loading
در حال بررسی درخواست شما
چین بزودی قدرت بزرگی خواهد شد
چین بزودی قدرت بزرگی خواهد شد

چین بزودی قدرت بزرگی خواهد شد


ونگر بر این باور است که رشد چین در فوتبال نیز می تواند مانند رشد اقتصادی آنها سریع باشد. نیکلا آنلکا و دروگبا هر دو با شانگهای شنهوای چین پیوسته اند و این در حالی است که شایعات حضور در چین پیرامون نام چند بازیکن بزرگ دیگر نیز شنیده می شود.

ونگر باور دارد فوتبال چین در سال های آینده رشدی چشمگیر خواهد داشت اما آنها باید ساختار درونی خود را هم در کنار آوردن استعداد های اروپایی تقویت کنند.

آرسن ونگر در مصاحبه ای تحت عنوان "جهان فردا" گفت:

"بله[فوتبال هم می تواند در چین به سرعت اقتصاد رشد کند]. بنا به تجربه من می توانم بگویم قدرت اقتصادی همواره قدرت فوتبالی را به خود جذب می کند. چرا؟ جواب در ریاضیات است"

"برای اینکه کشوری موفق شود نیاز به نوابغ دارد اما باید ساختار های درونی قدرتمندی هم وجود داشته باشد[موفقیت های آینده از درون سرچشمه می گیرند]"

برای کاشتن یک جنگل اگر شما فقط از اروپا درخت وارد کنید آن جنگل رشد نخواهد کرد. شما به درختانی از درون کشورتان هم احتیاج دارید"

"بنا براین برای چین بسیار مهم است که در کنار آوردن استعداد های و نخبگان از طریق آموزش زیرساخت های لازم را درون کشور ایجاد کند"

آرسنال در تور 2012 خود از پکن بازدید کرده بود و ونگر می گوید تحت تاثیر پیشرفت چین در زمینه فوتبال قرار گرفته است.

"هر بار که من به آسیا می ایم با تحولات سریعی رو به رو میشوم و به خصوص در چین این موضوع به وضوح دیده می شود. حتی از نظر فیزیکی هم احساس می کنید تقاضای بیشتر و بیشتری برای فوتبال وجود دارد و من گمان می کنم در ده یاپانزده سال آینده چین به قدرت بزرگی در فوتبال بدل شود"

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۵/۲۱
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰