loading
در حال بررسی درخواست شما
دلاپ با حوله اش پیروز شد!!!
دلاپ با حوله اش پیروز شد!!!

دلاپ با حوله اش پیروز شد!!!

دو تیم استوک و آرسنال در چهارچوب دور چهارم جام حذفی انگلستان، در ورزشگاه بریتانیا به مصاف هم رفتند. آرسنال همانطور که انتظار می رفت با 9 تغییر نسبت به لیگ به میدان رفت و از بازیکنانی مانند کاکولین، ایستموند و امانوئل توماس استفاده کرد. ضمن اینکه سول کمپل برای اولین برای تیم اصلی آرسنال به میدان رفت! ترکیب آرسنال در این بازی فابیانسکی، کاکولین،سیلوستره، کمپل، ترائوره، دنیلسون، فابرگاس، ایستموند، والکات،ولا و توماس بود.
اما از طرفی دیگر استوک با ترکیب اصلی خود به میدان آمده بود. سورنسن، هیگینباتام، هوث، کالینز، شوکراس، اترینگتون، وایتهد ، دلاپ ، ولان، سیدیبه و فولر ترکیب 11 نفره استوک را تشکیل می دادند.
بازی با یک شوک آغاز شد!!! استوک روی اولین حرکت خود از سمت چپ دفاع آرسنال صاحب پرتاب اوت شد و روری دلاپ باز هم با پرتاپ های بلندش برای آرسنال مشکل ساز شد! پرتاب بلند او تا دهانه ی دروازه ی آرسنال پیش آمد و همه منتظر بودند تا فابیانسکی آن را در اختیار بگیرد ولی ریکاردو فولر از تعلل فابیانسکی استفاده کرد و پیش از او به توپ رسید و در دقیقه 2 بازی، استوک را پیش انداخت!!
یاران جوان آرسنال به دنبال جبران نتیجه، قصد دروازه ی استوک را کردند ولی به جایی نرسیدند.به جز چند صحنه ی محدود، به جرات می توان گفت که آرسنال در نیمه نخست خطری بر روی دروازه استوک ایجاد نکرد و استوک نیز زورش به جایی نرسید. بازی در دقایق پایانی نیمه ی اول بود که فابرگاس با پاس هوشمندانه ی خود، چسبیده به محوطه ی جریمه از وایتهد خطای هند گرفت و خودش پشت توپ ایستاد. همه انتظار سانتر و یا حتی ضربه ی مستقیم را داشتند ولی فابرگاس توپ را در عرض برای دنیلسون انداخت و او نیز با شوتی زمینی توپ را به گوشه ی دروازه ی سورنسن فرستاد. به نظر می رسید که توپ به نوک پای وایتهد هم اصابت کوچکی داشت. نیمه ی اول با همین نتیجه به پایان رسید.
دو تیم نیمه ی دوم را با همان ترکیب آغاز کردند. در این نیمه بازی پایا پای پیش می رفت اما می توان گفت مالکیت توپ چربش کمی به نفع استوک داشت. حملات استوک خطرناک تر به نظر می رسید اما دفاع آرسنال تا پیش از دریافت گل دوم خوب عمل می کرد.
آرسن ونگر که متوجه شده بود جوانانش دیگر کار به جایی نمی برند، دست به تعویض زد! او همزمان ادورادو را به جای والکات بسیار نا آماده، آرشاوین را به جای توماس پر تلاش و رمسی را به جای ایستموند جوان به زمین فرستاد.
با توجه به حضور بازیکنان پر تجربه تر، انتظار می رفت تا آرسنال کفه ی ترازو را به نفع خود سنگین کند و شاید بتوان گفت برای چند لحظه هم همینگونه شد! با حضور آرشاوین و ادواردو در چند صحنه پاسکاری های خوبی انجام شد و آرسنال همیشگی را دیدیم ولی کار به جایی نرسید. در یکی از همین حرکات با پاس خوب رمسی، ولا در موقعیت خوبی قرار گرفت که ضربه او به تکل بازیکن حریف برخورد کرد و سپس تماسی هم با دست یکی از بازیکنان استوک داشت که بسیار هم واضح بود ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت!
حملات کم و بیش دو تیم ادامه داشت تا اینکه بر روی یک ضد حمله، و با غفلت ترائوره، سیدیبه مسافت نسبتا زیادی را روی خط حرکت کرد و سپس با سانتر زیبای خود روی دروازه ، فولر را در موقعیت گل قرار داد و او نیز قدر این موقعیت را به خوبی دانست. شاید بتوان گفت کمپل می توانست روی این توپ بهتر عمل کند! توپ مماس از روی سر او رد شد و به فولر رسید.
آرسنال قصد داشت تا حمله کند و گل خورده را جبران کند اما دفاع خوب استوک و بی زهر بودن توپچی ها در این بازی مانع این اتفاق می شد. در حالی که آرسنال سراپا حمله بود، روی حرکتی از سمت راست دفاع آرسنال، اترینگتون روی غفلت دفاع آرسنال در موقعیت مناسبی قرار گرفت و با سانتر خوب خود وایتهد را تک و تنها در مقابل دروازه ی آرسنال صاحب توپ کرد و او نیز کار را 1-3 کرد!!
بازی تمام شده به نظر می رسید و توپچی ها نیز دیگر انگیزه ای برای حمله کردن نداشتند. همه منتظر بودند تا بازی به پایان برسد اما تونجای که به عنوان یار ذخیره در دقایق پایانی به زمین آمده بود روی حرکتی خوب پشت دفاع آرسنال صاحب توپ شد و توپ را به گل چهارم تیمش تبدیل کرد که خوشبختانه داور خطای هند او را اعلام کرد!!!
دقایق پایانی بازی هم به آرامی سپری شد و آرسنال نتوانست خطری جدی ایجاد کند و بازی با همان نتیجه 1-3 به پایان رسید تا توپچی ها نیز مانند منچستر و لیورپول با این جام وداع کنند!!

گل ها : فولر (2) (78) و وایتهد (86) --- دنیلسون (42)


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۱/۴
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۶۴۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰