loading
در حال بررسی درخواست شما
این لیگ عجیب
این لیگ عجیب

این لیگ عجیب

لیگ برتر انگلستان به هفت هفته پایانی رسیده است و کماکان نمی توان چهره قهرمان را به درستی تشخیص داد و رقابت تنگاتنگ بین سه تیم منچستر یونایتد ، آرسنال و چلسی همچنان ادامه دارد.
شاید بتوان رقابت های این فصل لیگ برتر را عجیب ترین و پرپیچ و خم ترین لیگ تاریخ این رقابت ها دانست.فصلی که با حضور بی سابقه تیم دوم شهر منچستر یعنی منچستر سیتی ، در بازار نقل و انتقالات تابستانی شروع شد. از نقل و انتقلات مهم این فصل لیگ برتر می توان به ترک منچستریونایتد از سوی بهترین بازیکن سال 2008 جهان و اروپا یعنی کریستیانو رونالدو اشاره کرد که به رئال مادرید پیوست. همچنین رفتن ژابی آلونسو،هافبک بسیار خوب و اسپانیایی تیم لیورپول به رئال مادرید از دیگر انتقالات مهم لیگ برتر بود و یک بازیکن کلاس جهانی دیگر را از این لیگ معتبر خارج کرد.تیم منچستر سیتی با جذب بازیکنانی چون امانوئل آدبایور و کولوتوره از آرسنال و سانتاکروز از بلکبرن و البته جنجالی ترین خریدش یعنی کارلوس توس آرژانتینی از تیم رقیب و همشهری یعنی منچستریونایتد خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر انگلستان که به بیگفور معروفند معرفی کرد.اما تیم هایی چون تاتنهام و استون ویلا هم در کنار این تیم خود را به عنوان مدعی معرفی کردند و باعث شدند تا چهار تیم بزرگ انگلستان دیگر نتوانند با خیالی راحت و آسوده به یکه تازی در بالای جدول بپردازند.البته این تیم ها به هیچ وجه فعالیت منچسترسیتی را در نقل و انتقالات تابستان نداشتند. در این میان تیم های بزرگ انگلستان در خرید بازیکن و البته ستاره های فوتبال خیلی فعال نبودند. به طوری که مدافع عنوان قهرمانی ،منچستریونایتد، در عوض فروش دو تن از بهترین مهره های خود تنها آنتونیو والنسیای اکوادوری را از ویگان به خدمت گرفت. البته فرگوسن یک بازیکن دیگر را نیز به جمع بازیکنانش اضافه کرد و شماره 7 رونالدو را نیز به او داد که در نوع خود بسیار عجیب بود. جذب مایکل اوون ستاره سابق تیم لیورپول ،رقیب و دشمن سنتی یونایتدها از ترنسفرهایی بود که خیلی ها را به تعجب وا داشت.آرسنال و آرسن ونگر هم فقط توماس ورمالن مدافع 23 ساله بلژیکی و کاپیتان سابق آژاکس را به خدمت گرفت و جایگزین حبیب کولوتوره ی با سابقه کرد.اما برای پرکردن خلا آدبایور هیچ مهاجمی را به خدمت نگرفت که انتقادهای بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال انگلستان را در پی داشت.لک لک های بندر لیورپول که دو بازیکن اسپانیایی خود یعنی آربلوئا و آلونسو را به مادرید فرستاده بودند ، گلن جانسون مدافع راست تیم پورتسموث و آلبرتو آکویلانی بازیکن فانتزی و خلاق آ اس رم ایتالیا را به خدمت گرفتند که البته از همان ابتدا با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد و به هیچ وجه نتوانست جای خالی آلونسو را پر کند. اما می توان چلسی را بی سرو صداترین تیم تابستان در انگلستان نامید که با توجه به خریدهای گران قیمت این تیم در سال های اخیر و پس از ورود آبرامویچ روس به این تیم جالب توجه بود.بزرگترین خرید این تیم کارلو آنجلوتی مربی سرشناس ایتالیایی و فصل گذشته میلان ایتالیا بود که افتخارات اروپایی زیادی دارد و شاید هدف اصلی سران چلسی از جذب او فتح لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار برای چلسی بود که البته محقق نشد.این تیم در تابستان هیچ بازیکنی نفروخت و تمام نفراتش را که با گاس هیدینگ در فصل گذشته فاتح اف ای کاپ انگلستان شده بودند در کنار هم نگه داشت و این یکی از نکات مثبت و مفید برای این تیم بود.تنها خرید این تیم یوری ژیرکوف مدافع هافبک چپ پا و روس تبار بود و البته دنیل استوریج جوان که خریدهای خیلی بزرگی به حساب نمی آیند.
تمامی این مسائل دست به دست هم دادند تا یک لیگ عجیب و قریب ،غیرقابل پیشبینی و البته فوق العاده جذاب را در این فصل شاهد باشیم.رقابت ها با یکه تازی چلسی و آرسنال شروع شد و شیاطین سرخ همچون دو سال گذشته خیلی با قدرت لیگ را شروع نکرند به طوری که خیلی ها گمان می کردند جنگ قهرمانی این فصل بین دو تیم لندنی آرسنال و چلسی است. و این امر را ناشی از افت یونایتد در اثر خروج کریس رونالدو می دانستند. اما شاگردان فرگوسن بار دیگر به جمع مدعیان برگشتند و با درخشش وین رونی که کاملا رونالدو را به فراموشی سپرده و بسیار پرقدرت و باانگیزه و موثر بازی می کند همکنون در صدر جدول قرار دارند و تقریبا شانس اول قهرمانی هستند. اما لیورپول فصل را با شکست دو بریک برابر تاتنهام آغاز کرد تا شروع یک فصل کابوس وار برای قرمزها و رافابنیتز اسپانیایی باشد.شایان ذکر است تیم دوم شهر لیورپول یعنی اورتون نیز فصل را بسیار بد آغاز کرد و در اولین بازی فصل خود که در برابر آرسنال و در ورزشگاه خانگی اش گودیسون پارک برگزار شد با نتیجه جالب شش بر یک درهم کوبیده شد. اما در ادامه به روزهای خوب خود بازگشت و از بحران خارج شد و حتی توانست منچستریونایتد و چلسی را در گودیسون پارک با نتایج 3-1 و 2-1 شکست دهد!
از دیگر اتفاقات مهم این فصل که البته خارج از مستطیل سبز اتفاق افتاد باید به بدهی سنگین باشگاه منچستریونایتد و مالکین امریکایی آن اشاره کرد. که بدهی 710 میلیون پاندی این تیم هواداران این باشگاه را از گلیزرهای امریکایی به خشم آورده است. و حتی شایعاتی مبنی بر فروش وین رونی ستاره حال حاضر این تیم به رئال مادرید برای پرداخت بخشی از بدهی های این تیم به گوش می رسد. اما در کنار شیاطین سرخ،شیرهای آبی لندن نیز در این فصل کم حاشیه نبوده اند. در ابتدا می توان به محرومیت این تیم از نقل و انتقالات به علت ترنسفر غیرقانونی بازیکنان بسیار جوان اشاره کرد که البته پس مدتی با کش و قوس های فراوان لغو شد. اما مهم تر از آن رسوایی اخلاقی کاپیتان سرشناس و قدرتمند این تیم بود که حالا دیگر باید او را کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان بنامیم. رسوایی اخلاقی جان تری با همسر وین بریج ، بک چپ سابق چلسی و کنونی منچسترسیتی،که محافل ورزشی انگلستان را تکان داد و کماکان از موضوعات داغ مطبوعات این کشور است؛ باعث شد تا کاپلو سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلستان بازوبند کاپیتانی این تیم را از او بگیرد و به ریو فردیناند بسپارد. اما رسوایی های بازیکنان چلسی پایان نداشت و این بار اشلی کول بازیکن پرحاشیه این تیم کانون توجه مطبوعات ورزشی انگلستان شد. اشلی کولی که در پی مصدومیتش جام جهانی را نیز از دست داد و در ادامه رسوایی اخلاقی اش درگیری لفظی هم برای همین موضوع با سران چلسی پیدا کرده و گفته می شود در تابستان به یکی از غول های اسپانیا ، بارسلونا یا رئال مادرید خواهد پیوست.
اما جدای از مسائل حاشیه ای می توان لیگ برتر را در این هفت هفته پایانی به سه بخش اصلی تقسیم کرد:

جنگ نیافتادن
در انتهای جدول رقابت بسیار نزدیک است. البته تکلیف یک تیم از سه تیم سقوط کننده مشخص شده و آن ، تیم بحران زده پرتسموث است که به دلیل مشکلات مالی و بدهی سنگین،اتحادیه فوتبال انگلستان 9 امتیاز از این تیم کسر کرده و پورتسموثی که دو فصل پیش قهرمان جام حذفی انگلستان شده بود حالا با تنها 13 امتیاز در قعر جدول به سر می برد. اما دو تیم دیگر از بین تیم های هال سیتی ، بارنلی ، وستهم ، ویگان ، ولورهمپتون ، بولتون و شاید حتی ساندرلند ! مشخص خواهند شد. این تیم ها در حال حاضر بصورت زیر در جدول رده بندی قرار دارند:
امتیاز تفاضل بازی نام تیم رتبه
35 6- 31 ساندرلند 13
32 20- 31 بولتون 14
31 22- 31 ولورهمپتون 15
31 30- 31 ویگان 16
27 16- 31 وستهم 17
24 33- 31 بارنلی 18
24 35- 30 هال سیتی 19
13 30- 31 پرتسموث 20

در یک نگاه می توان گفت هال سیتی و بارنلی مدعیان اصلی سقوط پس از پرتسموث هستند هرچند که هال سیتی یک بازی کمتر نسبت به وستهم دارد اما از تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم برخوردار است. و می بینیم که اختلاف امتیاز بین تیم های هجدهم تا سیزدهم از 4 فراتر نمی رود و تیم هایی که در این قسمت جدول به صورت متوالی قرار دارند اختلافشان اکثرا یک ، دو و سه امتیازی است که اختلاف جبران ناپذیری در فوتبال محسوب نمی شود. و این کمی پیش بینی تیم های سقوط کننده را سخت می کند.

رقابت برای کسب مقام چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

در این نقطه از جدول رقابت بسیار حساس و البته پیچیده دنبال می شود. رتبه چهارم این فصل لیگ برتر مدعیان زیادی دارد که البته هیچ کدام را نیز نمی توان به طور کامل از کسب این مقام ناامید و بدون شانس تلقی کرد.تیم های تاتنهام ، لیورپول ، منچسترسیتی و استون ویلا تیم هایی هستند که به طور حتم یکی از آنها چهارمین نماینده انگلستان در لیگ قهرمانان اروپای فصل 2010-2011 خواهد بود.هرکدام از این تیم ها داستان متفاوتی را در این فصل داشته اند.استون ویلا که در سال گذشته هم نزدیک بود جای آرسنال را در مقام چهارم بگیرد در این فصل هم با مارتین اونیل مربی موفق ایرلندی خود عملکرد قابل قبولی داشته است و جالب است بدانید که با 25گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را تا پایان هفته سی و یکم و به همراه منچستریونایتد در اختیار دارد.همچنین این تیم تنها 11گل در خانه دریافت کرده و در بین تمام حریفانش در لیگ برتر کمترین گل خورده در خانه را دارد و از این حیث نیز رکورد دار است.از نتایج درخشان این تیم در این فصل می توان به شکست دادن دو مدعی قهرمانی یعنی منچستریونایتد و چلسی اشاره کرد که البته شکست یونایتد به دلیل اینکه پس از سال ها در اولدترافورد رخ داد بسیار پررنگ تر و ارزشمند تر است.شکست یک بر صفر شیاطین سرخ شاید شیرین ترین پیروزی این فصل این تیم باشد.همچنین آنها توانستند چلسی را در ویلاپارک با حساب دوبریک شکست دهند.اما در برابر دیگر مدعی این فصل چندان موفق نبودند و در دو بازی با آرسنال تنها یک امتیاز کسب کردند.در اشبرتون گراو ورزشگاه خانگی آرسنال با سه گل مغلوب این تیم شدند و در بازی برگشت هم با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند تا در این فصل آرسنال تنها تیمی باشد که هیچ گلی از شاگردان اونیل دریافت نکرده است.استون ویلا اکنون با 51امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به لیورپول 51 امتیازی، به دلیل تفاضل گل در رتبه هفتم و یک پله پایین تر از این تیم قرار دارد و اختلافش با تاتنهام تیم چهارم جدول 4امتیاز است.
اما تیم ششم جدول یعنی لیورپول که نام و آوازه بیشتری نسبت به رقبای این فصلش دارد در شرایط کاملا متفاوتی به سر می برد.تیمی که در فصل گذشته تا هفته های پایانی همراه با منچستریونایتد در کورس قهرمانی قرار داشت و در نهایت نایب قهرمان شد در این فصل به هیچ وجه اوضاع مناسبی ندارد و نه تنها در لیگ برتر هیچ امیدی به قهرمانی ندارد بلکه با وجود سابقه درخشانش در لیگ قهرمانان اروپا، در این فصل حتی موفق به صعود از دور گروهی این رقابت ها نشد و پشت سر فیورنتینا و لیون قرار گرفت تا انتقادها از بنیتز به اوج خود برسند.از دست دادن ژابی آلونسو هافبک تاثیر گذار شماره 14 ، مصدومیت های پیاپی فرناندو تورس ، روی فرم نبودن کاپیتان این تیم استیون جرارد و همچنین مصدومیت های بازیکنان جایگزین خریداری شده مثل آکویلانی همه و همه باعث این شد تا لیورپول و بنیتز یکی از بدترین فصل های دهه اخیرشان را تجربه کنند و حتی از کسب رتبه چهارم تا اینجای کار که هفت هفته بیشتر تا پایان باقی نمانده است ناتوان باشند.شاید بهترین نتیجه لیورپول برای هوادارانش در این فصل شکست دو بر صفر منچستریونایتد در آنفیلد بود که آن هم با شکست دو بر یک در بازی برگشت که یکشنبه گذشته برگزار شد دیگر آب و رنگی ندارد. شکست دو بر صفر در خانه چلسی و دبل شدن توسط آرسنال در هر دو بازی رفت و برگشت نیز نشان داد این تیم به هیچ وجه در این فصل توانایی رقابت با سه تیم پرقدرت دیگر بر سر قهرمانی را ندارد.بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علت این افت شدید خلا ژابی آلونسو در میانه میدان و روی فرم نبودن استیون جرارد است. و می توان گفت خاویر ماسکرانوی آرژانتینی به تنهایی بار خط میانی لیورپول را به دوش می کشد و لوکاس برزیلی نیز آنچنان موثر بازی نمی کند. لیورپول در حال حاضر با 51 امتیاز از 31 بازی در حالی در رتبه ششم قرار دارد که از هر سه رقیب دیگرش در کسب رتبه چهارم یک بازی بیشتر انجام داده است و این مساله هواداران لیورپول را بیش از پیش نگران میکند چراکه قوهای سپید لندن و آبی های منچستر با وجود بازی های کمتر به ترتیب 4 و 2 امتیاز از این تیم بیشتر دارند و استون ویلا هم امتیاز لیورپول است و در تفاضل گل نیز تنها یک گل از این تیم عقب است!
دیگر تیم مدعی منچستر سیتی است که همان طور که اشاره شد با خریدهای بزرگ هدفش در این فصل کسب مقام چهارمی و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بود.و شاید حتی رویای قهرمانی هم در سر می پروراند.در ابتدای رقابت ها هم بسیار خوب نتیجه گرفت و به صدر جدول نزدیک بود اما با تساوی های پیاپی کم کم از جمع مدعیان کنار رفت و این تساوی ها باعث اخراج مارک هیوز ولزی و مهاجم سابق منچستریونایتد شد و بستری پدید آورد تا پای یک ایتالیایی دیگر یعنی روبرتو مانچینی مربی سابق اینتر، به لیگ انگلستان باز شود. کسی که مصاحبه هایش در بدو ورود به لیگ برتر بسیار جالب بود. مانچینی در حالی که هنوز حتی در یک بازی هم منچسترسیتی را همراهی نکرده بود مدعی شد که در این فصل سهمیه اروپایی را بدست خواهد آورد و در فصل آینده هم تیمش را قهرمان لیگ برتر خواهد کرد!! هرچند که در لیگ نتایج قابل قبولی بدست آورده است اما حذف منچسترسیتی به دست رقیب همشهری یعنی یونایتد در نیمه نهایی جام اتحادیه هواداران این تیم رابسیار ناامید کرد.از نتایج جالب توجه این تیم می توان به برد های مشابه 4-2 در برابر دو تیم بزرگ لندنی آرسنال و چلسی اشاره کرد که آرسنال را در منچستر و چلسی را در لندن و در استنفوردبریج!!! با این نتیجه شکست داد.رفتار آدبایور مهاجم توگویی این تیم در بازی در برابر تیم سابقش آرسنال نیز برای مدتی خبر ساز بود.لگد کردن صورت ونپرسی و خوشحالی غیرعادی بعد از گلش در برابر هواداران آرسنال که باعث ایجاد ناآرامی در ورزشگاه شد سه جلسه محرومیت برای وی به دنبال داشت و با نزدیک شدن به بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه امارات شهر لندن دوباره چشم ها به سوی آدبایور و عکس العمل هواداران آرسنال در برابر او دوخته شده است.
همچنین این تیم شب گذشته(چهارشنبه شب) یک فرصت طلایی را برای رسیدن به رتبه چهارم از دست داد و در خانه خود بازی را با نتیجه دو بر صفر به تیم اورتون واگزار کرد تا نتواند اختلاف امتیازی خود را با تاتنهام کاهش دهد.
به هر حال این تیم همکنون با 53 امتیاز از30 بازی در جایگاه پنجم قرار دارد و با یک بازی عقب افتاده و تنها دو امتیاز کمتر نسبت به تاتنهام امید زیادی به کسب رتبه چهارم دارد.
نکته جالب در مورد این تیم این است که به نوعی می تواند تعیین کننده قهرمان این فصل باشد.چراکه باید در ورزشگاه خانگی اش به مصاف صدرنشین کنونی لیگ برتر رفته و دربی حساس منچستر را برگزار کند. و همچنین یک بازی هم در خانه آرسنال با این تیم انجام خواهد داد که این دو بازی می توانند بسیار در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل تعیین کننده باشند.
اما تاتنهامی ها که این فصل با هری ردنپ کهنه کار تمامی ناکامی های فصل گذشته را به فراموشی سپرده اند این شانس را دارند که پس از سالها در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کنند.آنها در این فصل دارن بنت مهاجم انگلیسی خود را که از قضا طرفدار آرسنال یعنی دشمن دیرینه تاتنهام است، به ساندرلند واگذار کردند. انتقالی که به نظر برای هر دو طرف بسیار مفید بوده است.زیرا دارن بنت در ساندرلند نمایش بسیار خوبی داشته و گل های زیاد و مهمی را هم برای تیمش به ثمر رسانده است و در سوی دیگر جرمن دفو مهاجم جوان تاتنهام هم با خروج بنت فرصت خوبی برای اثبات توانایی هایش پیدا کرد البته به خوبی هم از این فرصت استفاده نمود و حتی در مقطعی توانست خود را به عنوان مدعی آقای گلی مطرح کند.
قابل ذکر است بهترین پیروزی تاتنهام در این فصل برد جالب نه بر یک در برابر ویگان بود که در رقابت های لیگ برتر بی سابقه است و یک رکورد محسوب می شود.اما آنها باز هم نتوانستند دربی لندن را پیروز شوند و با سه گل در اشبرتون گراو مغلوب آرسنال شدند. آنها نیز می توانند در تعیین سرنوشت قهرمانی سهیم باشند چرا که در برابر هر دو مدعی لندنی یعنی آرسنال و چلسی در وایت هارت لین ورزشگاه خانگی اش به میدان می رود. و همچنین در اولدترافورد میهمان شیاطین سرخ خواهد بود.
چهار تیم تاتنهام ، منچسترسیتی ، لیورپول و استون ویلا اینگونه در جدول رده بندی قرار دارند :

امتیاز تفاضل بازی تیم رتبه
55 26 30 تاتنهام 4
53 16 30 منچسترسیتی 5
51 18 31 لیورپول 6
51 17 30 استون ویلا 7

اما قبل از اینکه به سومین بخش اصلی لیگ برتر بپردازیم بد نیست نگاهی به برخی نتایج جالب این فصل بیاندازیم که از آنها نیز می توان به عنوان یکی از عجایب این لیگ عجیب نام برد.
منچستریونایتد
شکست یک بر صفر منچستریونایتد در خانه بارنلی در هفته دوم که پیکان انتقاد ها را به سوی این تیم نشانه گرفت.
تساوی این تیم در ثانیه های پایانی با گل به خودی بازیکن ساندرلند در برابر این تیم در اولدترافورد!
باخت یک بر صفر یونایتد در برابر استون ویلا پس از سالها در اولدترافورد
شکست یک بر صفر در برابر چلسی
باخت سه بر صفر مقابل فولام در خانه حریف در حالی که یونایتد در کورس قهرمانی بود
شکست سه بر یک در برابر اورتون پس برد روحیه ساز سه-یک در خانه آرسنال!
باخت دو بر صفر برابر لیورپول در آنفیلد در حالی که لیورپول در روزهای افت خود به سر می برد.

آرسنال
شکست دو بر یک در اولدترافورد با گل به خودی عجیب آبو دیابی
شکست یک بر صفر در خانه ساندرلند!
شکست سنگین 4-2 در خانه منچسترسیتی.
باخت عجیب و سنگین سه بر صفر در برابر چلسی در ورزشگاه خانگی.
شکست سه بر یک در خانه در برابر منچستر یونایتد.
باخت دو بر صفر در خانه چلسی بلافاصله پس از شکست برابر یونایتد در خانه!

چلسی
باخت دو بر یک در برابر استون ویلا در خانه حریف
باخت عجیب 3-1 برابر ویگان در خانه حریف
شکست دو بر یک در مقابل منچستر سیتی در خانه حریف پس از پیروزی شیرین در خانه آرسنال
باخت دو بر یک برابر اورتون باز هم پس از پیروزی برابر آرسنال این بار در بازی برگشت
باخت تحقیر آمیز 4-2 در برابر منچسترسیتی در ورزشگاه خانگی یعنی استنفوردبریج!!

همان طور که می بینید سه تیمی که اکنون با فاصله گرفتن از سایر رقبا برای قهرمانی می جنگند هر کدان به ترتیب 6 ، 6 و 5 شکست را در کارنامه این فصل خود در رقابت های لیگ برتر دارند و این مساله در سال های گذشته بی سابقه است. زیرا در سال های اخیر هیچ گاه تیمی که بیشتر از دو باخت یانهایتا 3 باخت داشته نتوانسته قهرمان شود. و تیم های دارای 4 و 5 و 6 باخت به سختی برای کسب رتبه چهارمی و پنجمی می جنگیدند. و این نکته نیز از عجایب دیگر این فصل لیگ برتر است.و شاید علت این موضوع بیشتر شدن تعداد تیم های مدعی و کم شدن اختلاف سطح بازی بین چهار تیم بزرگ با سایر تیم ها باشد و البته این نشان از سطح بالای لیگ برتر است که به عنوان بهترین لیگ سال گذشته جهان برگزیده شد.

نبرد قهرمانی

حرف و حدیث های بسیاری از ابتدای فصل و حتی قبل از شروع فصل در مورد تیم های مدعی قهرمانی وجود داشت.اما حالا پس از گذشت 31 هفته از این رقابتها و نزدیک شدن به هفته های پایانی تنها سه تیم آرسنال ، چلسی و منچستر یونایتد توانسته اند در عمل ثابت کنند که توانایی جنگیدن برای قهرمانی را دارند و نبرد قهرمانی در بین این سه تیم است. شاید نکته قابل توجه در این مورد حضور آرسنال با بازیکنان جوانش در بین مدعیان باشد. تیمی که در ابتدای فصل بسیاری از کارشناسان و شاید حتی بسیاری از هواداران این تیم هم بر این باور بودند که باید به سختی برای کسب مقام چهارمی تلاش کند و احتمال کسب این عنوان نیز از سوی آرسنال را بسیار کم و حتی بعید می دانستند. حتی برخی افراد مانند اشلی کول بازیکن سابق این تیم ابراز امیدواری کردند که منچسترسیتی بتواند جای آرسنال را در بین چهار تیم بزرگ جزیره بگیرد. تنها کسی که این فرضیه ها را مکررا رد و تکذیب می کرد خود آرسن ونگر بود که حالا به نوعی توانسته ادعایش مبنی بر توانایی تیمش برای جنگ بر سر کاپ قهرمانی را به اثبات برساند. این در حالی است که این مربی فرانسوی در طول فصل با موانع بسیار و انتقادهای شدید و فراوان اهالی فوتبال در انگلستان مواجه بود.ونگر بهترین مهاجم و یکی از کلیدی ترین مهره های تیمش یعنی رابین ونپرسی را در همان هفته های ابتدایی فصل در حالی از دست داد که او در روزهای اوج خود قرار داشت و حتی به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر هم انتخاب شده بود.اما این مصدومیت زمانی رخ داد که دیگر مهاجم نوک این تیم یعنی نیکلاس بنتنر جوان هم قبل ونپرسی در برابر تاتنهام مصدوم و جراحی شده بود! در این میان مصدومیت های پیاپی و مقطعی دیگر مهاجمان و بازیکنان تهاجمی این تیم مانند ادواردو ، ولا ، والکات ،نصری و روسیچکی بیشتر این تیم را دچار مشکل کرد.از سویی پس از شکست های سنگین و پیاپی در برابر رقیبان اصلی تمام کارشناسان بر این باور بودند که ارسنال قدرت لازم برای قهرمانی را ندارد اما این تیم هنوز در انتهای هفته سی و یکم در کورس قهرمانی و در دو امتیازی صدر جدول در حالی در مکان سوم قرار دارد که در مقایسه با یونایتد و چلسی بازی های نسبتا راحت تری را پیش رو خواهد داشت.صدر جدول جایی است که رقابت بسیار داغ تر از سال های گذشته دنبال می شود و هیجان فوق العاده ای را به رقابت های لیگ برتر تزریق کرده است.
اکنون منچستر یونایتد با 69 امتیاز از سی و یک بازی در مکان اول قرار دارد.چلسی و آرسنال هم با همین تعداد بازی و به ترتیب با 68 و 67 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرار دارند .شرایط به گونه ایست که هر یک از این سه تیم منتظر یک لغزش کوچک از سوی دو رقیب دیگر است تا از آنها پیشی بگیرد یا فاصله امتیازی خود را بیشتر کرده و حاشیه امنیتی برای خود ایجاد کند.در بین سه تیم مدعی به نظر می رسد آبی های لندن کار دشوارتری را نسبت به دو رقیب سرخ پوشش پیش رو دارد.این تیم باید در چهار بازی از هفت بازی آینده اش در برابر تیم های استون ویلا ، منچستریونایتد ، تاتنهام و لیور پول به میدان برود که به غیر از بازی با استون ویلا دیگر دیدارها در خانه حریفان است و این کار را برای شاگردان کارلتو سخت تر می کند.در ضمن آنها باید بازی های استون ویلا و منچستریونایتد را به صورت متوالی و پشت سر هم در لیگ برتر انجام دهند.یونایتدها نیز بازی های سختی پیش رو دارند و با توجه به حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فشار بر روی آنها دوچندان است. یاران وین رونی باید در بین دو بازی رفت و برگشت خود در لیگ قهرمانان برابر بایرن مونیخ یک بازی در لیگ برتر مقابل چلسی در ورزشگاه اولدترافورد برگزار کنند. بعد از بازی برگشت برابر بایرن باید به خانه بلکبرن رفته و بعد از آن خود را برای یک بازی فوق العاده سخت برابر منچستر سیتی در خانه حریف آماده کنند و در بازی بعدی هم میزبان تاتنهام خواهند بود. این تراکم و فشار مسابقات می تواند شیاطین سرخ را در پیمودن ادامه مسیر قهرمانی با مشکل مواجه کند.
اما آرسنالی ها روی کاغذ تنها دو بازی نسبتا سخت در لیگ برتر دارند. توپچی های لندن پس از رویارویی با بیرمنگام در هفته آینده در دو بازی رفت و برگشت در لیگ قهرمانان ابتدا در اشبرتون گراو میزبان بارسلونای اسپانیا هستند و پس از بازی با ولورهمپتون در لیگ برتر در نیوکمپ به مصاف کاتالان ها خواهند رفت.بازی های سخت آرسنال از اینجا شروع می شود. پس از رویارویی با بارسا باید برای برگزاری دربی بزرگ لندن برابر تاتنهام به وایت هارت لین برود که بازی تعیین کننده ای برای پسران ونگر است و بعد از آن به خانه ویگان می روند و سپس در آخرین بازی بزرگ خود در لیگ برتر از منچسترسیتی پذیرایی خواهند کرد.
در بین این سه تیم چلسی با 75 گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در پایان هفته سی و یکم در اختیار دارد و آرسنال و منچستریونایتد به ترتیب با 73 و 72 گل زده در مکان های بعدیند.
در خط دفاع ، منچستر یونایتد با 25 گل خورده به همراه استون ویلا در رتبه اول است و چلسی با 28 گل خورده در جای دوم قرار دارد. و جالب است که آرسنال در این رده بندی با 33 گل خورده پس از تیم هایی مثل تاتنهام و لیورپول در رتبه ششم است!
یونایتد و چلسی هر دو با 47+ بهترین تفاضل را نیز در اختیار دارند و آرسنال با 40+ پشت سر آنهاست.
در پایان امیدواریم که آرسنال بتواند به 5 سال بی جامی خود پایان داده و فاتح لیگ برتر شود.
 

 

نویسنده : پیام مشایخ نسب

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱/۵
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۳۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰