loading
در حال بررسی درخواست شما
چرا آرسنال بزرگ ترین باشگاه لندن است؟
چرا آرسنال بزرگ ترین باشگاه لندن است؟

چرا آرسنال بزرگ ترین باشگاه لندن است؟

دورنمای فوتبال لندن در طول ۱۲۷ سال گذشته تغییرات بسیاری کرده است اما تنها یک چیز ثابت ماندهاست، جایگاه دست نخورده ی آرسنال به عنوان پادشاه پایتخت.

از شروع بی فروغ آنها به عنوان تیم کارخانه مهمات در وولویچ تا قدرت جهانی ای که آنها تبدیل شدند، نوآوری های پی در پی و پایبندی محکم به اخلاقیات و ارزشها که توسط هربرت چاپمن در دهه ۱۹۳۰ بوجود آمد در قد برافراشتن باشگاه دیده میشود.

علیرغم شکوه و سلطنت خانه هنری آنها، هایبوری با تالارهای مرمرین، باشگاه تا قبل از ملاقات با چپمن در سال ۱۹۲۵ ، لذت بردن از موفقیت را در زمین شروع نکرده بود. تحت هدایت او آرسنال در دهه ۱۹۳۰ بر فوتبال حکمفرمایی میکرد، کسب هفت افتخار بزرگ که چپمن قبل از مرگ ناگهانی در سن ۵۵ سالگی در کسب سه تای آنها موثر بود.

درست است که جریان پیوسته کسب جام ها کمک به شناخته شدن قدرت آرسنال کمک کرد اما ایده های رویایی و نوآوری های چپمن بود که کمک کرد تا آوازه بزرگی آرسنال جهانگیر شود.

او تضمین هایبوری برای تبدیل شدن به یکی از پرجلوه ترین استادیوم های دنیای فوتبال بود، با توجه به جزئیات کلیدی، یک سیستم PA (آدرس دهی عمومی) و البته ساعت معروفی که در بالای سکوی جنوبی با افتخار ایستاده است.

چپمن کمک کرد تا ایستگاه مترو گیلسپی به آرسنال تغییر نام بدهد (تنها ایستگاه مترو شبکه زیرزمینی که به نام یک باشگاه فوتبال است.) و البته چشم انداز او شناخته شدن نام باشگاه، فراتر از محله شمال لندن بود.
مدتها پیش از پیدایش سازمان یافته ی رقابتهای یوفا، آرسنال تورهای اروپایی را شروع کرد. چپمن مسبب شکلگیری بازیهای دوستانه به شکل میزبان و میهمان در برابر باشگاههایی مثل ریسینگ پاریس بود.

سالهای جنگ چیرگی آرسنال بر بازیهای انگلیس را کم رنگ کرد، و به باشگاههای دیگر اجازه داد که نزدیک بشوند اما نام باشگاه همچنان همنام با موفقیت باقیماند. در ۱۹۷۰ آنها دومین باشگاه لندنی شدند که یک جام بزرگ اروپایی کسب کردند: بردن جام یوفا در برابر بیش از ۵۰۰۰۰ هوادار در هایبری!
آنها سال بعد موفقیتشان را با تبدیل شدن به سومین باشگاه تاریخ انگلیس که لیگ و جام حذفی را در یک فصل برده اند ادامه دادند. چارلی جرج با شادی پس از گل پیروزی اش به لیورپول یکی از خاطره انگیزترین تصاویر تاریخ ویمبلی را رقم زد.

باشگاه مجبور بود برای قهرمانی بعدی لیگ ۱۸ سال صبر کند اما شرایط این قهرمانی باعث شد که ارزش صبرکردن را داشته باشد. لزوم بردن لیورپول در آنفیلد با اختلاف دو گل! مایکل توماس این کار را انجام داد، با کلمات افسانه ای گزارشگر بازی، برایان مور «یک اوج گیری باورنکردنی به سمت قهرمانی لیگ» با زدن یک گل قاطعانه با آخرین ضربه ای که در رقابت ها زده شد!

این موفقیت بخشی از مجموعه افتخاراتی است که در بین همه باشگاه های لندنی بی رقیب است. توپچیها علی رغم ۹ سال صبر برای قهرمانی در ویمبلی با گل زیبا و احساسی آرون رمسی در فینال FA کاپ در مجموع بیش از ۴۰ افتخار کسب کردند حدود دو برابر مجموع چلسی و تاتنهام. – تنها منچستر یونایتد و لیورپول در انگلیس بیشتر از آرسنال افتخار کسب کردند.

رومن آبراموویچ میلیاردر، بزرگترین تهدید برای آرسنال به عنوان بهترین باشگاه لندن را ارائه کرد. اما اگرچه چلسی یک دوره حسادت برانگیز موفقیت را سپری کرد، آنها نمی توانند در ثبات و ظرافت با آرسنال رقابت کند.

توپچی‌ها ۱۳ عنوان قهرمانی لیگ را در مقایسه با ۴ قهرمانی چلسی کسب کردند، همچنین ۱۱ عنوان قهرمانی جام حذفی را نیز کسب کردند که به همراه منچستر یونایتد رکورد دار قهرمانی در جام حذفی هستند. باشگاه در مکان دوم مجموع امتیازات در ادوار لیگ قرار دارد و رکورد دار طولانی‌ترین حضور پیوسته در بالاترین لیگ انگلیس است.

تحت رهبری آرسن ونگر، باشگاه فصل ۲۰۰۳- ۲۰۰۴ را با حضور برخی از بهترین بازیکنانی که لیگ برتر در تاریخ خود دیده است همچون تیری هانری، پاتریک ویرا و دنیس برگکمپ بدون باخت پشت سر گذاشت که در تاریخ انگلیس بی‌نظیر است.

همچنین این باشگاه به صورت پیوسته در لیگ قهرمانان حضور دارد و علی رغم محدودیت‌ های مالی اعمال شده بر آن‌ ها در اثر جابجایی به ورزشگاه پرشکوه ۶۰ هزارنفری امارات – دومین استادیوم بزرگ باشگاهی انگلیس - برای ۱۷ فصل متوالی موفق به حضور در لیگ قهرمانان شده‌اند.

برای مشخص شدن عظمت آرسنال و هوادارانش این بس که آن‌ها در دو سال اول بازگشت‌شان به رقابت‌های اروپایی بازی‌هایشان را در ویمبلی برگزار کردند، جایی که ۹۰ هزار هوادار برای تماشای بازی آن‌ها در برابر تیم‌هایی چون بارسلونا و دیناموکیف جمع شدند. در مقایسه با چلسی که برای پر کردن ورزشگاه خانگی خود، استمفورد بریج در رقابت‌های اروپایی تقلا می‌کند یک آمار خیره‌کننده است.

شهرت جهانی آرسنال در اثر حضور مستمر در رقابت‌های لیگ قهرمانان و بازی سریع و روان‌شان تحت مربی‌گری آرسن ونگر رشد چشمگیری داشته است. آن‌ها تنها باشگاه انگلیسی هست که بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده در توییتر و بیش از ۲۵ میلیون لایک در فیسبوک دارند.

اخیراً در خانه نیز ۲۵۰ هزار هوادار با صف‌آرایی در خیابان ایسلینگتون، - جایی که قلب این باشگاه باقی می‌ماند - به قهرمانان جام حذفی آرسنال خوشامد گفتند.

مترجم: مرتضی هادیان

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۴/۲۶
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Goal
بازدید: ۵,۷۲۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰