loading
در حال بررسی درخواست شما
آنالیز بازی آرسنال و منچسترسیتی
آنالیز بازی آرسنال و منچسترسیتی

آنالیز بازی آرسنال و منچسترسیتی

پیروزی 1-0 ما مقابل منچسترسیتی در روز یکشنبه باعث شد که همه هواداران آرسنال با خوشحالی به تعطیلات بین‌المللی بروند، زیرا ما بالاخره توانستیم برای اولین بار در 15 بازی، پیروزی در لیگ مقابل آبی‌های آسمانی ها را به دست آوریم.

  • ترکیب عالی در خط میانی:

میکل آرتتا با تغییر در ترکیب خط میانی خود و قرار دادن جورجینیو به عنوان هافبک دفاعی در کنار دکلن رایس، به منچسترسیتی احترام گذاشت. این تصمیم تاکتیکی به خوبی جواب داد.

این دو بازیکن با عملکرد عالی خود در میانه میدان، توانستند مانع از رسیدن توپ به ارلینگ هالند شوند و تعداد لمس های توپ او را به 23 بار محدود کردند. همچنین، فقط چهار بار از این 23 لمس توپ، در یک سوم دفاعی حریف اتفاق افتاد.

همانطور که در این تصویر می بینید، این دو هافبک با تکل های مهم، قطع پاس ها و گرفتن توپ، ستون فقرات خط میانی تیم را به خوبی محافظت کردند. دفع توپ زودهنگام رایس از روی خط دروازه از روی ضربه سر گواردیول نیز مداخله ای حیاتی بود.

آنالیز بازی آرسنال سیتی

زمانی که توپ در اختیار هر دوی آن ها بود، خونسردی و کلاس خود را نشان دادند. با وجود فشارِ پرسِ سنگینِ سیتی، آن‌ها تنها یک بار در نیمه زمین خودی توپ را از دست دادند.

رایس و جورجینیو در تصمیم‌گیری‌های خود همیشه عاقلانه عمل کردند و بسیار منظم بودند. در حالی که آرایش فشرده و تاکتیک‌های محتاطانه سیتی قطعاً به این زوج کمک کرد تا فضا را تنگ کنند، موقعیت‌هایی که آن‌ها در مقابل مدافعان مرکزی ما از حریف گرفتند، عالی بود.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، محور دوگانه فشرده ما تهدید سیتی را در آن بخش مهم مرکزی زمین خنثی کرد.

آنالیز بازی آرسنال سیتی

  • نقش کلیدی گابریل ژسوس:

منچسترسیتی با استفاده از سه هافبک وسط و مهاجمان کناری که هر دو می خواستند به داخل محوطه جریمه بیایند، بسیار فشرده بود. تا زمانی که جرمی دوکو در اواخر بازی به زمین آمد، آنها برای عرض دادن به بازی به مدافعان کناری خود یعنی کایل واکر و گواردیول متکی بودند که بدون شک گابی به ما کمک کرد تا از عرض دادن به زمین بازی جلوگیری شود.

گابریل ژسوس که در سمت راست بازی می کرد، نمایش مهم اما فوق العاده‌ای را ارائه داد. او بدون توپ به طور مداوم برای بازپس گیری مالکیت توپ تلاش می کرد و خود را در 25 نبرد، از جمله چهار تکل، به زمین انداخت. و زمانی که توپ را از دست می دادیم، ژسوس به طور طبیعی در کناره زمین می ماند تا هر زمان که حمله می کردیم به هم تیمی هایش یک "توپ فرار" بدهد.

این نقشه یک سوم حمله نشان می دهد که چگونه ما فضاهایی را که سیتی در کناره ها خالی گذاشت، هدف قرار دادیم.

آنالیز بازی آرسنال سیتی

در بازی مقابل پی اس وی، آرسنال بارها و بارها از سمت راست حمله کرد و در نتیجه این تاکتیک و همچنین تلاش گابریل ژسوس برای دریافت توپ، او بیشترین لمس توپ را در بین بازیکنان آرسنال (78) داشت. بیشتر این لمس توپ ها در مناطق عریض داخل یک سوم پایانی زمین بود و انرژی ژسوس (او به طور مشترک با بهترین آمار تیم 17 بار پرس کرد) به آرسنال کمک کرد تا در چندین موقعیت دوباره توپ را به دست آورد.

  • نمایش استادانه مدافعان میانی:

احتیاط هر دو تیم در این دیدار تاکتیکی، زندگی را برای مدافعان میانی، گابریل و ویلیام سالیبا، آسان‌تر کرد، اما آن‌ها همچنان شایسته ستایش فراوانی برای عملکرد خود هستند.

با برقراری ارتباط واضح با یکدیگر، هیچ لحظه‌ای از اضطراب را شاهد نبودیم، زمانی که این دو وارد عمل شدند. سالیبا در دوئل‌های فیزیکی با هالند بسیار غالب بود و در دو موقعیتی که سیتی سعی کرد این بازیکن نروژی را با پاس‌هایی که پشت مدافع آخر ارسال می کردند، انتخاب کند، در دوئل‌های حساس تک به تک، غول فرانسوی ما برتر بود.

برخلاف بسیاری از بازیکنان در موقعیت خود، سالیبا سرعت و قدرت بدنی لازم برای رقابت با مهاجمی مانند هالند را دارد. در این تصویر زیر، در لحظه‌ای نادر که ما از شکل خارج شدیم، او مهاجم سیتی را از پیش رو برداشت تا مانع از حرکت او شود، زیرا سیتی سعی کرد او را در موقعیت ضدحمله انتخاب کنند. این یکی از لحظات تعیین کننده بازی بود.

سالیبا ارلینگ هالند

غلبه بر تیم پپ گواردیولا یک تلاش جمعی بود، اما اعتماد به نفس گابریل و سالیبا در زمین و خارج از زمین، عامل مهمی در این پیروزی بود. آنها از ابتدا تا انتهای بازی آرام و کاملاً متمرکز بودند.

این اولین باری بود که یک تیم تحت هدایت گواردیولا از سال 2010، یعنی زمانی که او سرمربی بارسلونا بود، نتوانست بیش از چهار شوت به سمت دروازه حریف بزند. این رکورد ضعیف‌ترین عملکرد منچسترسیتی از زمانی است که این مربی اسپانیایی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.

تیم مقابل سیتی تاریخ مجموع شوت
آرسنال 08/10/2023 4
منچستریونایتد 14/01/2023 5
منچستریونایتد 26/10/2016 5
لیورپول 07/10/2018 6
موناکو 15/03/2017 6

 

  • نتیجه تلاش سخت:

با توجه به اینکه هر دو تیم سعی می کردند هنگام پاس دادن از عقب، حریف را به سمت خود بکشانند، شاهد افت و خیزهای زیادی در بازی بودیم. علاوه بر این، در مواقع متعدد با قرار دادن 11 بازیکن پشت توپ، سرعت این درگیری پرخطر در مواقعی کاهش یافت.

با این حال، هر دو تیم مسافت زیادی را پوشش دادند و آرسنال با 2.1 کیلومتر اضافی دویدن از حریفان خود پیشی گرفت. ما همچنین 19 استارت با شدت بالا بیشتر از سیتی انجام دادیم و همانطور که اغلب اتفاق می افتد، رایس (11.6 کیلومتر) و مارتین اودگارد (11.9 کیلومتر) در زمینه مسافت پوشش داده شده، پیشرو بودند.

  • تعویض های فوق العاده:

در نیمه دوم گابریل مارتینلی که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود با سرعت و عرض بیشتری به بازی آرسنال جان داد و در مقابل سیتی که بازی بسته‌ای را به نمایش می‌گذاشت، واکر را مشغول کرد و او کمتر به حمله اضافه شد.

گل برتری آرسنال با مشارکت هر چهار بازیکن تعویضی این تیم به ثمر رسید و یک پیروزی برای هوشمندی و آگاهی جمعی آنها بود. توماس پارتی با دیدن اینکه بلوک دفاعی پایین سیتی کمی بالاتر از قبل است، تصمیم گرفت یک پاس بلند عالی به پشت خط دفاعی سیتی ارسال کند. همزمان، تاکه‌هیرو تومیاسو که از سمت چپ به داخل خط دفاعی سیتی آمده بود، همان فضا را دید و تصمیم گرفت یک حرکت رو به جلو قدرتمند انجام بدهد.

آنالیز بازی سیتی آرسنال

پاس بلند به تومیاسو، با حمایت درخشان کای هاورتز همراه بود که توپ را به خوبی بالا نگه داشت و سپس به مارتینلی پاس داد و او با ضربه ای که انحراف داشت، گلزنی کرد.

چهار بازیکن پیش از این گل تأثیر مثبتی داشتند، اما مشارکت آن‌ها در این گل تأییدی بود بر اینکه سرمربی در زمان مناسب تغییرات درستی انجام داده است.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۱۸ ۰۹:۰۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۶۲۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰