loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی 10 پنجره نقل و انتقالات تابستانی گذشته آرسنال
رتبه بندی 10 پنجره نقل و انتقالات تابستانی گذشته آرسنال

رتبه بندی ۱۰ پنجره نقل و انتقالات تابستانی گذشته آرسنال

آرسنال مرتباً به خاطر معاملاتش در پنجره نقل و انتقالات مورد انتقاد قرار می گیرد و توپچی ها در 10 سال گذشته خریدهای عجیبی انجام داده اند.
 
تعداد کمی بازیکن بوده‌اند که انتظارات هواداران را برآورده کرده‌اند، اما این امید وجود دارد که همه چیز شروع به تغییر کند.
 
ما 10 پنجره نقل و انتقالات تابستانی گذشته آرسنال را از بدترین به بهترین رتبه بندی کرده ایم.
 
 
10. فصل 2016/17
 
گرفتن راب هولدینگ از بولتون با تقریباً 2 میلیون پوند، انتخاب جالبی بود.
 
اما آنها در جاهای دیگر چندان زیرک نبودند، بیش از 80 میلیون پوند برای آوردن گرانیت ژاکا، شودران موستافی و لوکاس پرز خرج کردند. برای بهتر جلوه دادن این موضوع، لیورپول در آن تابستان تقریباً 50 میلیون پوند برای سادیو مانه و جورجینیو واینالدوم خرج کرد.
 
نمادی از اینکه چگونه آرسنال توسط مدیران بی کفایت در سال های اخیر روبرو شده است. و این به معنای اجازه دادن به سرژ گنابری برای رفتن به وردربرمن تنها با 4.5 میلیون پوند نیست.
 
9. فصل 2015/26
 
پنجره ای ساکت، با تنها ورودی پتر چک. او هرگز بهترین فرم خود در چلسی را در ورزشگاه امارات تکرار نکرد و در پایان احساس این بود که جایگزینی او با برند لنو فرا رسیده است.
 
از نظر خروجی نیز به همان اندازه آرام بود، با 2 میلیون پوند دریافتی از گالاتاسرای برای لوکاس پودولسکی، اما همچنین تصمیم بدنام برای فرستادن گنابری به وست بروم تونی پولیس به صورت قرضی وجود داشت.
 
آرسنال در آن فصل در جایگاه دوم قرار گرفت، بهترین جایگاهش در لیگ از سال 2005. یک استراتژی ثابت ممکن است برای آنها خوب کار کند، اما همچنین جای سوال دارد: آیا اگر آنها سر کیسه را شل می‌کردند، در آن سال لستر را سرنگون می کردند؟
 
8. فصل 2017/18
 
یک تابستان دیگر و یک رکورد دیگر در نقل و انتقالات شکست. اما الکساندر لاکازت نتوانسته است با نسبت یک به دو (100 گل در 203 بازی در لیگ 1) در آرسنال برابری کند.
 
او در 172 بازی، 66 گل برای توپچی ها به ثمر رسانده است، اما در مورد اینکه آیا او 52.7 میلیون پوند ارزش داشته است یا خیر، نمی توان نظر داد.
 
سپس کولاسیناچ (به صورت رایگان)، چمبرلین (با 34 میلیون پوند به لیورپول رفت) و شزنی (به یوونتوس با 12 میلیون پوند) تصمیمات قابل بحث دیگری بود.
 
7. فصل 2018/19
 
دوران پس از ونگر با خریدهای جالبی آغاز شد.
 
لوکاس توریرا و متئو گوندوزی زمانی گفته می‌شد که آینده خط میانی آرسنال هستند، اما هر دو اکنون به صورت قرضی به میدان می‌روند و احتمالا دیگر هرگز برای این باشگاه بازی نخواهند کرد.
 
برند لنو خود را به عنوان یک دروازه بان برتر ثابت کرده است، در حالی که استفان لیختشتاینر آنچنان به کار آرسنال نیامد اما بدون هیچ آسیبی و به عنوان یک انتقال رایگان با قراردادی یک ساله آمده بود.
 
پرداخت 17.6 میلیون پوند به دورتموند برای سوکراتیس پاپاستاتوپولوس 30 ساله، تصمیم واقعا عجیبی بود.
 
با این حال، باشگاه مجدداً برای بازگرداندن سرمایه‌ها تلاش کرد، اما تخلیه بازیکنانی مانند جوئل کمپل، جک ویلشر، لوکاس پرز و سانتی کازورلا، یا در پایان قراردادشان یا فروخته شدن با حداقل هزینه، یک افتضاح بود.
 
6. فصل 2020/21
 
به نظر می رسید که توماس پارتی یک خرید واقعا متحول کننده باشد، اگرچه او در اولین فصل حضورش به دلیل مصدومیت بیشتر در کنار زمین حضور داشت.
 
نشانه‌های اولیه بسیار دلگرم‌کننده‌ای از گابریل ماگالائس وجود دارد که با مبلغ ناچیز 27 میلیون پوند از لیل به آرسنال آمد.
 
تصمیم آرسنال برای به خدمت گرفتن ویلیان وینگر سابق چلسی در یک انتقال آزاد واقعاً نتیجه معکوس داشت و او از قرارداد سه ساله خود در سال 2021 صرف نظر کرد.
 
از نظر خروجی، امیلیانو مارتینز با 15 میلیون پوند به استون ویلا فروخته شد و اکنون یکی از بهترین دروازه بان های لیگ برتر است. منصفانه است که بگوییم الکس رونارسون جایگزین خوبی نبود.
 
5. فصل 2021/22
 
خیلی زود است که نقل و انتقالات امسال را در رتبه بالاتر قرار دهیم، اما به نظر می رسد آرسنال خریدهای هوشمندانه ای انجام داده است.
 
بن وایت و آرون رمزدیل در مجموع با 74 میلیون پوند خریدهای گران قیمتی بودند اما هر دو می توانند در آینده قابل پیش بینی به بازیکنان ثابت آرسنال تبدیل شوند.
 
مارتین اودگارد پس از یک دوره قرضی امیدوار کننده به امارات بازگشته است و آلبرت سامبی لوکونگا نیز یکی دیگر از بازیکنان جدید است.
 
مسلماً ما چیز زیادی در مورد نونو تاوارس و تاکهیرو تومیاسو نمی دانیم اما آرسنال قطعاً به چند مدافع جدید نیاز داشت.
 
4. فصل 2019/20
 
رکورد 72 میلیون پوندی که برای نیکولاس پپه مهاجم لیل پرداخت شد، طبق گزارشات برای رائول سانلهی به قدری گران تمام شد که باعث از دست دادن شغلش شد.
 
اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، به نظر می‌رسد که پپه می‌تواند این هزینه را توجیه کند. علاوه بر این، فروش الکس ایوبی با 27 میلیون پوند به اورتون چیزی شبیه به یک شاهکار بود، در حالی که گابریل مارتینلی با تنها 6 میلیون پوند از تیم برزیلی Ituano به آرسنال آمد که یکی از بزرگترین معامله های سال های اخیر به نظر می‌رسد.
 
ویلیام سالیبا هنوز تحت هدایت میکل آرتتا فرصتی به دست نیاورده است، اما امیدواریم که با 27 میلیون پوند، در نهایت یک بازیکن عالی نشان دهد.
 
دو سال حضور داوید لوئیز در آرسنال بسیار متفاوت بود، در حالی که کیران تیرنی یکی از بازیکنان برجسته آنها از زمان حضورش از سلتیک بوده است.
 
3. فصل 2014/15
 
مانند مسوت اوزیل، میراث الکسیس سانچز در آرسنال شاید به خاطر روزهای آخر او در آرسنال لکه دار شده باشد، اما ورود او و تاثیر اولیه او به همان اندازه بزرگ بود. یک استدلال قوی وجود دارد که این بازیکن شیلیایی بهترین دوران باشگاهی خود را در امارات تجربه کرد و در 166 بازی برای توپچی ها 80 گل به ثمر رساند.
 
دریافت 17 میلیون پوند از بارسلونا برای توماس فرمالن نیز باید به عنوان یک مزیت بزرگ تلقی شود، اما در نقطه مقابل، نزدیک به 50 میلیون پوندی که برای کالوم چمبرز، دنی ولبک و متیو دبوشی خرج شد، استفاده عاقلانه ای از سرمایه نبود.
 
2. فصل 2012/13
 
این پنجره ای بود که در آن آرسنال رابین فن پرسی، بازیکن برجسته خود را به منچستریونایتد به مبلغ 22.5 میلیون پوند فروخت. برای بسیاری، تصمیمی غیرقابل بخشش، به ویژه با توجه به اهمیت او در کسب آخرین عنوان سرالکس فرگوسن در لیگ برتر با این باشگاه.
 
اما سانتی کازورلا، به علاوه لوکاس پودولسکی و اولیویه ژیرو آمدند. تنها با در نظر گرفتن سانتی کازورلا، این پنجره در جای درستی در این لیست قرار می گیرد.
 
1. فصل 2013/14
 
پس از چند سال عملکرد ضعیف از نظر خرید بازیکنان بزرگ در پنجره نقل و انتقالات، خرید مسوت اوزیل از رئال مادرید در روز پایانی پنجره نقل و انتقالات در سال 2013 یک تغییر بزرگ در تیم ایجاد کرد.
 
این ملی پوش آلمانی تنها در سه فصل حضور در رئال مادرید، 47 پاس گل به ثبت رسانده بود و نقش مهمی در قهرمانی آنها در لالیگا در سال 2012 داشت، که در آن تیم درخشان تحت هدایت ژوزه مورینیو با زدن 121 گل، رکورد 100 امتیاز را به ثبت رساند.
 
در نهایت همه چیز بد تمام شد، اما کمتر کسی فراموش خواهد کرد که او در آن چند سال اول حضور در شمال لندن چقدر خوب کار کرد، حداقل 6 گل و 19 پاس گل در فصل 16-2015 ثبت کرد.
 
چیز دیگری برای گفتن در مورد آن تابستان وجود نداشت، بازگشت متئو فلامینی به صورت رایگان و مبالغی اندک برای یحیی سانوگو و سمی آجایی و همچنین خروج ژروینیو، مروان شاماخ و امانوئل فریمپونگ از درهای باشگاه.
 
اما اوزیل به تنهایی، حتی با 43 میلیون پوند رکورد باشگاه، آن تابستان را برای آرسنال به یاد ماندنی ساخت.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۳۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰