loading
در حال بررسی درخواست شما
نقدی برعملکرد ونگر درجام حذفی
نقدی برعملکرد ونگر درجام حذفی

نقدی برعملکرد ونگر درجام حذفی

دراین مقاله که درواقع ترجمه مقاله تیم کالینز ازسایت گل است به بررسی عملکرد مربی توپچیها درجام حذفی میپردازیم.
نکته شماره یک:وقتی آرسنال با تیمی لیگ برتری درجام حذفی روبه رو میشود این یک مسابقه جدی ومهم است.
نکته شماره دو:ازانجایی که ونگر براحتی به همه بازی میدهد باید بگویم که از بازی دادن به سول کمپبل دربازی مثل استوک سیتی بسختی میتوان انتقاد کرد انتخابی که نتیجه اش باخت سه بریک به استوک سیتی بود.
نکته سوم:باید خطاب به ونگر گفت که مراقب لیگ برتر باش انجا فرصت برای جبران هست ولی همه داوران نمی ایند تا از پسران ونگر درمقابل بازیکنان خشن دیگر محافظت کنند این مسئله مهمی است که باید به ان توجه کرد.
نهایتا نکته ای برای خودمان:هیچ وقت زود نتتیجه گیری نکنید و قدرت تصمیم گیری پروفسور رادر این باشگاه لندنی دست کم نگیرید بلکه با توجه به نتایج قضاوت کنید.
مسئله دیگری که باید به ان اشاره کرد این است که استوک تیم ترسناک ودردسرسازی نیست .
راستی چه اتفاقی برای تئو ولکات افتاده؟بازیکنی که قبلا برای تیم ملی انگلستان بازی میکرد.
برگردیم به سئوالات اصلی خودمان:ایا چلسی هم درتیمی که درمیانه هفته بولتون را دربازی فیزیکی شکست داده بود هشت یا نه تغییراعمال میکرد؟
پاسخ این سئوال باتوجه به بازی انها درمقابل پرستون در جام حذفی نه است البته چلسی بمانند ارسنال از بازیکنان مستعدی درتیم رزروش بهره مند نیست واز طرفی انها بمانند توپچچی ها مجبور نیستند تا چهاربازی سخت را درلیگ برتر انجام دهند.
این میگوید که چلسی تنها تیمی است که ازمیان چهارتیم بزرگ به دورپنجم جام حذفی راه یافته است واین یعنی شانس بسیار خوبی برای قهرمانی ازدست رفته است.
در انتها شما بایدی بپذیرید که ونگر معتقد بود تیمی که انتخاب کرده به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند ازپس استوک براید وهمچنین درهمین حین از بازیکنان اصلی تیمش نیز محافظت کرده تا بتوانند دربازیهای مهم پیش رو تاثیرگذارباشند البته تا نیم ساعت اخر بازی ولی بعد از ان وی با تزریق سه بازیکن بزرگ تیمش به ذخیرها اعلام کرد که از کیفیت فوتبالشان راضی نیست.
شکست درهر حال سخت است واین نه فقط ازبعد فیزیکی بلکه از بعد روانی واحساسی هم تاثیرگذارخواهد بودشکستی که احتمالا پسربچه هایی که دران بازی کردند ازان درسهای زیادی نتوانستند بگیرند.
ازنوع بازی کردن پسرها مشخص بود انها واقعا میخواهند تا یک جام دیگر به چهارعنوان قهرمانی ونگر درجام حذفی اضافه کنند وهمچنین سریال شکست ناپذیریشان را به عدد ده برسانند زمان زیادی لازم است تا انگیزه  جنگندگی وپیروزی بوجود بیاید وبازیکنان این را بخوبی میدانند همانطور که ونگر میداند که هواداران عطش بسیاری دارند که این پنج سال جام نبردن به پایان برسد.
حالا بعداز حذف از جام حذفی انها فقط باید بر روی  لیگ برتر ولیگ قهرمانان تمرکز کنند و گفتن این نکته اسان است که بسیاری از منتقدان معتقدند که ونگر این شانس خوب برای قهرمانی را قربانی کرد تا به اهداف مشکلتری دست پیدا کند.
واما سول؟برپایه 240 ثانیه ابتدایی بازگشت وی به ارسنال بعد ازفینال لیگ قهرمانان درسال 2006درپاریس وقرار گرفتن درکنار مدافع بسیارکهنه کاری بنام میکائل سیلوستره  باعث شد تا وی کاملا محو شود جاگیری اشتباه وی در صحنه پرتاب بلند روی گل اول  تنها پس از هفتاد ثانیه از اغاز بازی که با پرش بلند ریکاردو فولر درگل دوم درجایی که فابیانسکی انتظار یک ضربه سر ساده را داشت این نمایش را بیش ازپیش زیر سئوال برد.
درمورد سایر دقایقی که سول درزمین بود باید بگوییم وی بسیار شبیه به همان کمپبل قدیمی بود همان سول که در پورتسموث بازی میکرد البته ازنظر فیزیکی بسیار اماده وسرحال بنظر میرسید طوری که چند تکل بسیار محکم وبجای وی این موضوع را اثبات میکند. تجربه او بنظر میرسید بسیارکمک حال پسربچه هایی بود که دراطرافش بازی میکردند اما ضربه سر فوق العاده ریکاردو فولر که از روی سانتر بسیار دقیق مامادی سیدیبه حاصل شد وی را بطور کلی از جریان بازی خارج کرد واستوک پیش افتاد.
خب...!ایا سول باید بازی میکرد؟البته این بستگی دارد که شما چقدر برای جام حذفی ارزش قائل هستید اقای ونگر!تنها نکته ای که با اطمینان میتوان گفت این بود که سول تما بعداز ظهر از بازی که کرد لذت میبرد این مرد بزرگ را بسختی میتوان برای گلهایی که تیم خورد سرزنش کرد.برای مثال باید گفت دنیلسون کجا بود درصحنه گل دوم؟ وقتی سیدیبه در فضای خالی پشت سرش براحتی حرکت کرده بود؟
اگر شما ضرورتا تیم ذخیره را درزمین گزاشتید وبا قراردادن سه بازیکن تیم اصلی خواستید قوی ترش کنید این به این معنی است که شما ریسک کرده اید.
راستی درمورد داور و حفاظتش از بازیکنان نسبتا تکنیکی ارسنال چه باید گفت؟هردو تیم محکم بازی میکردند واین بازی نشاندهنده سبک بازی دو تیم بود البته همین را هم انتظار داشتیم بازی با تعدا خطاهای بالا وتوقف های بسیار زیاداز سوی هر دوتیم.
چیزی که باید بگوییم درمورد اتفاقات پیش ازاین دیدار است جایی که ونگربا گفتن این جمله جادویی وخاطره انگیز که استوک فوتبال سنگی بازی میکند انها را سرشار از انرژی وانگیزه برای خرد کردن ارسنال کرد!همچنی وی هواداران تیمش را که بشدت انتظار قهرمانی در جام حذفی را میکشیدند با این جمله نا امید کرد.
و درمورد ولکات؟شاید بتوان گفت استفاده از او کمی زود بود چرا که وی درحال بازیابی خود پس از مصدومیتهای فراوان دراین فصل بود مشخصا وی قادرنبود تا تاثیر عمیقی دراین شکست داشته باشد.نتیجه میتواند برای ارسنال بسیار نا امیدکننده باشد اما اگر بتوانند درهفته های اتی درکورس باقی بمانند وشکست نخورند این باخت برایشان مصیبت نخواهد بود.
این نکات بیانگر این هستند که دراینده کمتر شاهد سیستم چرخشی وتغییر ترکیب تیم خواهیم بود و ونگر دیگر رو به ازمون وخطا نخواهد اورد. اگر شاگردان ونگر بتوانند جامی بیاورند این شکس مورد قبول واقع شده وفراموش خواهد شد ولی اگر نتوانند سئوالات ونکات بیشمار دیگری مطرح خواهند شد.

تیم کالینز
سایت گل



آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۱/۵
به قلم معراج آگاهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : goal.com
بازدید: ۶۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰