loading
در حال بررسی درخواست شما
آمار توپچی ها در دور گروهی لیگ قهرمانان
آمار توپچی ها در دور گروهی لیگ قهرمانان

آمار توپچی ها در دور گروهی لیگ قهرمانان



در حالی که در هفته ی آینده آرسنال کار خود را در لیگ قهرمانان آغاز می کند  جاش جیمز، تحلیل گر آرسنال رکورد های آرسنال در مرحله ی گروهی را آنالیز  می کند.

سه شنبه شب آرسنال کار خود را در لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد کرد و این  در حالی است که آنها می خواهند برای سیزدهمین سال متوالی از گروه خود صعود  کنند.

آرسنال در گروه B با مون پلیه شالکه و المپیاکوس هم گروه شده است.

از زمانی که در سال 2003 مرحله ی گروهی دوم حذف شد، آرسنال همواره به مرحله  ی حذفی راه یافته است و در شش سال از 9 سال گذشته در گروه خود اول شده است.

به طور کلی آرسنال در 17 مرحله ی گروهی حضور داشته است(شامل مراحل گروهی دور دوم) و رکوردهای آنها به شرح زیر است:

102 بازی
50 برد
27 تساوی
25 باخت

165 گل زده
103 گل خورده

به طور میانگین آرسنال در مرحله ی گروهی 9.71 گل به ثمر رسانده است 6.06 گل  دریافت کرده و 10.41 امتیاز بدست آورده است(از 18 امتیاز ممکن). هر گاه  آرسنال موفق به کسب 9 امتیاز یا بیشتر شده است به مرحله ی بعد صعود کرده  است.

رکورد بیشترین گل زده در مرحله ی گروهی به دو فصل قبل باز می گردد که آرسنال  18 گل به ثمر رساند(به طور میانگین 3 گل در هر بازی) اگر چه توپچی ها در  گروه خود دوم شدند.

آرسنال هرگز در گروه خود رتبه ای کمتر از سومی بدست نیاورده است و کمترین  امتیاز کسب شده در یک مرحله 7 امتیاز است که به مرحله ی گروهی دور دوم در  سال های 2001 و 2003 مربوط می شود.

رتبه ی پایانی آرسنال به طور میانگین در این این سال ها 1.76 بوده است. در  دو مقطع آرسنال موفق شده از مرحله ی گروهی بدون شکست عبور کند، در فصل های  2004/05 و 2005/06 . و در دومین فصل از این دو فصل آرسنال در مرحله ی حذفی  نیز شکست نخورد تا در فینال مغلوب بارسلونا شد.



علامت ستاره به معنی مرحله ی گروهی دور دوم است
.

آرسنال این فصل در گروه B قرار دارد. اگر بخواهیم پیشگویی کنیم، آخرین باری  که آرسنال در گروه B قرار گرفت(2005/06) بهترین عملکرد خود در مرحله ی  گروهی را به نمایش گذاشت. 5 برد 1 تساوی 0 باخت 10 گل زده 2 گل خورده و 16  امتیاز. و سپس در ادامه ی همان فصل آرسنال برای اولین بار به فینال لیگ  قهرمانان رسید. همچنین بیشترین حضور آرسنال مربوط به همین گروه B است توپچی  ها تا کنون 6 بار در این گروه حضور داشته اند.

این دوازدهمین(از مجموع 18 حضور آرسنال در مرحله ی گروهی، 66.7%) باری است  که رقابت ها برای آرسنال در خانه ی حریف آغاز می شود. گرچه بنا به عادت  آرسنال ترجیح می دهد بازی ها را در خانه آغاز کند زمانی هایی که اولین بازی  در خانه بوده است رتبه ی پایانی آنها 0.7 بیشتر از زمانهایی است که اولین  دیدار در خانه ی حریف انجام شده است.(1.3 در برابر 2)

آرسنال از 17 بازی گروهی 9 برد دارد که به طور میانگین می شود 1.8 امتیاز  در هر بازی در دور اول بازی ها.تا امروز موفق ترین هفته برای آرسنال دور  دوم مسابقات بوده است.توپچی ها تا حالا در این دور از مسابقات نباختند.13  برد و 4 تساوی به دست آورده اند و به طور میانگین 2.5 امتیاز در هر بازی.
.
ضعیفترین دوره از لحاظ موفقیت هفته ی ششم است (1.2 امتیاز در هر بازی) هر  چند اغلب هفته ی پایانی بوده است و در آینده ممکن است حضور در مرحله ی بعدی  را تحت شعاع قرار دهد،این فقط با ریاضی ممکن است.
.
از سال 2003/4 (زمانی که مرحله دوم گروهی حذف شده بود) آرسنال در دور ششم  بالاترین بود و در دور سوم دوم بود.برنده شدن در گروه تضمین حضور در مرحله ی  بعد بود و این به نظر میرسد که نیازی به ترجمه گفتاری ندارد و کاملا قابل  تشخیص است.
.
از 6 باری که آرسنال به عنوان تیم اول گروه به مرحله ی بعد صعود کرد 3 بار  در دور اول حذف شده (یعنی 50%) و از 3 باری که این مرحله را رد کردند فقط 1  بار صعود کردند (یعنی 33%)





آرسنال امسال 3 تیم یونانی،آلمانی و فرانسوی را در گروه خود میبیند که از  هر 3 کشور تیمی در گروه سال گذشته لیگ قهرمانان آنها حضور داشت.
.
آرسنالی ها با تیمهای آلمانی بیشتر از سایر کشورها هم گروه بوده  است.آرسنال باید در آینده سیزده و چهاردهمین بازیش در مقابل شالکه را بازی  کند که 2 بازی از دوازده بازی قبل در فصل 2001/202 بود.
.
مردان آسن ونگر رکورد عالی ای در مقابل تیم های آلمانی در خانه دارند (6  بازی،5 برد و 1 تساوی) اما این مربی فقط یک برد در خاک آلمان ها داشته است  (6 بازی،3 باخت،2 تساوی و 1 برد)
.
آرسنالی ها  در مقابل تیمهای یونانی در خانه و در مسابقات گروهی شکست  ناپذیرند (5 بازی، 4برد و 1 تساوی) اما این کافی نیست چون که 1 برد از 5  بازی در خارج خانه دارند.(5 بازی،3 باخت،1 تساوی و 1 برد) در 3 فصل از چهار  فصل گذشته آرسنال با المپیاکوس هم گروه شده است و همانند دو فصل گذشته در  دور دوم میزبان المپیاکوس خواهد بود و در دور ششم در یونان بازی ها را تمام  میکند.
.
برخلاف آلمانی و یونانی ها آرسنال عملکرد خوبی در خانه فرانسوی ها  دارد.نتایج آرسنال در خانه فرانسوی ها بهتر از نتایج با آنها در خانه  است.توپچی ها در خانه فرانسوی ها نباخته اند در دور گروهی (4 بازی،3 برد و 1  تساوی) اما هنوز در برابر فرانسوی ها در خانه پیروز نشده اند (4 بازی،2  تساوی و 2 باخت) این بازی نخستین بار است که آرسنال در مقابل مونپلیه قرار  میگیرد.
.
آرسنال در مقابل تیم های رومانی،صربستان،سوئد و سوئیس  در دور گروهی رکورد  100% پیروزی را دارد.در بین تیمهایی که بیش از دو بار در مقابل آنها بازی  کرده بهترین عملکرد را درمقابل چکی ها داشته است.(6 بازی،5 برد و 1 تساوی)
.
جدول زیر 102 بازی آرسنال در دور گروهی در مقابل کشور های مختلف است.



همانطور که گفته شد رکورد 15 فصل متوالی حضور در لیگ قهرمانان اروپا تنها مختص به آرسنال و رئال مادرید ومنچستر یونایتد است.

تنها مادرید از آرسنال برای صعود به مرحله بعدی و عبور از مسابقات گروهی بهتر عمل کرده است. (12 به 10)

بنابراین آرسنالی ها باید نسبت به دور گروهی خیلی خوشبین باشند به خصوص با توجه به 10 سال اخیر.بازی های آرسنال در فصل های (1998/99 و 1999/2000) در ومبلی برگذار میشد (با رکورد 6 بازی 2 برد،1 تساوی و 3 شکست)  و بعد از آن طی فصول (2000/01 تا 2005/06) آرسنال در هایبری بازی میکرد (با رکورد 27 بازی،16 برد،8 تساوی و 3 شکست).

آرسنال در سال 2006 به استادیم اشبورتون نقل مکان کرد که در آنجا در بازی های گروهی شکست ناپذیر بوده است (18 بازی،15 برد و 3  تساوی) و 48 امتیاز از 54 امتیاز ممکن را گرفته است.آنها تنها 7 گل در 18 بازی دریافت کرده اند یعنی کمتر از یک گل در هر بازی.

آمار بازی های برگشت در طول زمان باید بهتر شود.آرسنال تنها 4 پیروزی از 18 بازی اولش داشته (22 %) اما در 33 بازی اخیر خود در خانه حریفان 13 پیروزی داشته است (39 %)

همچنین نقاط ضعفی هم در 102 بازی گروهی وجود داشته است.

در سال 2002 ژیلبرتو گلی به ثمر رساند که در آن زمان سریعترین گل تاریخ لیگ قهرمانان بود (فقط 20.07 ثانیه پس از شروع بازی)،آرسنال در آن بازی با نتیجه 4-0 آیندهوون ا شکست داد.

گل مهم دیگری در مرحله ی گروهی سال 2005/06 به ثمر رسید.زمانی که تیری هنری خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه معرفی کرد.در 17 اکتبر 2005 او در دور سوم بازی ها برابر اسپارتا پراگ روی نیمکت بود و به بازی آمد و هر دو گل پیروزی 2-0 را به ثمر رساند و رکورد قدیمی یان رایت (185 گل) را شکست.

اخیرا آرسنال رکوردی دیگری در مقابل تیم اسپارتا پراگ به دست آورد. آنها بزرگترین پیروزی در اشبورتون را در مقابل اسپارتا به دست آوردند.توپچی ها  در دور سوم مسابقات در فصل 2007/08 بازی را بانتیجه 7-0 پیروز شدند.در آن بازی تئو ولکات و سسک فابرگاس هرکدام 2 بار توپ را به تور چسباندند.این پیروزی به عنوان بزرگترین پیروزی تیم در لیگ قهرمانان نیز باقی مانده است.
.






با سپاس فراوان از علی ارشدی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۶/۲۳
به قلم مصطفی کاظمی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱,۸۹۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰