loading
در حال بررسی درخواست شما
کای هاورتز؛ پیدا کردن خانواده‌ای در آرسنال
کای هاورتز؛ پیدا کردن خانواده‌ای در آرسنال

کای هاورتز؛ پیدا کردن خانواده‌ای در آرسنال

کای هاورتز، ستاره جوان و با استعداد آلمانی، در تابستان 2023 با قراردادی به ارزش 70 میلیون پوند از چلسی به آرسنال پیوست. این مهاجم 24 ساله که فصل گذشته را با پیراهن چلسی سپری کرده بود، حالا به دنبال آغازی تازه در لندن شمالی است.

هاورتز که متولد شهر آخن در غرب آلمان است، از کودکی علاقه‌ای ذاتی به فوتبال داشت. او در مصاحبه‌ای گفته است که پدربزرگش نقش مهمی در جلب توجه او به فوتبال داشته است: "پدربزرگم واقعا مرا به فوتبال علاقه‌مند کرد. او به من کمک کرد تا اولین گام‌هایم را در فوتبال بردارم."

پدربزرگ هاورتز رئیس باشگاه محلی آلمانیا ماریادورف بود و کای 4 ساله را به این باشگاه آورد تا فوتبال بازی کند. استعداد هاورتز در سنین پایه بسیار مشهود بود و او حتی با بچه‌های 2 سال بزرگ‌تر از خودش هم بازی می‌کرد.

پس از مدتی بازی در تیم‌های پایه، هاورتز توانست توجه باشگاه بایر لورکوزن را به خود جلب کند و در سال 2010 به این تیم ملحق شد. او ده سال درخشانی را در لورکوزن گذراند و تبدیل به یکی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال آلمان شد.

در اکتبر 2016، هاورتز با بازی در برابر وردر برمن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ لورکوزن شد که برای این تیم به میدان می‌رود. او در همان فصل نخستین گلش را هم به ثمر رساند و رکوردی تاریخی برای جوان‌ترین گلزن لورکوزن به جا گذاشت.

موفقیت‌های هاورتز در لورکوزن ادامه داشت و او عناوینی چون جوان‌ترین بازیکنی که به 50 بازی در بوندس‌لیگا می‌رسد و همچنین بیش‌ترین گل‌های زده شده توسط یک نوجوان در یک فصل بوندس‌لیگا را از آن خود کرد.

سرانجام در سال 2020 راهی انگلیس و چلسی شد. فصل اول حضورش در این تیم با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و خود او هم گل پیروزی چلسی را برابر منچستر سیتی به ثمر رساند.

اما حالا پس از 3 فصل، هاورتز تصمیم گرفته تا کمی دورتر از استمفورد بریج، در شمال لندن مستقر شود و پیراهن آرسنال را بر تن کند.

در مصاحبه‌ای که هاورتز انجام داده، او در مورد انتخاب آرسنال و دلایل این انتخاب صحبت کرده است. او می‌گوید که همیشه از بیرون، آرسنال برایش مثل خانواده به نظر می‌رسیده است.

هاورتز توضیح می‌دهد:"وقتی بیرون از زمین به آرسنال نگاه می‌کردم، همیشه حس می‌کردم این تیم مثل یک خانواده است. این حسی بود که وقتی در برابرشان بازی می‌کردم، به من دست می‌داد. و وقتی به این تیم ملحق شدم، متوجه شدم که دقیقا همان چیزی بود که فکرش را می‌کردم."

او ادامه داد:"کادرفنی و بازیکنان اینجا بسیار مهربان هستند که این موضوع باعث می‌شود شرایط برای یک بازیکن جدید راحت‌تر باشد."

به نظر می‌رسد سرمربی آرسنال یعنی میکل آرتتا نیز نقش مهمی در جذب هاورتز داشته باشد. هاورتز در این باره می‌گوید:"از همان لحظه اولی که با میکل آرتتا صحبت کردم، احساس کردم که او احترام زیادی برای همه ما قائل است. این مسئله هم بخش مهمی از تصمیم من برای پیوستن به آرسنال بود."

هاورتز در ادامه، به فضای خانوادگی حاکم بر مرکز تمرینات باشگاه اشاره می‌کند و معتقد است که این فضای صمیمی می‌تواند به دست‌آوردن موفقیت‌های بزرگ کمک کند.

"قبل از اینکه به تیم ملحق شوم، من خیلی با دکلن رایس هم صحبت کردم که او را از طریق ماسون مونت می‌شناختم. برای من آمدن به تیم بسیار آسان بود زیرا بازیکنان جوان زیادی وجود دارند. من قبلاً مقابل بسیاری از آنها بازی کرده‌ام، بنابراین آنها را از زمین می‌شناسم، و پیدا کردن دوست در اینجا آسان است. "

البته بدون شک، حمایت هواداران نیز در موفقیت بازیکنان نقش بسزایی دارد. خود هاورتز هم بر اهمیت حمایت هواداران تأکید می‌کند و می‌گوید:"احساس اعتماد از سوی هواداران بسیار مهم است. همیشه وقتی از یک تیم رقیب مثل چلسی به آرسنال می‌آیید، کسب اعتماد هواداران ممکن است چند هفته طول بکشد. اما گل‌ها و بازی‌های خوب می‌توانند به شما کمک کنند تا زودتر اعتمادشان را جلب نمایید. من همیشه 100 درصد خودم را در بازی‌ها و تمرینات می‌دهم. فکر می‌کنم هواداران هم این موضوع را درک خواهند کرد که برایم بسیار مهم است."

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۳ ۱۳:۰۲
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰