loading
در حال بررسی درخواست شما
متن کامل بیانیه شرکت Red & White (عالشیر عثمانوف)
متن کامل بیانیه شرکت Red & White (عالشیر عثمانوف)

متن کامل بیانیه شرکت Red & White (عالشیر عثمانوف)


بیانیه کامل شرکت Red & White به شرح زیر است:


به: مدیریت باشگاه فوتبال آرسنال:

پیتر هیلوود

ایوان گازیدیس

کِن فرایر

سِر چیپس کِسویک

لُرد هریس آو پکهام

اِستنلی کرونکه


با رونوشتی برای:

دیوید مایلز

مارک گونلا


۵ جولای ۲۰۱۲ (۱۵ تیر ۱۳۹۰)


در هفته های اخیر تعدادی اتفاقات روی داده است٬ که باعث شد ما٬ به عنوان شرکتی که نزدیک به ۳۰ درصد از سهام باشگاه را در اختیار دارد مراتب نگرانی شدید خود را از هیئت مدیره و تیم مدیریتی باشگاه ابراز بداریم:

- نخست٬ شاهد تعدادی صحبت های عمدی و رسانه ای شده از سوی ایوان گازیدیس بودیم که تلاش شده بود به هواداران باشگاه اینگونه القا شود که شرکت red & white‌ به دلیل تمایل در داشتن جایگاهی در هیئت مدیره٬ کاملا خلاف جهت هیئت مدیره قرار دارد و مشارکت ما در مدیریت باشگاه باعث کشمکش و ناپایداری در باشگاه میشود.

- دوم٬ شرکت مگافون روسیه یک نامه دعوت به همکاری از سوی ایوان گازیدیس دریافت کرده است که خواستار یک نشست برای همکاری تجاری با این شرکت و اسپانسرینگ روی پیراهن بوده. مگافون یکی از ۳ شرکت بزرگ تلفن همراه در روسیه است که ۵۰٪ از سهام آن در اختیار عالشیر عثمانوف میباشد٬ آیا واقعا این سطح حرفه ای است که برای درخواست قراردادهای تجاری بلندمدت از آن سخن گفته میشود؟

فراموش نکنیم که شرکت ما چیزی حدود ۲۰۰ میلیون پوند را در مالکیت باشگاه سرمایه گذاری کرده است. ما قسمتی از باشگاه هستیم و طبیعتا بهترین ها را برای باشگاه میخواهیم. ولی سرمایه گذاری ما اهمیت کمتری در برابر اینکه ما هوادارانی وفادار برای باشگاه هستیم و هرگز اقدامی برای ناپایداری و ایجاد کشمکش در باشگاه انجام نخواهیم داد دارد.

ما باور داریم شما٬ مدیریت و تیم مدیریتی باشگاه باید انرژیتان را بر روی عملکردهای کارآمدتر باشگاه متمرکز کنید و از جلوه دادن شرکت red & white به عنوان دشمن باشگاه دست بردارید. به نظر ما کاملا مشخص است که شما تلاش میکنید تا نگاه ها را از مسائل و مشکلات بسیار بنیادی برای باشگاه منحرف کنید که حقیقتا بسیاری از هواداران از طریق شبکه های اجتماعی و فروم های مختلف در مورد این مسائل بنیادی بحث میکنند. این مسائل بنیادی٬ مدل اقتصادی باشگاه٬ نبود سرمایه گذاری و مسیر راهبردی آینده باشگاه هستند.

اگرچه پیش از ذکر این موارد٬ مهم است که یکبار برای همیشه٬ در مورد علاقه شرکت red & white به حضور در هیئت مدیره صحبت شود. همانطور که همه شما به خوبی میدانید٬ آقای عثمانوف در هیچ یکی از شرکت هایی که سهام آنها را در اختیار دارد در هیئت مدیره حضور ندارد و صرفا سرمایه گذاری انجام داده است. از زمانی که اولین سهم ـمان را در شرکت خریداری کردیم٬ نه تنها به سیاست باشگاه مبنی بر حفظ سمت ها وفادار بودیم٬ بلکه همواره مدیریت را حمایت کردیم و ابدا هیچ دلیلی برای متهم کردن به برکناری و خرابکاری در باشگاه در مورد ما وجود نداشته. رای گیری که پیشتر در نشست سالانه باشگاه در مورد حمایت از مدیریت فعلی انجام شد گواه این مدعاست.

حقیقتا٬ در هر یک از صحبت های مبنی بر کشمکش٬ با یک نگاه به آنها در سال های اخیر روشن میشود که باشگاه بدون دریافت کمک از خارج از باشگاه دچار کشمکش شده است. به طور برجسته٬ جدایی نه چندان دوستانه دیوید دین٬ کیت ادلمن٬ بانو نینا اسمیت و ریچارد کار مشخص کننده این موضوع است. شما همچنین توافق نامه ای را تنظیم کردید تا اساسا جلوی کنترل کاملا آقای کرونکه به باشگاه را بگیرید که به تبع آن در آینده از مشارکت ما در باشگاه جلوگیری شود در حالی که عملا هیچ نیازی به انجام آن وجود نداشت.

به نظر میرسد کشمکش واقعی میان انتظارت هواداران و دیدگاه شما است که در قلب آن سیاستی که شما آن را به اصطلاح خودکفایی نام گذاری کرده اید قرار دارد. مدل خودکفایی مالی ایجاد شد تا سهامداران بزرگ را شامل شود و آنها نیز متعاقبا سهامشان را فروختند. باور داریم تصمیم باشگاه برای ساخت ورزشگاه امارات با بازپرداخت وام ها به صورت بلندمدت در راستای خودکفایی مالی برای باشگاه نبود. اگر اینگونه بود ساخت ورزشگاه با متد ترکیبی وام گرفتن و سرمایه گذاری بدون سود مالکان باشگاه انجام میشد.

از نظر ما این کار باعث میشد سهامداران اصلی که عضو هییت مدیره بودند، باشگاه را با مسئولیت بیشتری هدایت کنند و با بهره مندی از جریان افزایش درآمد در آینده٬ در نتیجه از افزایش ارزش سهامشان بهره ببرند. هیئت مدیره وقت پس از آن سیاست افزایش قیمت بلیط و فشار بر روی هواداران را اتخاذ کرد تا افزایش کوتاه مدت هزینه ها را بپوشاند تا اجازه دهد آنها فرصتی بدست آورند تا همه سهامداران و هییت مدیره ۱۰۰ درصد از سهام خود را فروخته و پول خود را از سود دهی خارج کنند.

این سیاست به نظر نمیرسد که تغییری کرده باشد. ما با اینکه تقریبا ۳۰ درصد از سهام باشگاه را در اختیار داریم و به بیان دیگر از هر ۳ صندلی استادیوم یکی برای ماست٬ اما با وجود درخواست هایمان برای جلسه با آقای کرونکه٬ تمامی آنها رد شد. روشن است که سیاست اعلام شده از سوی ما برای سهامداران اصلی، یعنی آقای کرونکه و خودمان٬ تزریق مبالغی بدون سود به باشگاه از نظر رویکرد حقوقی برای کاهش بدهی ها و سرمایه گذاری در آینده است که هیئت مدیره هیچ علاقه ای به آن ندارد. به آقای کرونکه از سوی هیئت مدیره چشم اندازی داده شد که باشگاه بدون سرمایه گذاری در بخش های دیگر میتواند موفق شود. بنابراین او نیز همین سیاست را دنبال میکند که بدون هیچ سرمایه گذاری باشگاه را هدایت کند و از استفاده از دارایی های خود پرهیز کند. دارایی که بخش اعظمی از وام گرفته شده از بانک AG برای پیشنهاد مالکیت به حساب می آمد. وضعیت این وام و اینکه آیا داده شده است و یا نه تا بحال از سوی آقای کرونکه روشن نشده است.

نتیجه این سیاست مالی٬ که به آن سیاست مالی احتیاط آمیز گفته میشود٬ به سرمربی ما مربوط میشود و نه به سهامداران. تحمل بار سنگین فروش بازیکنان شاخصش به خاطر پرداخت بدهی های استادیوم جدید و تلاش برای پیدا کردن جایگزینانی ارزان قیمت.
طبیعتا همه اینها در نهایت عملکرد تیم در زمین بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این سیاست در مسیری پیش میرود که بهترین بازیکنانمان را از دست بدهیم٬ در اغلب موارد به رقیبان مستقیم ـمان که باعث میشود بازیکنان آینده خودشان و جاه طلبی باشگاه را زیر سوال ببرند.
وضعیتی که کاپیتان و بهترین بازیکن ما در فصل گذشته با آن رو به رو شده حاصل اندیشیدن به این مسئله است.

یکبار دیگر با خروج بهترین بازیکنان باشگاه رو به رو هستیم زیرا نمیتوانیم در مورد مسیر آینده و این موضوع که میتوانیم جام برنده شویم به آنها تضمین دهیم.
آنهایی که باید از رخ دادن چند باره این اتفاقات در آینده جلوگیری کنند کجا هستند؟
به عنوان یک باشگاه بزرگ اگر نمیتوانیم از پیشنهادات باشگاه های دیگر جلوگیری کنیم٬ حداقل سعی کنیم بازیکنانمان را اغوا کنیم و آینده روشنی ترسیم کنیم.

هر چقدر که میخواهید میتوانید تلاش کنید و به کارهای بد چهره خوبی بدهید و به این کار افتخار کنید ولی این موضوع نمیتواند این عامل واضح را پنهان کند که مربی فوق العاده مان نمیتواند از توانایی هایش استفاده کند و برای هوادارانی که بیشترین پول را در لیگ میدهند موفقیت کسب کند. به نظر میرسد برای فصل آینده نیز جاه طلبی ما کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود. متاسفانه در آینده ممکن است شاهد این باشیم که این جاه طلبی باز هم کمتر شود. این کمک نمیکند که یک چشم بسته را به واقعیت باز کنیم و پیش خومان فکر کنیم که هم رده باشگاه هایی مانند رئال مادرید٬ چلسی٬ منچستر یونایتد و بارسلونا هستیم. برای جنگیدن بر سر شانس موفقیت٬ که به معنی برنده شدن جام ها  است٬ باید در هر زمینه ای با این رده هماهنگ باشیم٬ شامل شرایط مالی ـمان (حتی اگر این موضوع را اولویت نحست قرار ندهیم).

چشم انداز شرکت red & white برای باشگاه چیست؟ ساده است٬ یک باشگاه بدون بدهی با سرمایه ای بزرگ برای خریداری بهترین استعدادهای جهان برای رفتن به زمین با ادامه دادن سیاستش برای پرورش بهترین استعدادهای جوان٬ میتواند معتبرترین جام ها را کسب کند٬ جام هایی که حد کمال هر کسی است که در باشگاه فعالیت میکند. جام ها کلید موفقیت باشگاه در فعالیت های تجاری نیز خواهند بود. برنده شدن جام ها ارزش بازیکنان و برند تجاری باشگاه را افزایش میدهد. بهترین اسپانسرها را جذب باشگاه میکند و رقم قرادادهای مالی باشگاه را به حداکثر میرساند و این بدین معنی که باشگاه فشار آوردن به هواداران برای کسب درآمد بیشتر را متوقف میکند. ما همچنین به شفافیتی که بازار سهام به همراه دارد باور داریم که باعث میشود سهم های باقی مانده باشگاه وارد بازار سهام شود و هواداران بیشتری وارد باشگاه شوند که برای آنها مالکیت سهام و حضور در جلسات هیئت مدیره را به همراه خواهد داشت.

حتی با وجود نگرانی های عمیقی که از سیاست بکار گرفته شده توسط تیم مدیریتی آقای کرونکه و هیئت مدیره باشگاه داریم٬ برای او که دارنده بیشترین مقدار سهام در باشگاه است آرزوی موفقیت میکنیم.

در نهایت و با توجه به تعهد بلند مدت ـمان به باشگاه٬ به خرید سهام بیشتر باشگاه از هر کسی که تمایل به فروش سهامش دارد ادامه خواهیم داد.

همچنین برای رسمی کردن دیدگاه بلند مدت ـمان برای باشگاه و پایان دادن به هرگونه گمانه زنی در مورد جایگاهمان٬ ما به عنوان مالکان شرکت red & white ٬ با افتخار سهام ـمان در باشگاه را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای خود و خانواده مان حفظ خواهیم کرد تا آیندگان نیز از آن بهره مند شوند.

بهترین ها را برای باشگاه خواستاریم و هرکاری که لازم باشد برای موفقیت باشگاهی که دوستش داریم انجام خواهیم داد.

"عالشیر عثمانوف و فرهاد مشیری"

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۱۶
به قلم اشکان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arseblog
بازدید: ۵,۸۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰