loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - 16 تا 30
یک دقیقه یک گل - 16 تا 30

یک دقیقه یک گل - ۱۶ تا ۳۰

ما از هر دقیقه از تاریخ خود در لیگ برتر یک گل را انتخاب می‌کنیم، از جمله برخی از بهترین های تاریخ خود و همچنین برخی از گل های کمتر به یاد ماندنی.

16

الکساندر لاکازت

تاتنهام ۲
آرسنال ۱

۱۲ جولای ۲۰۲۰

هیچ طرفداری در داخل ورزشگاه وجود نداشت تا شاهد آن باشد، اما اولین گل دربی شمال لندن در ورزشگاه جدید تاتنهام زیبایی مطلق بود.

گرانیت ژاکا در میانه میدان سرژ اوریر را شکست داد و الکساندر لاکازت صاحب توپ شد. او چند لمس کرد تا توپ را جلو بیاورد و همه چیز جلوی او باز شد.

در فاصله ۲۵ یاردی از دروازه، سپس با قدرت، با پای راست توپ را از دروازه عبور داد - با ارسال یک موشک به گوشه بالای دروازه.

او پس از مرتساکر در هشت سال قبل، اولین بازیکنی بود که در هر دو دربی شمال لندن در یک فصل برای ما گلزنی کرد. تاتنهام بازی را برگرداند تا یک برد ۲-۱ به دست بیاورد.

17

اولیویه ژیرو

آرسنال ۲
کریستال پالاس ۰

۱ ژانویه ۲۰۱۷

تنها اثری که در لیست ما برای برنده جایزه بهترین گل سال فیفا پوشکاش بود، خلاقیت سریع الیویه ژیرو در روز سال نوی ۲۰۱۷ که کل امارات را به نفس نفس انداخت.

ژیرو در شروع ضدحمله درگیر شد و پاس هکتور بلرین را به گرانیت ژاکا فرستاد و سپس به سمت محوطه جریمه حرکت کرد. ارسال الکسیس سانچز بالا بود و کمی پشت سر بازیکن فرانسوی قرار داشت، اما ژیرو پای چپ خود را دراز کرد و توپ را از روی وین هنسی وارد دروازه کرد.

ژیرو گفت: ''من سعی کردم با اتمام حرکت و شوت توپ را زنده نگه دارم و با کمی شانس حداکثر کارایی را داشتم.

من هرگز در تمرین روی آن کار نکردم، اگرچه افرادی که با من بازی می‌کنند می‌دانند که من عاشق انجام حرکات آکروباتیک هستم - من عاشق ضربات ژان پیر پاپن بودم و خودم چند گل زدم. منظورم این بود، اما ضربه به زیر تیرک باعث شد این گل زیباتر شود - این فقط یکی از آن چیزها بود. لحظه بسیار بسیار خاصی بود."

18

جک ویلشر

آرسنال ۴
نوریچ ۱

۱۹ اکتبر ۲۰۱۳

به عنوان بهترین گل فصل در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد و مطمئناً یکی از خاطره انگیزترین گل هایی است که تاکنون در ورزشگاه امارات به ثمر رسیده است، این گل اغلب به عنوان "اوج ونگربال" توصیف می‌شود.

سانتی کازورلا و جک ویلشر در خارج از محوطه یک و دو کردند، قبل از اینکه کازورلا برای اولین بار به اولیویه ژیرو پاس بدهد. او به نوبه خود اولین یک و دو را با ویلشر انجام داد، توپ را به سمت این هافبک هدایت کرد و در این روند چهار مدافع را از بازی خارج کرد.

دفاع نوریچ ثابت قدم شد و حتی قادر به واکنش به سرعت حرکت نبود. ویلشر گفت: "این دیوانه به نظر می‌رسد و مردم من را باور نمی‌کنند، اما همیشه در تمرینات این اتفاق می‌افتاد."

"این آرسن ونگر است. او می‌خواست اینگونه بازی کند، پاس‌های سریع مثل آن، و ما روی آن کار کردیم. وقتی گل را زدم متوجه نشدم که چقدر گل خوب بود، اما ژیرو دوید و گفت:" خاص بود. سپس تکرار صحنه گل را روی پرده های بزرگ دیدم."

تماشاگران امارات در هنگام پخش مجدد آن در استادیوم هم نفس نفس زدند، زیرا می‌دانستند که به تازگی شاهد اتفاقی واقعاً خاص بوده‌اند.

19

الکسیس سانچز

آرسنال ۳
منچستریونایتد ۰

۴ اکتبر ۲۰۱۵

توپچی ها در یک بعدازظهر ماه اکتبر یونایتد را شکستند و این ضربه الکسیس سانچز پس از ۱۹ دقیقه نتیجه را ۳-۰ به سود تیم آرسن ونگر کرد.

این بازیکن شیلیایی پیش از این بر روی حرکت عالی مسوت اوزیل پس از شش دقیقه یک گل به ثمر رسانده بود و اوزیل یک دقیقه بعد، اختلاف را دو برابر کرده بود.

تئو والکات الکسیس را پیدا کرد، و او به زور از یک چالش عبور کرد و سپس با پای راستش از لبه محوطه خارج شد و شوت خود را فراتر از دستان داوید دخیا به گوشه بالای دروازه پرتاب کرد.

20

امانوئل ابوئه

بلکپول ۱
آرسنال ۳

۱۰ آوریل ۲۰۱۱

بازی‌ای که با شکستن رکورد ینس لمن به عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ما با ۴۱ سال، برای امانوئل ابوئه مشهورتر شد.

این مرد ساحل عاجی در پیراهن آرسنال گلهای زیادی به ثمر نرساند (۱۰ گل در ۲۱۴ بازی) اما این گل در اواخر فصل ۲۰۱۰/۱۱ در بلومفیلد رود یک حرکت عالی را نشان داد.

آبو دیابی پیش از این که ابوئه در دقیقه ۲۰ برتری را دو برابر کند، ما را به برتری رسانده بود. ما بدون زحمت توپ را به اطراف نوازش می‌کردیم و یک و دو بین جک ویلشر و ابوئه همپوشانی در جناح راست بود.

زمانی که وارد محوطه شد، او مانند یک مهاجم نوک واکنش نشان داد و شوت چپ قدرتمند خود را به دروازه کوبید و ما را در مسیر سه امتیاز قرار داد.

21

تیری آنری

دربی کانتی ۰
آرسنال ۲

۲۹ سپتامبر ۲۰۰۱

توپ روی نقطه D خارج محوطه برای یک ضربه ایستگاهی قرار گرفت. تیری آنری بالای آن ایستاده است. میدونی بعدش چی میشه.

در حالی که به سختی یک قدم به سمت بالا رفت، مهاجم ضربه‌اش را روی دیوار و در گوشه سمت راست بالا با مقدار مناسبی از چرخش و شیب به سمت بالا قرار داد تا توپ را فراتر از شیرجه ناامیدکننده اندی اوکس بالا ببرد.

این اولین بار از ۱۲ ضربه آزاد مستقیم بود که آنری در طول دوران حرفه‌ای خود در لیگ برتر به ثمر رساند (بیش از دو برابر توپچی‌های دیگر).

بعداً در این بازی، او از روی نقطه پنالتی نیز گلزنی کرد تا در اوایل فصل ۲۰۰۱/۰۲، سه امتیاز را به دست آورد.

22

لوکاس پودولسکی

آرسنال ۵
وستهم ۱

۲۳ ژانویه ۲۰۱۳

پس از شکست‌های متوالی مقابل منچسترسیتی و چلسی، ما تحت فشار زیادی وارد این بازی شدیم که تنها بعد از ۱۸ دقیقه با گل وستهم فشارها افزایش یافت.

اما چهار دقیقه بعد، این ضربه شدید از طرف لوکاس پودولسکی، تعادل را به سمت ما برگرداند و پایه‌ای برای یک برد قاطع در خانه فراهم کند.

جک ویلشر در ۱۰ یاردی خارج از محوطه جریمه، توپ را به پولدی تحویل داد. توپ به خوبی روی پای پودولسکی قرار گرفت، که با پای چپ قدرتمندش آن را به داخل دروازه فرستاد.

این ضربه شدید به عنوان یک نقطه عطف اثر خود را نشان داد و در کمتر از نیم ساعت بعد از این ضربه، ما با نتیجه ۵-۱ پیروز شدیم و با تمام قدرت حرکت کردیم.

23

کیران تیرنی

وست بروم ۰
آرسنال ۴

۲ ژانویه ۲۰۲۱

اولین گلی که در سال ۲۰۲۱ به ثمر رساندیم یک ضربه دیدنی بود - در برف در ورزشگاه هاثورنز وست بروم.

اگر کسی در شرایط قطبی در منطقهٔ میدلندز برجسته می‌شد، مدافع اسکاتلندی شجاع ما بود - با افتخار با آستین کوتاه در حالی که برف می‌بارید.

پس از پانزده دقیقه ابتدایی بدون گل، تیرنی با چنگ زدن به توپ در جناح چپ و دریبل دوطرفه دارنل فورلونگ، او را دور زد.

کیران به پاشنهٔ راست ضعیف خود بازگشت، سپس وارد محوطه جریمه تیم حریف شد. پس از نگاه کردن و بررسی گزینه‌هایش، تصمیم گرفت بهترین استراتژی را برای گلزنی انتخاب کند و با پای راست به سمت گوشهٔ بالایی دروازه ضربه بزند. این گل ما را در مسیر برد قاطعانه ۴-۰ قرار داد.

24

مسوت اوزیل

آرسنال ۱
نیوکاسل ۰

۱۶ دسامبر ۲۰۱۷

یک لحظه جادویی از مسوت اوزیل برد خانگی ما مقابل نیوکاسل را در دسامبر ۲۰۱۷ رقم زد.

بازیکن آلمانی ما تکنیک و آمادگی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت تا توپ را از داخل محوطه به داخل دروازه بفرستد.

با دفع توپ، و نزدیک شدن دفاع نیوکاسل، او قبل از اینکه با پای چپ به توپ ضربه بزند، بدن خود را کاملاً تنظیم کرد و ضربه خود را به گوشه بالایی دروازه فراتر از دستان راب الیوت وارد دروازه کرد.

اوزیل در این دیدار ۸ موقعیت برای هم تیمی هایش ایجاد کرد و ۹۰٪ از ۱۰۶ پاس خود را به مقصد رساند.

25

یان رایت

آرسنال ۴
بولتون ۲

۱۳ سپتامبر ۱۹۹۷

گلی که تاریخ ساز شد. یان رایت این واقعیت را پنهان نکرده بود که می‌خواست رکورد گلزنی باشگاه را در هایبری بشکند و بعد از گذشت ۲۵ دقیقه از این بازی خانگی با بولتون، به آرزویش رسید.

مهاجم قبلاً یک بار در آن بعدازظهر - گل شماره ۱۷۸ با پیراهن آرسنال - قبل از اینکه از کلیف باستین فاصله بگیرد، گل زده بود.

دنیس برکمپ نفوذ کرد و کیت براناگان را مهار کرد، اما توپ به دست پاتریک ویرا افتاد. همانطور که او به چالش کشیده شد، به رایت رسید، در مکان و زمان مناسب برای باز کردن دروازه خالی از فاصله سه یارد.

او بعداً هت تریک کرد و مطمئن شد که توپ مسابقه را نیز به دست آورده تا این لحظات تاریخی را به خاطر بسپارد.

او اخیرا گفت: "برای من انجام این کار، اینکه بهترین گلزن تاریخ آرسنال بودم، هنوز برای من دشوار است."

26

ادواردو

منچستر سیتی ۱
آرسنال ۳

۲ فوریه ۲۰۰۸

ما در تمام فصل فقط یک بازی لیگ را باخته بودیم که در فوریه ۲۰۰۸ به استادیوم سیتی منچستر رفتیم.

با وجود امانوئل آدبایور و ادواردو در خط حمله، مردان آرسن ونگر در چند ماه آخر فصل مدعی قهرمانی بودند. آدبایور در دقیقه نهم به ما برتری داد قبل از اینکه مهاجم کروات ما با یک تفکر سریع عالی، برتری را دو برابر کند.

شریک ضربه زننده او توپ را به سمت او پایین آورد و ادواردو در لبه محوطه شش قدم به سمت دروازه برگشت، آن را روی سینه خود کنترل کرد، سپس چرخید و با یک حرکت روان با پای چپ گل را به ثمر رساند.

این آخرین گل او قبل از شکستگی پای وحشتناکش بود. مصدومیتی که او را یک سال از میادین دور کرد و همچنین ناتوانی در رقابت قهرمانی ما را ثابت کرد.

27

پاتریک ویرا

آرسنال ۳
منچستریونایتد ۲

۹ نوامبر ۱۹۹۷

گل دوم لیست ما از این برد حساس مقابل منچستریونایتد در فصل ۱۹۹۷/۹۸ که دوگانه را به دست آوردیم.

این گل در نیمه نخست بازی به ما کمک کرد تا با دو گل از حریفمان پیشی بگیریم و دوباره یک گل بسیار زیبا بود. 

ری پارلور ضربه کرنر را ارسال کرد و پاتریک ویرا خارج از محوطه جریمه توپ را دریافت کرد. او به سرعت تصمیم گرفت تا توپ را بدون کنترل، به سمت دروازه حریف پرتاب کند و آن را به سرعت و با چرخشی شگفت‌انگیز به سمت دروازه فرستاد که از روی سر پتر اشمایکل با برخورد به تیرک وارد دروازه شد. 

هنوز هم کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود داشت، زیرا قهرمانان در نیمه نخست بازی برای برابری گل حمله کردند، اما گل دقایق پایانی دیوید پلات، موجب شد که این گل کلاسیک و زیبا از ویرا همواره با یکی از برترین پیروزی‌های آرسن ونگر در زمانش به یادگار بماند.

28

استیو بولد

آرسنال ۲
نوریچ ۴

۱۵ آگوست ۱۹۹۲

این بازی، اولین بازی ما در تاریخ لیگ برتر بود که در آن زمان، لیگ برتر فوتبال انگلیس تصمیم جرات‌آمیزی گرفت تا از لیگ فوتبال قدیمی جدا شود و عصر جدید هیجان‌انگیزی برای ما با یک گل کلاسیک در دوران «جورج گراهام» آغاز شد.

نایجل وینتربرن، یک ضربه‌ی آزاد خطرناک از سمت راست ارسال کرد و مدافع بلند قد ما، استیو بولد، با شتاب با ضربه سر توپ را به سمت دروازه هدایت کرد. فقط پانزده ماه پیش ما قهرمان انگلیس بودیم و با این گل دوباره شروع به حرکت کردیم.

کوین کمپل باعث شد که نتیجه در نیمه‌ اول ۲-۰ شود، اما قناری‌ها در نیمه‌ی دوم با یک کامبک تحسین‌برانگیز، با نتیجه ۴-۲ برنده این بازی در روز افتتاحیه شدند.

اما در پایان فصل، ما جشن خواهیم گرفت، البته نه در لیگ برتر، بلکه در ومبلی، با کامل کردن اولین دو جام داخلی، با یک مدافع دیگر، اندی لینیگان، که در نهایت قهرمان جام حذفی شدیم.

29

لورن کوشیلنی

آرسنال ۲
ساوتهمپتون ۱

۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶

چه راه خوبی برای جشن گرفتن تولدتان است - یک حرکت فوق‌العاده به قلب دروازه حریف برای مساوی کردن در برابر ساوتهمپتون در اولین پیروزی خانگی فصل. و چه چیزی این گل را باور کردنی‌تر می‌کند؟ این گل توسط مدافع میانی لورن کوشیلنی به ثمر رسید که تنها ۲۲ گل در لیگ برتر در کل دوران حرفه‌ای خود به ثمر رساند.

ساوتهمپتون خیلی زود با گل به خودی پتر چک پیش افتاد تا فشار زیادی بر میزبان وارد شود. اما درست قبل از گذشت نیم ساعت، کوشیلنی همه چیز را در دست گرفت.

ساوتهمپتون دو تلاش برای دفع کرنر داشت و در حالی که توپ در نزدیکی نقطه پنالتی از بالا به پایین می‌رفت، کوشیلنی خود را به هوا پرتاب کرد و با یک ضربه آکروباتیک هواداران در امارات را به شگفتی کشاند.

در ادامه بازی، مدافع فرانسوی به کار خود برگشت و بهترین کار را انجام داد، یعنی خنثی کردن حمله حریف، که باعث شد سانتی کازورلا با یک پنالتی در دقایق پایانی سه امتیاز را به دست آورد.

30

تیری آنری

آرسنال ۱
منچستریونایتد ۰

۱ اکتبر ۲۰۰۰

یکی دیگر از گل های نمادین تیری آنری در هایبری و یک گل دیگر در لیست ما مقابل منچستریونایتد. آنری در اولین فصل خود ۲۶ بار گلزنی کرده بود، اما این ضربه در اوایل فصل دوم او واقعاً نشان داد که مهاجم جوان ما چقدر با استعداد است.

توپ به آنری داده شد، در حالی که دنیس اروین خارج از محوطه جریمه به او چسبیده بود. مهاجم فرانسوی توپ را بلافاصله بالا آورد و در حالی که به دور خود چرخید، با پای راستش به توپ ضربه زد و توپ را به گوشه بالایی دروازه فابیان بارتز شوکه شده فرستاد.

به نظر می‌رسید که برای تماشاگرانی که در استادیوم قرار داشتند، یک لحظه کوتاهی طول کشید تا درک کنند که چه چیزی را تازه تماشا کرده‌اند. لحظه‌ای از یک نابغه. آنری به واقعیت در فوتبال انگلیس رسیده بود.

سر الکس فرگوسن، بعد از بازی گفت: "شما نمی‌توانید در مورد یک گل مانند این چیزی بگویید. نمی‌توانستم باور کنم".

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۱:۱۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰