loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش به سوی افتخار
پیش به سوی افتخار

پیش به سوی افتخار



لوکاس پودولسکی معتقد است برای بازی کردن در کنار رابین ونپرسی به آرسنال پیوسته است نه جایگزنی او اما در عین حال این مهاجم ملی پوش آلمانی تاکید میکند وضعیت مبهم کاپیتان هلندی آرسنال شور و هیجان او را برای انتقال به شمال لندن کاهش نداده است.


پودولسکی با بیش از 100 بازی ملی که به او اعتبار میبخشد به عنوان یک بازیکن بزرگ و با تجربه وارد لیگ برتر خواهد شد و این در حالی است که هنوز 27 ساله است.

مصاحبه ای که نیک بیدول نویسنده ESPN با لوکاس انجام داده را میخوانیم:


حتما شنیده ای که رابین ونپرسی قصد تمدید قرارداد خود با آرسنال را ندارد، واکنشت نسبت به این این خبر چیست؟

در مجموع میتوانم بگویم ونپرسی فصل گذشته یک رکورد شگفت انگیز به جا گذاشته و امیدوارم راهی وجود داشته باشد تا او بتواند در آرسنال بماند. بازی کردن در کنار او عالی اما بدیهی است که این امر در اختیار من نیست.



آرسن ونگر سرمربی جدیدت فصل گذشته به دلیل هفت فصل متوالی بدون جام زیر فشار انتقادات بود، به نظرت این انتقادات منصفانه بود؟

من اینطور فکر نمیکنم، او این رکورد را دارد که هر سال آرسنال را به لیگ قهرمانان برده است و در آلمان و سراسر اروپا بسیار شهرت دارد، چیزی که من در مورد او دوست دارم اشتیاق و علاقه اش برای فوتبال تهاجمی است. هدف او این است که با سبک مدرن و خاصی بازی کند و همیشه در حال توسعه آن بوده است، این ها اصول او هستند و هرگز روی اصولش پا نمیگذارد. بعضی از هواداران از او ناامید شده اند اما آن ها باید بدانند که چه مربی بزرگی دارند.



آرسنال طی سال های اخیر تعدادی از بازیکنان بزرگش را از دست داده اما ونگر در جایگاه خود باقی مانده است، آیا او را به عنوان مرد اصلی در این باشگاه میدانی؟

البته. آقای ونگر میتواست به باشگاه دیگری برود اما در عوض تصمیم به ماندن و ساختن چیزی در درازمدت گرفت.او با تفکراتش زندگی میکند و می میرد و آرسنال مانند فرزندش است. پرورش بازیکنان جوان باعث شهرت و اعتبارش شده است و اگر به من در بهبود نقاط ضعفم کمک کند خوشحال خواهم شد. به خانه ام آلمان برگردیم؛ فوتبال دوستان در آنجا نگرش بسیار خوبی در مورد آرسن ونگر دارند. آن ها به چیزی که او میگوید گوش می دهند و دستاوردهای او را تحسین میکنند.



آرسنال هفت سال است که جامی برنده نشده، بنابراین اولویت فصل آینده پایان دادن به بی جامی است یا حضور در بین چهار تیم برتر؟

ما برای دستیابی به هردو تلاش میکنیم. آرسنال ترکیب با کیفیتی دارد نباید هدفشان قرار گرفتن پشت سر بقیه یا فقط حضور در بین چهار تیم برتر باشد. حضور در لیگ قهرمانان حداقل نیاز آرسنال است اما ما باید هدف بالاتری داشته باشیم. از نظر من، ما شانس خوبی در لیگ برتر داریم و آن کلیدی برای شروع خوب ما خواهد بود. بر خلاف منچستر سیتی یا یونایتد فشار زیادی بر روی ما وجود نخواهد داشت.



پس از پیوستن به بایرن مونیخ تلاش کردی تا در یک سطح بالاتر قدم برداری بنابراین چرا فکر میکنی در حال حاضر در خارج از کشور و در این باشگاه میتوانی بهتر کار کنی؟

من به گذشته نگاه نمیکنم و افسوس نمیخورم اما شاید آن موقع برای بازی کردن در باشگاه بزرگی مانند بایرن بسیار جوان بودم، اکنون اوضاع فرق کرده است. من با تجربه تر و بالغ تر شده ام. 100 بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده ام و این تعداد بسیار بیشتر خواهد شد. نمی توانم برای بازی کردن در لیگ برتر صبر کنم.



در باشگاه قبلیت کلن انتظارات محدود بود اما برای فصل آینده در آرسنال انتظارات بالاست، میتوانی با فشارهای مقابله کنی؟

به نظر من زمانی که به همراه باشگاه خود برای بقا میجنگید فشار بیشتری وجود دارد، ترسی درون شما ایجاد می شود و کنترل آن و پیدا کردن خود در میدان دشوار است. من درجاهایی دیده ام که بازیکنان از مرتکب شدن اشتباه میترسند و این حالت هرگز نقطه خوبی برای رسیدن نیست. انتظارات زیادی در آرسنال وجود دارد، درست مانند آلمان. این موضوع بیشتر به بودن در سطح استاندارد رقابت مربوط میشود تا تا فقط لمس کردن آن.



جدایی از کلن برایت سخت بود؟

کلن در قلب من است، چطور ممکن است جدایی از جایی که 14 سال از زندگی ام را آنجا سپری کردم سخت نباشد، آنها همیشه برای من خاص خواهند بود و خداحافظی با آنجا برایم دردناک بود. امیدوارم روزی به کلن برگردم ، ولی به هر حال در سن 27 سالگی احساس کردم در یک دو راهی قرار گرفته ام و زمان مناسبی برای تجربه ای جدید بود، با تمام احترامی که برای کلن قائلم ولی آنها نمی توانستند در لیگ قهرمانان حاضر باشند و من می خواستم خودم را در مقابل بهترین تیمهای اروپا محک بزنم، آرسنال از هر نظر نیازهای مرا برآورده می کرد.



آیا لیگ برتر سطح بالاتری نسبت به بوندس لیگا دارد؟

در اینجا رقابت بیشتری نسبت به آلمان وجود دارد، فکر کنم حداقل هشت یا نه تیم واقعاً قدرتمند هستند، تیمهایی که می توانند سهمیه لیگ قهرمانان کسب کنند و رقبا را به دردسر بیندازند، این بدین معناست که هر هفته یک آزمون بزرگ است و رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان بسیار فشرده است.



گمانه زنی های زیادی در مورد پست بازی ات در آرسنال وجود دارد، این قضیه شاید بستگی به مشخص شدن وضعیت ونپرسی داشته باشد، اما به نظر خودت در کدام پست بهتر کار می کنی؟

می توانم به عنوان مهاجم نوک، مهاجم دوم و همچنین در سمت چپ خط میانی بازی کنم، هر چه با آزادی عمل بیشتری کار کنم و به مناطقی بروم که بتوانم گلزنی کنم و توانایی های خودم را ارائه دهم راضی خواهم بود. از اینکه می شنوم هواداران می گویند من در کارهای دفاعی پیشرفت کرده ام خوشحال هستم، خیلی روی این جنبه از بازی ام کار کردم.



در آلمان بعضی ها معتقدند با اینکه بیش از صد بازی ملی انجام داده ای زمان این رسیده که از ترکیب اصلی تیم خارج شوی، واکنشت به این مساله چیست؟

به این راحتی ها تسلیم نمی شوم، برای به دست آوردن جایگاهم در تیم ملی مبارزه خواهم کرد، دوران حضورم در تیم ملی هنوز به پایان نرسیده و حتی اگر روی نیمکت هم باشم دنیا به آخر نرسیده است، به عنوان بخشی از تیم هنوز هم می توانم موثر باشم، بازیکنی نیستم که اهل سر و صدا کردن باشم، ما نسل جوان فوق العاده ای داریم که کم کم به تیم اصلی می آیند و رقابت فشرده تر می شود، ولی این برای من مشکل ساز نخواهد شد چون من می خواهم بخشی از آینده آلمان باشم.


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۲۴
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : ESPN
بازدید: ۱,۳۶۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰