loading
در حال بررسی درخواست شما
در بحرانی ترین زمان کنار یکدیگر ماندیم
در بحرانی ترین زمان کنار یکدیگر ماندیم

در بحرانی ترین زمان کنار یکدیگر ماندیم


ایوان گازیدیس مدیر اجرایی باشگاه آرسنال مصاحبه مفصلی با سایت رسمی باشگاه انجام داده و در مورد فصل گذشته و همچنین برنامه های تیم برای فصل آینده توضیحات کاملی ارائه کرده است که آن را با هم می خوانیم.


در مورد فصل 2011/12 ...

فصل دشواری بود و ما تغییرات زیادی داشتیم، 9 بازیکن به تیم اضافه شده بودند، همچنین فابرگاس، نصری و ویلشر که بازیکنان خلاق تیم بودند را به دلایل مختلفی از دست دادیم، پس شروع فصل در این شرایط کار دشواری برای ما بود.

به نظرم چند دوره سخت در این فصل داشتیم اما احساس می کنم تیم و هواداران در این لحظات سخت در کنار هم ماندند، فصل را در رتبه سوم به پایان بردیم و جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را کسب کردیم که این به ما اجازه می دهد در برنامه هایمان برای فصل آینده با اطمینان بیشتری عمل کنیم.

اما اینها شیرینی قهرمانی را ندارند، ما می خواهیم جام برنده شویم، پس با اینکه این عملکرد قابل ستایش است ولی خواسته های ما را برآورده نمی کند، کاری که ما در این تابستان باید انجام دهیم این است که ببینیم چگونه می توانیم جان بگیریم و یک قدم رو به جلو برداریم، این چیزی است که در حال حاضر در تلاش برای انجام دادنش هستیم.

بهترین زمان فصل از نظر ایوان...

برای من بازیهایی که در ماه فبریه و مارچ داشتیم، مخصوصاً آنهایی که در ورزشگاه امارات بودند. احساس کردم در شرایط سخت هوادارانمان، بازیکنان، اعضای تیم و باشگاه همگی با هم متحد بودند، احساس کردم واقعاً ورزشگاه جدیدمان تبدیل به خانه واقعی ما شده است.

این اتحاد خیره کننده باعث شد آن دوران سخت را پشت سر بگذاریم و روندمان را بهبود ببخشیم که در نهایت به این منجر شد که به رتبه های بالایی جدول برای حضور در لیگ قهرمانان برسیم در حالی که در طول فصل کسی روی حضور ما در این رتبه ها حسابی باز نمی کرد. این برهه از فصل به نظر من شاخص ترین بود، جو موجود در آن بازیها و اینکه هواداران چگونه ما را به سمت موفقیت سوق دادند و با هم متحد شدند.

در مورد هواداران...

هواداران خارج از خانه ما فوق العاده هستند، ما بهترین هواداران خارج از خانه را در لیگ داریم، هر جایی که می رویم می دانیم حمایت آنها را خواهیم داشت و این باعث ایجاد تفاوت می شود، اینکه مثل ورزشگاه امارات در بقیه جاها هم این چنین متحد شوند عالی است. در گذشته هم در ورزشگاه امارات جو خوبی داشتیم ولی فکر می کنم هر هفته که می گذشت این همه این احساس را داشتند که ورزشگاه به جهنمی برای رقبا تبدیل شده است، حتی اگر ما در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی با یک گل از حریف عقب بودیم همگی این احساس را داشتند که می توانیم بازی را برگردانیم، هواداران به این قضیه ایمان داشتند، دوست دارم فصل آینده هم اینگونه باشد و هواداران با حمایتشان ما را به سمت موفقیت سوق دهند.

در مورد جاه طلبی های فوتبالی باشگاه در فصل آینده...

ما می خواهیم جامهای بزرگ را برنده شویم، می خواهیم قهرمان لیگ برتر شویم، می خواهیم برای قهرمانی در اروپا رقابت کنیم و این خواسته ماست. برنامه ما در تابستان حول این خواسته ها خواهد بود و هر کاری که انجام می دهیم برای رسیدن به این اهداف است، این خیلی واضح است.

در مورد پیشرفت در این تابستان...

نکته مثبت این تابستان این است که حضورمان در لیگ قهرمانان قطعی است، ما خیلی زود لوکاس پودولسکی را خریدیم، هواداران می توانند بازی او را در رقابتهای یورو زیر نظر بگیرند و ببینند او چه بازیکن خوبی است، چیز خوبی که در مورد او وجود دارد فقط توانایی گلزنی اش نیست، او می تواند در پستهای مختلفی بازی کند پس ما بازیکنی با توانایی های مختلف و در کلاس آرسنال را به خدمت گرفته ایم، او از نظر فنی یک بازیکن سطح بالاست و یک خرید زودهنگام عالی به حساب می آید.

به نظرم تا قبل از یورو نقل و انتقالات شلوغی نخواهیم داشت به خاطر اینکه باید به بازیکنانی که در این تورنمنت بازی می کنند احترام گذاشت، یک دوره آرام در بازار نقل و انتقالات در زمان برگزاری یورو حاکم خواهد بود و پس از آن همه فعالیت خود را آغاز می کنند.

ما همیشه سعی کرده ایم خریدهایمان را تا جایی که می شود زود انجام دهیم، همه می خواهند اینگونه باشند، اما باید بگویم مساله مهمتر این است که باید بازیکنان مناسبی به تیم اضافه کنیم، ما ترکیب خوبی در اختیار داریم که در تمامی مناطق زمین قدرتمند هستند، یک هسته از بازیکنان جوان انگلیسی داریم که پیشرفت کرده اند و جوانترین تیم لیگ برتر هستیم، بازیکنانمان سال به سال پیشرفت می کنند.

بعضی از بازیکنانی که خریدیم مثل مرتساکر،ورمالن و کوشلنی در خط دفاعی در حال پیشرفت در لیگ برتر هستند و فکر می کنم امسال سالی است که آنها واقعاً می توانند قدمی رو به جلو بردارند و با توجه به تجربه ای که دارند نشان دهند قادر به انجام چه کارهایی هستند.

همچنین چند بازیکن با تجربه داریم که می دانند باید چه کاری انجام دهند، بازیکنانی مثل آرتتا و سانتوس ، این بازیکنان می توانند چیزهای متفاوتی به تیم عرضه کنند. نکنه کلیدی برای ما مقدار خریدها نیست بلکه این است که خرید باید چیزی را به تیم اضافه کند، این چیزی است که آرسن به دقت مد نظر دارد و با وجود همه فشارها او می خواهد تصمیمات درستی اتخاذ کند.

در مورد رابین ونپرسی...

رابین در پایان فصل پای میز مذاکره نشست و ما مذاکرات خوبی داشته ایم.چیزی که ما در آن جلسه به توفق رسیدیم این بود که تمام صحبت هایی را که در طول تابستان انجام داده ایم پیش خودمان نگه داریم و در زمان مناسب آن را به طور رسمی اعلام کنیم.ما باید به این واقعیت احترام بگذاریم که توافق کرده ایم آن بحث ها میان خودمان حفظ شود.اکنون رابین روی مسابقات یورو متمرکز است و ما برای او آرزوی موفقیت داریم.در زمان مناسب خبر آن را به طور رسمی اعلام می کنیم اما در این لحظه چیزی در این باره نمی گوییم.

در مورد پت رایس...

پت 44 سال در باشگاه بوده است و اگرچه به عنوان کمک مربی بازنشست شده اما ارتباطمان با او قطع نمی شود.اول اینکه او به عنوان یک هوادار در اینجا خواهد بود اما همچنین فکر میکنم پست خوبی را برای او در داخل باشگاه پیدا خواهیم کرد بنابراین ما می توانیم همچنان از تخصص او به عنوان یک بازیکن و یک مربی بهره ببریم.

در طول همه این سال ها پت رایس تجسم ارزش های آرسنال بوده است، تجسم باشگاه فوتبال آرسنال. رفتن پت به همراه کمک هایی که به ما کرده و ادامه دادن در این سنت و عقیده یک چالش مهم برای ما است. از همه اعضای باشگاه شما می توانید احساس کنید که علاقه به پت اینجا در میان همه وجود دارد.ما به خاطر همه چیز از او تشکر می کنیم و برای کمک و یاری او به آینده نگاه می کنیم.

در این زمان ما استیو بولد و نیل بانفیلد را وارد تیم اصلی کرده ایم.این دو نفر کسانی هستند که همراه باشگاه بوده اند و مسیری که در آن پیش می رویم را می دانند، عقاید و ارزش های باشگاه را می دانند و ایده هایشان را مطرح خواهند کرد.هیچ یک از آن ها در کار خود غیر فعال نیستند بنابراین ما دو همکار جدید و فعال در تیم اصلی وارد کرده ایم.آرسن در مورد همکاری و کمکی که آن ها خواهند کرد بسیار هیجان زده است.همچنین فکر میکنم این برای همه هوادران آرسنال است.آن ها بسیار مترقی، پویا و روشن فکر هستند و ارزش های آرسنال را می دانند؛ مسیری که در آن بازی می کنیم و چیزی که نمایش و ارائه می دهیم.

در مورد بخش جدید...

فکر میکنم این شروع یک بخش جدید است، بله. بدیهی است که ما پت را از دست خواهیم داد، در مورد ویژگی هایی که او برای ما به ارمغان آورده می توان بسیار صحبت کرد اما فکر می کنم این فرصتی است که در اختیار برخی از ایده ها و تفکرات جدید گذاشته می شود. من فکر میکنم آن سالم خواهد بود و استیو و نیل هر دو تفکرات و ایده های جدیدی را ارائه خواهند داد.

در مورد عملکردهای تبلیغاتی...

یکی از کارهایی که ما به عنوان یک باشگاه باید انجام دهیم٬ کم کردن وابستگی به درآمد حاصل از روز بازی است. به عنوان یک باشگاه بزرگ ما بسیار به درآمدهایمان از روز بازی وابسته ایم٬ بیشتر از هر باشگاه بزرگ دیگری. کارهایی که در سطح جهان انجام میدهیم و اینکه چگونه خودمان را در سطح دنیا گسترش داده ایم بسیار محرک بوده است. ما از مزیت داشتن هوادار در تمام جهان استفاده میکنیم و میتوانیم با آنها در ارتباط باشیم.

بنابراین شما باشگاه را میبینید که برای اولین بار به تورهای بین المللی میرود. این گامی بزرگ به سمت جلو است و مورد استقبال هواداران ما در سایر کشورها قرار گرفته. اسپانسرهای ما نیز از این حرکت استقبال کرده اند. بر اساس یک برنامه ریزی ۵ ساله٬ ما در حال گسترش درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسرهایمان هستیم. عملکرد آنها بسیار خوب بوده و ما شاهد تمدید قرارداد اسپانسرینگ با یکی از اصلی ترین حامیانمان یعنی شرکت سیتروئن بوده ایم.

ما شاهد اضافه شدن اسپانسرهایی جدید مانند شرکت های ایندزیت و بِتسِن و اخیرا شرکت افریقایی مالتا گینس هستیم. بنابراین گسترش های بزرگی در زمینه تبلیغات اتفاق افتاده و این برای باشگاه مهم است که شرکایی داریم که میتوانند باعث ارتباط ما با هوادارانمان در سراسر جهان٬ گسترش درآمدهای تبلیغاتی و برداشتن قسمتی از بار هزینه هایی که فقط در لندن تامین میکنیم شوند. ما به خوبی در این سیستم قرار گرفته ایم.

در مورد فعالیت های تبلیغاتی برای ایجاد منابع لازم برای تیم...

دلیل تمام کارهایی که انجام میدهیم٬ خرج کردن در زمینه فوتبال باشگاه است. ما پولی را از خارج از باشگاه دریافت نمیکنیم٬ تمام پول های حاصل از سرمایه گذاری های درآمدزا و گسترش درآمدهای تبلیغاتیمان به زمین بازی میرسد و به ما این امکان را میدهد تا در سطوح بالاتری رقابت کنیم. باشگاه فوتبال آرسنال از پس یک سنت و تاریخ عظیم شکل گرفته ولی ما این بلندپروازی را داریم تا به یکی از بهترین باشگاه های جهان تبدیل شویم. این کار ساده ای نیست٬ خصوصا با یک استقلال مالی مانند آنچه ما داریم. به هیچکس برای انجام این کار برای ما وابسته نیستیم٬ بر روی پاهای خودمان ایستاده ایم و این چالش برانگیز است.

ولی وقتی به قدم هایی که باشگاه در طول تاریخش برداشته نگاه میکنید٬ همواره نگاه رو به جلو وجود داشته. جایی که هدف ما بودن در بالاترین سطح باشگاهی در جهان است. این مسیری است که هنور در آن قرار داریم زیرا هنور در جایگاهی که میخواهیم باشیم٬ نیستیم. ولی در حال پیشروی هستیم. استادیوم ما مثالی برای این حرف است و یک قدم بزرگ رو به جلو. قدم بزرگ بعدی باید توسط کسانی که در باشگاه هستند برداشته شود و توانایی ما در افزایش درآمدهای تبلیغاتی تا بتوانیم با بهترین باشگاه ها برای جذب بهترین استعدادها رقابت کنیم.

در مورد تور پیش روی آسیا...

تجربه فوق العاده ای از سفر سال گذشته به آسیا داشتیم. ترسیم واقعیت از آنچه ما آنجا تجربه کردیم دشوار است. هر جایی که میرفتیم هزاران هزار هوادار داشتیم. هوادارانی واقعا پر حرارت که این باشگاه را دوست دارند و بیشتر از مردمی که اینجا در آیلینگتون هستند در مورد باشگاه میدانند. آن سفر شگفت انگیزترین تجربه برای آنهایی بود که با باشگاه همکاری میکنند. برای بازیکنان٬ اعضای باشگاه و همه ی ما در قسمت مدیریت که شانس بودن در آن تور را داشتیم. همچنین فکر میکنم این موضوع همه ما را کنار یکدیگر قرار داد٬ بنابراین تجربه فوق العاده ای بود.

ما برای بازی مجدد در کوآلالامپور و پکن میرویم. سفر به پکن مصادف با شروع المپیک لندن است٬ بنابراین ارتباط جالبی وجود دارد و سپس سفر به هنگ کنگ. بنابراین تور امسال بزرگتر و بهتر از فصل پیش نیز هست. نمیتوان بیشتر از این برای بازگشت به آنجا هیجان زده باشیم و شانس ارتباط مجدد با هوادارانمان و همچنین تجربه ای مانند آنچه داشتیم که باعث همبستگی بیشتر تیم در پیش فصل شد. مطمئنم امسال نیز همین تاثیرات را تجربه خواهیم کرد.

در مورد نیجریه...

با توجه به اینکه امسال جام امارات برگزار نیم شود فرصت خوبی یافتیم تا به نیجریه برویم جایی که آرسنال هواداران زیادی دارد. سفر هایی به آنجا داشتیم که تجارب ارزشمندی برایمان به همراه داشت همچنین ما کانو را داریم که برای نیجریه یک اسطوره است و ارتباط قدرتمندی با آرسنال دارد و از ابتدا مشخص است که در نیجریه شاهد پذیرایی و استقبال شگفت انگیزی خواهیم بود خوشحالیم که این فرصت دست داد

از سال های بعد دوباره جام امارات را برگزار می کنیم و به همان ساختار بر می گردیم درست همینجا در آیلینگتون. در سال 2013 جشن 100 سالگی حضورمان در آیلینگتون را برپا می کنیم و بسیار مهم است که تمرکزمان را از دست ندهیم. ما همواره درباره ی یک برند جهانی صحبت می کنم این مسئله ی خیلی مهمی است. ما به فکر گسترش درآمد های تجاری و همچنین برقراری ارتباط با هوادارانمان در سراسر جهان هستیم. اگر باشگاه های فوتبال مدرن به دنبال موفقیت هستند باید این کار را انجام بدهند. اما نهایتا ریشه های این باشگاه اینجا در آیلینگتون قرار دارند.

ما ورزشگاه جدیدی در اختیار داریم که برایمان مایه مباهات است و خوشحالیم که آنها در خانه ی آبا و اجدادیمان بنا کردیم اینجا برای ما چیزهای بسیار مهمی وجود دارد. بله ما در آینده به ساختار جام امارات بازمی گردیم تا هوادارنمان اینجا بتوانند برای اولین بار از تیم جدید در آغاز هر فصل پرده برداری کنند.

در مورد همکاری نزدیک با استن کرونکه...

استن کرونکه برای چندین سال است که در هیئت مدیره حضور دارد و به خوبی با من و با آرسن ونگر کار می کند به خصوص از سال گذشته که به عنوان بزرگترین سهام دار باشگاه هم شناخته شد. ما در تمام کارهایی که می خواهیم در باشگاه انجام دهین از حمایت او برخورداریم. او برای ما ورودی های بسیاری داشته است به خاطر بیاورید که او برای سالها مالک چندین و چند باشگاه ورزشی در رشته های مختلف بوده و دارای تجارب فوق العاده ای است.

او نه تنها یک تاجر موفق بلکه یک باشگاه دار با تجربه و با دانش است. او برای هیئت مدیره یک سرمایه ی عظیم به شمار می رود. او تا آخرین حد توانش از ما حمایت می کند جاه طلبی های او ساده هستند استن می خواهد باشگاه جام های مختلف را ببرد. او در تمام مسیر حامی ما بوده و ما تلاش کرده ایم قطعات مختلف را در جای خود قرار دهیم تا به موفقیت برسیم.

در مورد یورو 2012...

تصور می کنم امسال یوروی جذابی پیش رو خواهیم داشت. انتخاب چمبرلین برایمان یک غافلگیری بزرگ بود. ما فکر می کردیم او استعداد وحشتناکی دارد و امیدوارم در یورو فرصت پیدا کند تا تواناییش را به رخ جهانیان بکشد. پیگیری بازی های الکس جذابیت خاصی برایمان دارد. ما در این رقابت ها چندین بازیکن دیگر را هم داریم که زیر نظر گرفتن آنها برایمان بسیار مهم است نه فقط اینکه ببینیم چه عملکردی دارند من فکر می کنم رقابت های امسال بسیار گسترده و پیشبینی آن دشوار است. من به عنوان یک انگلیسی برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

پیامتان برای هواداران...

باید از طرفداران تشکر کنم در فصلی که چالش های بسیاری داشت. باشگاه بارها و بارها تحت فشار شدید قرار گرفت که شاید هر باشگاه دیگری در این شرایط قرار می گرفت با سراسیمگی تصمیمات غلطی اتخاذ می کرد. خوشبختانه برای ما چنین اتفاقی نیفتاد.

زمانی که سخت ترین لحظات را سپری می کردیم کنار هم ماندیم هواداران، تیم ، کارکنان باشگاه همه و همه کنار هم ماندیم. این همان قدرت و همان اتحادی بود که به ما کمک کرد تا در ادامه ی فصل به مسیرمان برگردیم. پیام من برای هواداران این است که ما هر آن چه در توان داریم انجام می دهیم تا مطمئن شویم سال بعد آرسنال برای کسب جام تلاش می کند. این چیزیست که تابستان پیش رو را تحت تاثیر قرار می دهد و این چیزیست که برای سال بعد در نظر داریم.

تیم خوبی داریم متشکل از هسته ای از جوانان و نیاز داریم همه باور داشته باشند سپس ما می توانیم در سال آینده رو به جلو حرکت کنیم و به قهرمانی در لیگ برتر فکر کنیم و برای لیگ قهرمانان تلاش کنیم. ما باور داریم که ما می توانیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۳/۱۷
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۳۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰