرار می گيريد 90 كيلو وزن دارند اما قادرند كه در حركت خود تغيير جهت دهند. به خودم گفتم 'كمی صبر كن و يكی دو يارد به عقب برو '. با اين كار من می‌توانستم ببينم كه مهاجمان با اولين تماسشان با توپ به چپ متمايل می‌شوند يا راست. و اگر می تونستم توپ را می گرفتم و سعی می كردم از عقب زمين بازی سازی كنم.

ما به دليل فيزيك قدرتمند مهاجم های انگلستان روی جايگيری هایم بسيار كار كرديم. با وجود اينكه من فردی هستم كه فوتبال زيبا را دوست دارم اما از نبردهای فيزيكی آن نيز لذت می‌برم. رفتن به جنگ؟؟ هيچ نگرانی از آن ندارم. داوران در انگلستان مانند فرانسه نیستند و من از اینکه آنها اجازه میدهند بازی بیشتر جریان پیدا کند ناراحت نیستم. در فرانسه٬ به صورت مداوم داوراها سوت میزنند٬ بازیها نه در ۴۵ دقیقه که بلکه در دقیقه ۴۰ تمام میشود! اینجا فیلم بازی کردن وجود ندارد... اگر ضربه سختی باشد٬ پس حتما سخت است. تقلب وجود ندارد و این چیز خوبی است.

6.کدام مهاجم در انگلستان بیشتر برای شما مشکل ساز شده است؟
شما اسم می خواهید؟این بستگی دارد،بازیهایی وجود دارد که شما احساس میکنید خوبی دارید،مانند بازی مقابل لیورپول در این فصل،هنگامی که احساس کردم در بالاترین سطحم نیستم،فیزیکم گویای این مسئله بود،و لوییز سوارز مشکلاتی برایم به وجود آورد.
فوتبال عجیب و غریب است.شما در روزی خوب هستید و در بازی بعد همان طور هستید اما بیشتر 50-50 را از دست میدهید،زیرا شما احساس میکنید کاملا خوب نیستید.اما مهاجمانی وجود دارد که همواره شما را زیر سوال میبرند.دروگبا و رونی.آنها کسانی هستند که شما میدانید می توانند با یک ضربه و یا پاس دادن تفاوت ایجاد کنند.

7.در 15 سپتامبر آرسنال در مکان 17 بود و در آغاز ماه می شما در مکان سوم بودید آیا توضیحی برای این دارید؟
ابتدای این فصل یک فاجعه بود.ما بازیکنان کلیدی در سیستممان را از دست داده بودیم.ما دیر بازیکن استخدام کردیم و هماهنگی با آنها برای ما زمان برد.ما در اولدترافورد شکست بدی خوردیم وهمه فکر میکردند مرده ایم و به خاک سپرده شدیم،اما شما اینطور فوتبال خودتان را از دست نمی دهید.اين مساله می تواند گاهی اوقات اتفاق بيافتد كه در مسيرتان با موانعی پيش رو شويد.پس از ان ترديد ها در مورد كيفيتان مربی ،باشگاه و همه چيز شروع می شود.ما بايد اوضاع را مثل سابق می كرديم و هركسی در اين راه نقش كوچكی راايفا كرد همينطور مربی و باشگاه ،چراكه ما در يك وضعيت بحرانی قرار داشتيم،بازيكنان به قدر كافی برای باشگاه تلاش نكرده بودند و همه از این مساله آگاه بودند.ما سپس دوباره به کارمان بازگشتیم.هرچیزی که احتیاج بود به یکدیگر بگوییم را گفتیم.پس از آن یک پیروزی و سپس پیروزی دوم را بدست آوردیم و اعتماد به نفس مان را نیز دوباره بدست آوردیم.همه چیز بعد از آن شروع شد و بازیکنان جدید با ما هماهنگ شدند و در حال حاضر ما در این رتبه قرار داریم.

8. همچنین کسی وجود دارد که به او رابین ونپرسی میگویند٬ اینطور نیست؟

البته! این فصل٬ فصل اوست. واقعا برای او خوشحالم. این اولین باری است که مصدومیت به سراغ او نیامده و حالا شما میتوانید تفاوت را ببینید...

9. در تمرین بازی کردن رو به روی او چگونه است؟

سعی میکنم که زیاد پای او را نزنم! آرام بر روی پای و میروم (با خنده). سعی میکنیم معقولانه رفتار کنیم: فصل بسیار طولانی است...


10. اکنون این فصل در آستانه تمام شدن است. زمانی که تو به عقب نگاه میکنی٬ حس غالب تو چیست؟ آیا میتواند پشیمانی یا ناامیدی باشد؟

نمیتوانم با پشیمانی زندگی کنم. اگر فصل کابوس وار شروع شد به این دلیل بود که خوب عمل نکردیم. ولی صادقانه بگویم که در این فصل بازیکن بالغ تری شدم. همه فکر میکردند که کار ما تمام است٬ ولی ما کنار هم باقی ماندیم. بازیکنان٬ باشگاه٬ کادر فنی٬ همه با هم جنگیدیم. فصلی که پشت سر گذاشتم بسیار سخت بود ولی هیجان انگیز. بازی با تاتنهام در خانه٬ تحت فشار قرار داشتیم٬ ۵ امتیاز با چلسی فاصله داشتیم و همه میگفتند راهیابی به لیگ قهرمانان؟ دیگر تمام است٬ تاتنهام برنده خواهد شد. ولی ما ۵ گل به آنها زدیم و به هفت پیروزی متوالی ادامه دادیم.

شاید در همه بازی ها تسلط نداشته باشیم٬ ولی از نظر روانی چیزی بیشتر نسب به سایرین داریم. برای مثال بازی برابر لیورپول٬ خودمان را باور داشتیم و رابین در دقایق پایانی پیروزی را به ما داد. احتمالا بزرگترین حسرت ما دیدار رفت برابر میلان بود جایی که بازی کاملا از دست ما خارج شد. جایگاه آرسنال بین ۴ تیم برتر انگلستان است. یک باشگاه هرگز آنگونه از پا در نمی آید و بازیکنان این موضوع ر درک کردند. مردم زیادی نبودند که برای بازگشت به جایگاهمان همراه ما باشند٬ ولی ما این کار را انجام دادیم.


11. تیری آنری هم در قسمتی از فصل با شما بود...

شاید تیری توان یک بازیکن ۲۰ ساله را نداشته باشد ولی در رختکن و یا در زمین نقش مهمی را ایفا میکند. او این باشگاه را میشناسد٬ کارهای بزرگی را اینجا انجام داده٬ جام های زیادی را برنده شده و برای هواداران تبدیل به یک افسانه شده است. او برای ما میل بیشتری برای پیروزی را همراه آورد٬ خصوصا در بازیهایی که برای فوتبال بازی کردن خودمان به مشکل بر خورده بودیم. بازیهای زیادی به پیچیدگی آن بازیها وجود نداشت. چیزی که میدانستیم این بود که گل خواهیم زد. این را در لیورپول و ساندرلند ثابت کردیم. برابر لیورپول و یا برابر ویلا در جام حذفی. زمانی که باور درستی دارید و گروه خوبی از بازیکنان هستید٬ نتیجه حاصل خواهد شد.


12. در مورد فصل آینده؟

هنوز در این مورد فکر نکرده ام. مهمترین مسئله این است که جایگاه سوم را بدست آوریم.
"پس از آن اگر بازیکنان کلیدی مان را حفظ کنیم٬ بازیکنانی را به تیم بیاوریم که چیز بیشتری به تیم ارائه کنند و لیگ را خوب شروع کنیم٬ در این صورت بله٬ مدعی قهرمانی خواهیم بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۲/۲۳
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : arsenal.com
بازدید: ۶۳۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰