loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج نکته از برتری آرسنال مقابل بورنموث
پنج نکته از برتری آرسنال مقابل بورنموث

پنج نکته از برتری آرسنال مقابل بورنموث

با عملکردی قدرتمند مقابل بورنموث در روز شنبه، موفق شدیم به چهار برد پیاپی در لیگ برتر دست پیدا کنیم.

در این روند، به چند رکورد باشگاهی برابری کردیم و یک جایزه لیگ برتر را به دست آوردیم. در اینجا برخی از نکات قابل توجه از یک بعدازظهر پر هیجان دیگر در ورزشگاه امارات آورده شده است.

فشار نتیجه داد

ما در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی ۱۱ شوت به سمت دروازه داشتیم - که بیشترین تعداد ضربات مشترک هر تیم لیگ برتری در این فصل است - و باعث شد مارک تراورس سه سیو عالی انجام دهد و مدافعان حریف نیز بارها توپ را دفع کنند. ما به خصوص از سمت راست فشار زیادی وارد می‌کردیم، حتی ویلیام سالیبا هم بعد از همپوشانی با حرکت بوکایو ساکا، با پای چپ خود دروازه‌بان را به زحمت انداخت. ضربه پنالتی ساکا شانزدهمین شوت ما در نیمه اول بود.

این در تضاد کامل با بازی آخر هفته گذشته بود، زمانی که با وجود تنها دو شوت به سمت چارچوب مقابل تاتنهام، در نیمه اول ۳-۰ جلو بودیم!

ما در هیچ نیمه اولی در کل فصل شوت‌های بیشتری نداشتیم و در نیمه دوم نیز به فشار خود ادامه دادیم تا رکورد خود را به عنوان تنها تیم لیگ که ۱۰۰ درصد از برتری‌های نیمه اول خود (۱۷) را به برد تبدیل کرده، حفظ کنیم.

در پایان بازی، هر ۱۰ بازیکن شروع کننده در زمین حداقل یک ضربه به سمت دروازه داشتند و گل سوم دکلان رایس در دقایق پایانی، تفاوت بین دو تیم را در آن روز به خوبی نشان داد. آمار گل‌های مورد انتظار نیز گویای این موضوع بود: ۳.۹۸ برای ما، ۰.۳۷ برای تیم مهمان.

دستکش‌های طلایی رایا

با پانزدهمین کلین شیت فصل، داوید رایا اکنون تأیید کرده است که جایزه دستکش‌های طلایی این فصل را به طور کامل به دست خواهد آورد. دروازه‌بان در ۴۵ دقیقه ابتدایی تقریباً تماشاگر بود، اما در نیمه دوم چند بار مجبور به واکنش شد. 

مهم‌ترین واکنش او در دقیقه ۵۳ بود که با یک دفع خوب در نزدیکی تیرک دروازه خود، ضربه دومینیک سولانکه را دفع کرد. او پس از آن یک بار دیگر مهارت استثنایی خود در مهار توپ و کنترل محوطه جریمه خود را نشان داد و برای هر توپی که به محوطه او ارسال می‌شد، به خوبی خروج انجام داد.

تنها پتر چک (۱۶) در اولین فصل حضور خود در باشگاه، کلین شیت‌های بیشتری برای ما ثبت کرده است و با دو کلین شیت آرون رمزدیل، تاکنون موفق شده‌ایم در ۱۷ مورد از ۳۶ بازی لیگ خود تا به حال دروازه خود را بسته نگه داریم.

رکوردهای باشگاهی

این بیست و ششمین برد ما در لیگ در این فصل بود که با رکورد باشگاه ما برای پیروزی در یک دوره ۳۸ بازی برابر شد. 

ما در گذشته سه بار به این تعداد برد دست یافته‌ایم - در فصل‌های قهرمانی ۲۰۰۱/۰۲ و ۲۰۰۳/۰۴ و سپس دوباره در فصل گذشته. در فصل ۱۹۷۰/۷۱ که قهرمان شدیم ۲۹ بار و در قهرمانی ۱۹۳۰/۳۱، ۲۸ بار برنده شدیم - اما هر دو در فصل‌های ۴۲ بازی بودند.

رکورد ما با دو بازی باقی مانده اکنون به این صورت است: ۳۶ بازی، ۲۶ برد، ۵ مساوی، ۵ باخت، ۸۸ گل زده، ۲۸ گل خورده و ۸۳ امتیاز. 
این فقط یک امتیاز کمتر از کل امتیازی است که در کل فصل گذشته به دست آوردیم، و همین حالا هم بیشتر از زمانی است که در سال‌های ۱۹۸۸/۸۹ و ۱۹۹۷/۹۸ قهرمان لیگ شدیم. در واقع همین امتیاز برای اطمینان از قهرمانی در هشت فصل گذشته لیگ برتر کافی بوده است.

همچنین با رکورد باشگاه خود برای بیشترین گل در لیگ برتر برابری کردیم و با ۸۸ گلی که فصل گذشته به ثمر رساندیم، مطابقت داریم. تفاضل گل ما اکنون در عدد بسیار خوب ۶۰+ قرار دارد - ده گل بهتر از منچسترسیتی قبل از بازی آن‌ها با ولوز در خانه در اواخر روز شنبه.

VAR در کانون توجه

در دقیقه دهم بازی، بورنموث بسیار خوش شانس بود که به دلیل خطای رایان کریستی روی ساکا که باعث ایجاد یک زخم عمیق روی پای بازیکن ما شد، ده نفره نشد. داور دیوید کوت به وضوح این صحنه را از دست داد - هیچ کارت زردی داده نشد و حتی بازی با یک پرتاب شروع شد - اما تعجب بزرگ این بود که VAR هم دخالت نکرد.

با این حال، آنها برای بررسی تصمیم پنالتی ما که در آن کای هاورتز توسط تراورس سرنگون شد، فراخوانده شدند. پس از چندین بازپخش، تصمیم تأیید شد.

بررسی حتی طولانی‌تری انجام شد زمانی که آنتوان سمنیو کمی بعد از گل لئاندرو تروسارد، توپ را وارد دروازه بورنموث کرد. تصمیم داور در زمین خطا روی رایا بود و در نهایت این تصمیم نیز تأیید شد، اما انتظار برای اعلام آن بسیار طولانی بود. 

گابریل پنج دقیقه قبل از پایان بازی یک شوت فوق العاده زد، اما به دلیل آفساید پرچم خورد و این بار دخالت VAR سریع بود، حتی اگر به نظر می‌رسید تصمیم حاشیه‌ای بوده است.

میکل آرتتا در صحبت‌های بعد از بازی خود با رسانه‌ها، تمایلی به صحبت در مورد تصمیمات داوری نشان نداد، زیرا خود بازپخش‌ها را ندیده بود، اما در روز دیگری، VAR به راحتی می‌توانست مهم‌ترین موضوع بحث‌برانگیز بعد از ظهر باشد.

مرد ۲۰ گله در این فصل

پنالتی بوکایو ساکا در پایان نیمه اول، ششمین ضربه پنالتی موفق او از شش ضربه در این فصل و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها از یک فصل درخشان دیگر بود.

او از زمان پیر امریک اوبامیانگ در فصل ۲۰۱۹/۲۰، اولین بازیکنی است که به این رکورد برای ما می‌رسد و اولین انگلیسی است که از هفت سال قبل و از زمان تئو والکات به این رکورد می‌رسد.

او به خصوص در نیمه اول یک خطر دائمی بود و می‌توانست گل دوم خود را نیز به ثمر برساند، اما به زودی پس از شروع نیمه دوم، وقتی در محوطه جریمه تنها بود، ضربه او مستقیم به سمت دروازه‌بان رفت. در واقع، این تنها دومین بار در دوران حضور بوکایو در لیگ برتر بود که او حداقل پنج شوت به سمت دروازه زده و حداقل پنج موقعیت برای همبازیان خود ایجاد کرده بود.

این بازیکن انگلیسی که هنوز ۱۰۰ روز با تولد ۲۳ سالگی خود فاصله دارد، به طور پیوسته در حال بالا رفتن از جدول گلزنان برتر باشگاه برای تمام دوران است. او اکنون در تمام رقابت‌ها ۵۸ گل زده است و در رده چهل و دومین گلزن برتر ما قرار دارد. هدف بعدی او دو شماره ۷ معروف دیگر از آکادمی ما - لیام بردی و کوین کمپل است که هر دو ۵۹ گل برای تیم اصلی به ثمر رساندند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۵ ۲۳:۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۴۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰