loading
در حال بررسی درخواست شما
بهترین بازیکن فصل،نفر اول:رابین ونپرسی
بهترین بازیکن فصل،نفر اول:رابین ونپرسی

بهترین بازیکن فصل،نفر اول:رابین ونپرسی

این اولین فصل بدون مصدومیت برای کاپیتان بود و او توانست به عناوین بهترین بازیکن فصل از دید اتحادیه بازیکنان حرفه ای و بهترین بازیکن فصل از دید فوتبالی نویسان دست یابد.

رابین با کسب آرا قابل توجه 77.7 درصدی توانست عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال را با نظر مردم کسب کند.در اینجا خبرنگار Arsenal.com راب کلی نظراتش را در مورد این بازیکن هلندی پویا و پر انرژی میدهد.


اینکه دنیس برگکمپ - کسی که معیار موفقیت بود - به شما بگوید فوق العاده٬ کاملا نشان دهنده این است که شما تا چه اندازه خوب بوده اید. ولی برگکمپ تنها یکی از توپچی های سابق و حال حاضر آرسنال است که لب به تمجید از فصل رویایی رابین گشوده اند.

آندره سانتوس میگوید:" کاپیتان یک سطح بالاتر از بازیکن برزیلی بزرگ ،رونالدو است.ری پارلر عقیده دارد او هم طراز با مسی و رونالدو است و یکی از بهترین بازیکنان جهان است.تئو والکات ادعا میکند او میتواند از تیری هانری پیروی کند و تبدیل به افسانه باشگاه شود."

اسطوره آرسنال تیری آنری شکی در بزرگی رابین ندارد. "در مورد رابین چه میتوانم بگویم؟ وقتی او به اینجا آمد من در باشگاه بودم و دیدم که در ابتدای کار او کسی نبود که به راحتی بتوانید با اون کنار بیایید٬ فکر کنم مانند خودم. ولی دیدن اینکه او تا چه اندازه پیشرفت کرده شگفت انگیز است. من تنها او را تحسین میکنم. جدا کردن کاری که او اکنون انجام میدهد - نه فقط از نظر گلها بلکه از نظر درجه - از رونالدو ومسی مسخره است."

آمارهای او نیز داستان خود را دارند:37 گل،13 پاس گل،بهترین بازیکن فصل از دید اتحادیه بازیکنان حرفه ای و بهترین بازیکن فصل از دید فوتبالی نویسان،برنده کفش طلا و در حال حاضر بهترین بازیکن فصل آرسنال از نظر هواداران.امسال واقعا سالی بود که رابین عضو خانواده سلطنتی فوتبال شد.

نشانه هایی در رقابتهای فصل گذشته وجود داشت.جایی که رابین با زدن 18 گل در 17 بازی پایان قدرتمندی داشت.اما با توجه به مشکلات آسیب دیدگی که او داشت انتظار نمی رفت ونپرسی بتواند 37یا 38 بازی در این فصل به میدان برود.این تمام تفاوتی بود که او در تاریخ به نام خود ثبت کرد.

اعطای بازوبند کاپیتانی در تابستان گذشته یکی دیگر از کارهای به موقع و عالی ونگر بود.ونگر میگوید:"او نقش خود را در داخل و خارج زمین به طور جدی انجام داد. من فکر میکنم او به خوبی به هدفش چیزهایی اضافه کرد.
چرا که ممکن است او حتی متعهد تر شود.زیرا که او احساس مسئولیت پذیری بیشتری میکند.او در این نقش رشد کرد.بهترین روش کاپیتانی برای من این است که او بازیکن فوق العاده ای باشد.این بهترین راهی است که او در تیم احترام به دست می آورد.رابین این کار را به خوبی انجام داد."

آرسنالی ها در روز اول مسابقات لیگ برتر در خارج از خانه مقابل نیوکاسل به تساوی رسیدند که در این بازی ونپرسی موفق به گلزنی نشد.اما رابین به زودی گلزنی اش را شروع کرد.مهمترین گلهای او برابر اودینزه و منچستر یونایتد تا قبل از ماه اوت بود.

او با گلزنی مقابل بولتون تبدیل به هفدهمین بازیکن آرسنال شد که از مرز 100 گل عبور کرده است.او در ادامه روند گلزنی اش توانست در ماه اکتبر 7 گل به ثمر برساند.
همچنین او ثابت کرد هنگامی که به او احتیاج بیشتری هست میتواند کارهای زیادی انجام دهد.او در مقابل ساندرلند در اواخر بازی با یک ضربه آزاد موفق به گرفتن امتیاز شد.

سپس او با هتریک مقابل چلسی به جهان نشان داد که آنها واقعا پس از شروعی دشوار دوباره به رقابتها بازگشته اند.
او نمایش های فوق العاده اش را ادامه داد و در بازی مقابل نورویچ با یک ضربه استادانه با پای راست موفق به گلزنی شد و سپس در مقابل دورتموند توانست با سر گلزنی کند.که این گلها نشان داد که او تنها با پای چپ گلزنی نمیکند.

رابین همواره مرد موقعیت های بزرگ است، او در روز جشن 125 سالگی باشگاه، مقابل اورتون بهترین گل فصل را به ثمر رساند. ساختن مجسمه ها،توجه به اسطوره ها جشن های پیش از بازی همه و همه اتفاقی ویژه لازم داشتند تا جشن کامل شود و رابین با ضربه والی حیرت انگیزش شادی استادیوم امیرتس را کامل کرد.

زمانی که تیم در کریسمس و ژانویه دچار افت شده بود روند گلزنی او همچنان برجسته بود و زمانی که در ماه فوریه به نظر می رسید تعادل در داربی شمال لندن بر قرار شده است این رابین بود که با ضربه ی شگفت انگیز خود تساوی را برای آرسنال بازیافته بود.

در مسابقه ی بعدی مقابل لیورپول احیای مجدد آرسنال دوباره مورد آزمایش قرار گرفت رابین با یک ضربه ی سر دوباره آرسنال را به جریان بازی برگرداند و سپس دوباره با پاسی تماشایی از الکس سانگ و با یک ضربه ی والی در آخرین دقایق دروازه لیورپول را برای دومین بار باز کرد تا 3 امتیاز بازی از آن توپچی ها شود.

در این مقطع گل های بیشتری -مثل پاس گل ها مثل، جوایز- در راه بودند. رابین دچار افت شد اما درست موقعی که تیم به او احتیاج داشت دوباره بلند شد و گل تساوی بخش در خانه ی استوک و همچنین دو گل در برابر نورویچ به ثمر رساند تا برای کسب رتبه ی سوم به تیم کمک کند.

آرسن ونگر:

"بله او فراتر از انتظاراتم ظاهر شد نه فقط در زمینه ی کیفیت بازی هایش چون در این زمینه واقعا از او انتظار بالایی داشتم این کاملا مهارت فوتبالی است چیزی که در حد فراتر از انتظارات من بود تعداد گلهایی بود که او به ثمر رساند. او به عنوان کاپیتان به اندازه ی کافی شورانگیز و موثر ظاهر شد. او درون و بیرون زمین بی نهایت خوب عمل کرد"

این بهترین فصل رابین بود زمانی که او پتانسیل عظیم خود را نشان داد و جایگاهش در بین بهترین بازیکنان جهان را بدست آورد و تماشای این واقعا لذت بخش است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۳/۱۲
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۷۴۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰