loading
در حال بررسی درخواست شما
خداحافظ مرد بزرگ
خداحافظ مرد بزرگ

خداحافظ مرد بزرگ






ینس لمان دروازبان فوق العاده خوب آرسنال ( بعد از سیمن ) تایید کرد دیگر قراردادی با باشگاهی امضا نمیکند و امسال تابستان دوران بازی خود را پایان میدهد .
ینس لمان 40 ساله دیگر علاقه ای به بوندس لیگا هم ندارد و میخواهد  بقیه عمر خود را خارج از زمین  سبز ادامه دهد .
لمان 5 سال فوق العاده خوب را در آرسنال سپری کرد ، وی در فصلی که آرسنال فینالیست لیگ قهرمانان شد ، لمان ( و آرسنال ) بدون گل خورده تا آنجا بالا رفته بودند .
و در بازی آخر هم گلی نخورد و هر دو گل را آلمونیا در دروازه بود تا لمان یک رکورد دست نیافتنی برای دروازبانان را به ثبت رساند ، یک لیگ قهرمانان بدون گل خورده .
لمان این روز ها دروازبان هایی وان و قابل اعتماد را در اشتوتگارد میبیند و علاقه ای ندارد نیمکت نشین آنها باشد ، از سویی سن 40 سال حقیقتا پیرمردی در فوتبال سطح اول جهان محسوب میشود .
وی در این مورد گفت : تصمیم گرفته ام خداحافظی کنم اما باور کنید هنوز از فوتبال لذت میبرم ....
لمان از جوانان شالکه آغاز شد ! سپس به بورسیا دورتمند پیوست و در نهایت ونگر بعد از سیمن به او ایمان آورد و 5 سال وی را سنگربان آرسنال دانست ! با لمان افتخارات زیادی کسب کردیم و بی تردید میتواند او را بهترین دروازبان دهه ی اول قرن 21 برای آرسنال دانست ( البته در ابتدای این دهه سیمن خوش درخشید )
ینس در سال 2003 آرسنالی شد ، به سرعت در جزیره لقب "دیوانه - crazy " را برای خود دست و پا کرد ! وی در اولین سال حضورش آرسنال را  به 49 بازی بدون شکست رساند و لیگ را همراه با لندنی ها بدست آورد .
بد بیاری های لمان در آرسنال از اخراج در بازی فینال لیگ قهرمانان آغاز شد !
سال آینده برای او کابوس بود ، ساده ترین توپ ها از دستان همیشه چسبناکش در میرفت و .... آرام آرام سر و کله آلمونیا در دروازه لندنی ها پیدا شد .
وی نتوانست نیمکت نشینی را تحمل کند و آرسنال را ترک کرد ، اما همیشه برای هواداران عزیز ماند و همیشه به او اححترام گذاشتند . وی چند ماه بعد به عنوان دروازبان اشتوتگارد به امارات امد و در مسابقات امارات بازی کرد و شدیدا مورد استقبال قرار گرفت .
لمان 60 بازی ملی برای آلمان انجام داد و در جام جهانی 2006 توانست با پشت سر گذاشتن الیور کان انتخاب اول کلیزمن ( مربی وقت آلمان ) شود .

لمان به گفته ی خودش امسال تابستان از فوتبال خداحافظی میکند

در گالری تصاویر سایت بیش از 30 تصویر از لمان قرار گرفته است

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : espn
بازدید: ۵۲۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰