loading
در حال بررسی درخواست شما
اودگارد و ساکا نامزد توپ طلا شدند
اودگارد و ساکا نامزد توپ طلا شدند

اودگارد و ساکا نامزد توپ طلا شدند

بوکایو ساکا و مارتین اودگارد، دو ستاره تیم فوتبال آرسنال، با عملکرد درخشان خود در فصل گذشته، توانستند در فهرست نامزدهای دریافت توپ طلای ۲۰۲۳ قرار بگیرند. 

توپ طلا که از سال ۱۹۵۶ تاکنون اهدا می‌شود، معتبرترین جایزه‌ی فردی در فوتبال محسوب می‌گردد. در این رای‌گیری، روزنامه‌نگاران ورزشی سراسر جهان، بهترین بازیکن سال را انتخاب می‌کنند.

ساکا و اودگارد در کنار بزرگترین ستارگان فعلی فوتبال جهان مانند مسی، رونالدو و بنزما در فهرست نهایی ۳۰ نفره این جایزه قرار گرفته‌اند.

مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال، در فصل گذشته موفق شد ۱۵ گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند. این اولین بار از سال ۲۰۰۹ به این سو است که یک هافبک میانی آرسنال توانسته در یک فصل این تعداد گل به ثمر برساند. اودگارد همچنین ۷ پاس گل نیز در فصل گذشته داد تا آرسنال بتواند تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی بماند.

ساکا نیز موفق شد ۱۵ گل به ثمر برساند و ۱۱ پاس گل بدهد. او اخیراً به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ لیگ برتر انتخاب شده است. عملکرد درخشان ساکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که طی آن ۳ گل برای تیم ملی انگلیس به ثمر رساند، باعث شد تا او برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن سال انگلیس انتخاب شود.

علاوه بر این دو بازیکن، آرون رمزدیل، نیز نامزد دریافت جایزه یاشین بهترین دروازه‌بان سال شده است. این نخستین نامزدی رمزدیل برای این جایزه است که به افتخار دروازه‌بان مشهور شوروی، لو یاشین، نام‌گذاری شده است. 

رمزدیل در فصل گذشته موفق شد در 41 بازی 15 کلین‌شیت نگه دارد. او همچنین عضو تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2022 قطر بود.

در بخش زنان نیز دو بازیکن تیم آرسنال، کیتی مک‌کیب و آماندا ایلستدت، نامزد دریافت توپ طلای زنان شده‌اند. 

مراسم اهدای این جوایز معتبر در تاریخ 30 اکتبر در تئاتر شاتله پاریس برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۱۶ ۱۰:۰۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۵۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰