loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - 31 تا 45
یک دقیقه یک گل - 31 تا 45

یک دقیقه یک گل - ۳۱ تا ۴۵

ما از هر دقیقه از تاریخ خود در لیگ برتر یک گل را انتخاب می‌کنیم، از جمله برخی از بهترین های تاریخ خود و همچنین برخی از گل های کمتر به یاد ماندنی.

31

لوکاس پودولسکی

آرسنال ۶
ساوتهمپتون ۱

۱۵ سپتامبر ۲۰۱۲

لوکاس پودولسکی با امضای قرارداد در تابستان ۲۰۱۲ با شهرت زیادی وارد زمین شد، یا به عبارت دقیق‌تر، او به عنوان یک مهاجم با پای چپ کشنده وارد شد.

اولین گل او در ورزشگاه امارات ثابت کرد که این شایعات درست است.

با گذشت کمی بیش از نیم ساعت از بازی، ما یک ضربه آزاد در ۱۰ یاردی خارج از محوطه جریمه و درست در سمت چپ به دست آوردیم. پودولسکی با شلیک از روی دیوار به گوشه بالا دروازه توپ را فرستاد.

با سرعت و قدرت، درست در زیر تیرک افقی پیچید و به کلوین دیویس هیچ شانسی برای نجات دروازه ساوتهمپتون نداد.

32

نیکلاس پپه

ولورهمپتون ۲
آرسنال ۱

۲ فوریه ۲۰۲۱

این بازی به طور کلی بهتر از همه فراموش می‌شود، با دو کارت قرمز که ما را به ۹ نفر کاهش داد و اجازه دادیم که یک برتری شایسته را از دست بدهیم، اما گلی که به ما برتری داد یک اثر هنری بود.

این فقط پاداش عملکرد برتر در نیمه اول بود و به نظر می‌رسید که ما را در مسیر یک برد راحت قرار می‌دهد. بوکایو ساکا قبلاً در دقیقه اول به تیر دروازه برخورد کرده بود، اما زمانی که ما در نهایت پیش افتادیم، ارزش انتظار را داشت.

الکساندر لاکازت در سمت چپ به نیکلاس پپه پاس داد و او بلافاصله به سمت دفاع میزبان دوید. او راه خود را در محوطه جریمه یافته و قبل از اینکه روبن نوس را لایی بزند، از روبن سمدو عبور کرده بود.

او سپس شوت پای راست خود را فراتر از دستان روی پاتریسیو به گوشه‌ی دروازه زد تا یک تلاش فردی عالی را به پایان برساند، که بعداً به عنوان گل ماه ما انتخاب شد.

33

تئو والکات

آرسنال ۲
منچستر سیتی ۱

۲۱ دسامبر ۲۰۱۵

تلاشی خیره کننده از خارج از محوطه جریمه برای دیوانه کردن هواداران حاضر در امارات و ایجاد یک پیروزی به یاد ماندنی مقابل سیتی.

این جدال بین تیم های دوم و سوم جدول در نیم ساعت ابتدایی یکسان بود اما تئو والکات بود که دروازه را باز کرد.

مسوت اوزیل در دفاع دوید و یک پاس از جناح چپ به ناچو مونرئال داد. اما والکات توپ را قطع کرد، توپ را روی پای راست خود در خارج از گوشه محوطه جریمه قرار داد و با یک شوت کات‌دار، توپ را از کنار جو هارت در تیرک دورتر عبور داد.

با نزدیک شدن به نیمه های فصل، ما به کسب پیروزی ادامه دادیم، چهار امتیاز از سیتی جلوتر بودیم و تنها دو امتیاز از لسترسیتی که صدرنشین غافلگیرکننده بود، کمتر داشتیم.

34

امانوئل پتی

آرسنال ۱
دربی کانتی ۰

۲۹ آوریل ۱۹۹۸

یک بازی حیاتی در طول فصل ۱۹۹۷/۹۸ توسط هافبک فرانسوی امانوئل پتی تعیین شد.

زمانی که دربی کانتی برای این مسابقه میان هفته به هایبری آمد، اعصاب کمی شروع به لرزیدن کرد، در حالی که هنوز شش امتیاز برای قهرمانی از چهار بازی آخر ما لازم بود. منچستریونایتد دوشنبه شب به راحتی کریستال پالاس را شکست داده بود و قبل این بازی تنها یک امتیاز از ما عقب بود.

شب خوب شروع نشد. دنیس برکمپ در نیم ساعت اول به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ تعویض شد و شک و نگرانی شروع به نفوذ به سکوها کرده بود. اما تنها چهار دقیقه بعد پتی با یک شوت قوی حال و هوا را بالا برد.

توپ در فاصله ۲۲ متری دروازه به سمت او افتاد. او قبل از شلیک پای چپ به تور، لمسی کرد و جشن‌هایی همراه با تسکین ایجاد کرد. این تنها گل بازی بود، یعنی پیروزی در خانه اورتون در آخر هفته برای تایید قهرمانی کافی بود.

35

نیکولاس پپه

آرسنال ۳
وست بروم ۱

۹ می ۲۰۲۱

گل قبلی نیکولاس پپه در این لیست با پای راست و پس از نفوذ از جناح چپ به ثمر رسید.

اما این بار، او با روش همیشگی خود، یعنی نفوذ از سمت راست و شوت با پای چپ قدرتمندش به گل رسید.

کالوم چمبرز توپ را در بال به او پاس داد و پپه آن را کمی به داخل محوطه جریمه برد. سپس توپ را به پای چپش منتقل کرد، نشانه گرفت و ضربه‌ای قدرتمند را با ترکیبی از قدرت و دقت به گوشه بالای دروازه زد، جایی که سم جانستون هیچ شانسی برای مهار آن نداشت.

36

تیری آنری

نوریچ ۱
آرسنال ۴

۲۸ آگوست ۲۰۰۴

بهترین توصیف این گل را گزارشگر اسکای اسپورت انجام داد: "در برخی از لحظات بازی های فوتبال، شما فقط باید دستان خود را بالا ببرید و بگویید 'این یک گل درخشان است'. و واقعاً نمی‌توانید در برابر آن دفاع کنید. این فقط درخشش ناب است."

حرکت از خط هافبک با ارسال سسک فابرگاس به لاورن در سمت راست آغاز شد. او توپ را به فابرگاس برگرداند که پاس سریعی به تیری آنری بیرون از محوطه جریمه داد.

پاس برگشت او توسط فابرگاس به فردی لیونبرگ پاس داده شد، که یک سانتر به وسط فرستاد جایی که آنری با ادامه دادن حرکت خود، توپ را از نقطه پنالتی به زیبایی با ضربه سر وارد دروازه کرد.

حرکت و پاس های سریع و برنده، باعث برهم خوردن آرایش تیم نوریچ شد و شکست ناپذیران اکنون در کارو رود با نتیجه ۲-۰ پیش بودند و در مسیر رسیدن به رکورد ۴۴ بازی بدون شکست در لیگ قرار داشتند.

37

پیر امریک اوبامیانگ

آرسنال ۵
اورتون ۱

۳ فوریه ۲۰۱۸

۳۷ دقیقه بعد از پیوستن به آرسنال به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه، پیر امریک اوبامیانگ در اولین بازی خود برای توپچی‌ها درخشید و دروازه حریف را باز کرد.

در حالی که آرسنال تا آن لحظه با نتیجه ۳-۰ پیش بود، هنریک مخیتاریان، دیگر خرید جدید توپچی‌ها و هم‌تیمی سابق اوبامیانگ در دورتموند، با پاس عمقی او را صاحب توپ کرد و اوبامیانگ در مقابل جردن پیکفورد تک به تک قرار گرفت.

این مهاجم با ضربه‌ای فنی و پای چپ، توپ را از بالای سر دروازه‌بان به تور چسباند و هواداران حاضر در ورزشگاه امارات را به وجد آورد.

اوبامیانگ بعد از بازی گفت: "قطعا خیلی خوشحالم. همه ما امروز خوشحالیم. آیا از من چیزهای بیشتری خواهید دید؟ فکر می‌کنم  اینطور باشد!"

38

پیر امریک اوبامیانگ

هادرسفیلد ۰
آرسنال ۱

۱۳ می ۲۰۱۸

این بار، گل دیگری از اولین فصل حضور اوبامیانگ در آرسنال را به دلیل اهمیت تاریخی‌اش انتخاب کرده‌ایم. این گل، آخرین گلی بود که در دوران مدیریت آرسن ونگر برای توپچی‌ها به ثمر رسید.

این بازی، هزار و دویست و سی و پنجمین بازی‌ای بود که ونگر هدایت آرسنال را برعهده داشت و گل اوبامیانگ در اواخر نیمه اول، دو هزار و دویست و نود و هشتمین گلی بود که در این دوران به ثمر رسید.

این گل به زیبایی با همکاری تیمی به ثمر رسید. هنریک مخیتاریان و الکساندر لاکازت با پاس‌های متقابل، آرون رمزی را در سمت راست صاحب توپ کردند. سانتر زمینی او با ضربه اول اوبامیانگ از فاصله نزدیک تبدیل به گل شد.

این گل برای کسب پیروزی در آخرین روز فصل ۲۰۱۷/۱۸ کافی بود؛ هفتصد و شانزدهمین پیروزی آرسنال تحت نظر پرافتخارترین سرمربی‌اش.

39

آرون رمزی

تاتنهام ۲
آرسنال ۲

۵ مارس ۲۰۱۶

لحظه‌ای درخشان با حرکتی بداهه از آرون رمزی برای پیش انداختن آرسنال در دربی شمال لندن در وایت هارت لین رقم خورد.

دنی ولبک در سمت چپ صاحب توپ شد و توپ را برای هکتور بلرین که با سرعت از سمت راست می‌آمد ارسال کرد. مدافع راست می‌توانست با ضربه اول دروازه را تهدید کند، اما در عوض توپ را به رمزی در نزدیکی محوطه جریمه پاس داد.

پاس کمی عقب‌تر از رمزی بود، اما او با عکس‌العمل سریع، با پشت پا و پای راست ضربه‌ای محکم زد که از سد هوگو لوریس گذشت.

بعد از اخراج فرانسیس کوکلین که باعث ده نفره شدن آرسنال شد، تاتنهام توانست به گل برسد و بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید، اما این حرکت تکنیکی و خلاقانه رمزی بدون شک یکی از درخشان‌ترین لحظات بازی بود.

40

مسوت اوزیل

آرسنال ۴
لیورپول ۱

۴ آوریل ۲۰۱۵

ضربه ایستگاهی مستقیم و بی نقصی از مسوت اوزیل که خود او نیز صاحب این خطا شده بود.

اوزیل در فاصله پنج یاردی بیرون از محوطه جریمه و کمی به راست از مرکز زمین توسط مامادو ساخو متوقف شد.

این موقعیت برای پای چپ اوزیل عالی بود. او گام به جلو برداشت و ضربه اش را با قوسی زیبا دور دیوار پیچاند. ضربه اوزیل با فاصله زیادی از مدافعان عبور کرد و به تور دروازه چسبید.

این ضربه ایستگاهی نمایشی از تکنیک فوق‌العاده اوزیل بود و شاید جالب باشد بدانید که تنها ضربه ایستگاهی او برای باشگاه آرسنال بود.

41

لی دیکسون

آرسنال ۳
منچسترسیتی ۱

۵ مارس ۱۹۹۶

نمونه‌ای کلاسیک از پیشروی هجومی لی دیکسون از جناح راست برای ثبت نامش در لیست گلزنان.

جان هارتسون پیش از این با یک ضربه قوس‌دار و تماشایی از بیرون محوطه جریمه، توپچی‌ها را پیش انداخته بود و دیکسون درست پیش از استراحت بین دو نیمه، برتری آرسنال را دو برابر کرد.

معمار این گل زیبا، کسی نبود جز دنیس برکمپ که در آن زمان، دو سوم از اولین فصل حضورش در آرسنال را سپری می‌کرد و به خوبی با شرایط لیگ انگلیس وفق پیدا کرده بود. او در جناح چپ صاحب توپ شد و با پاس در عرضی فوق العاده، توپ را به پای لی دیکسون در جناح مقابل رساند.

اولین لمس توپ دیکسون عالی بود و او با مهیا کردن موقعیت برای خود درون محوطه جریمه، با ضربه‌ای محکم دروازه حریف را گشود.

42

توماس روسیچکی

آرسنال ۴
ساندرلند ۱

۲۲ فوریه ۲۰۱۴

این گل شباهت زیادی به گل کلاسیک جک ویلشر مقابل نوریچ داشت، اما این بار در اواخر همان فصل، با ضربه نهایی توماس روسیچکی به ثمر رسید.

سانتی کازورلا توپ را از زمین خود به ویلشر پاس داد و او هم با یک ضربه کوتاه، توپ را به روسیچکی رساند.

حرکت بعدی با پاس‌های تک ضرب زیبا همراه بود که با سرعت و هدفمندی از سد دفاع ساندرلند عبور کرد. روسیچکی به کازورلا، کازورلا به ویلشر، ویلشر دوباره به روسیچکی که همچنان در حال حرکت بود، سپس به اولیویه ژیرو که پشت مدافع حریف در حال جایگیری بود و در نهایت دوباره به روسیچکی که با یک ضربه چیپ تماشایی و تک ضرب، دروازه حریف را باز کرد.

روسیچکی بعد از بازی گفت: "این یک گل زیبا بود. فکر می‌کنم همیشه آن را به خاطر بسپارم چون یک گل تیمی عالی بود. بازیکنان زیادی در این حرکت نقش داشتند و دوست دارم آن را یک گل معمولی آرسنال بنامم، زیرا این همان فوتبالی است که می‌خواهیم بازی کنیم."

43

سسک فابرگاس

آرسنال ۳
تاتنهام ۰

۳۱ اکتبر ۲۰۰۹

زمانی که رابین فن پرسی ما را پیش انداخت، ساعت روی دقیقه ۴۱:۵۲ قرار داشت. اما زمان گل دوم سسک فابرگاس، تنها به ۴۲:۴۲ رسیده بود. به زحمت فرصتی برای اسکای اسپورت برای نمایش صحنه آهسته گل اول وجود داشت، که دوربین دوباره به صحنه‌ای از فابرگاس در حال ورود به محوطه جریمه و شوتزنی او قطع شد.

جشنواره گل برای گل اول هنوز در ورزشگاه فروکش نکرده بود که این ضربه سقف ورزشگاه را به لرزه درآورد. ۲-۰ در دربی، تنها در یک چشم به هم زدن.

و این چه گلی از فابرگاس بود! تاتنهام بعد از عقب افتادن، بازی را از وسط زمین آغاز کرد و به دنبال پاس دادن از خط میانی بود. با این حال، فن پرسی موفق شد پاس را به فابرگاس در داخل زمین منحرف کند. سپس او با پشت سر گذاشتن سه بازیکن و حرکت به سمت محوطه جریمه، با وجود برخوردها، خونسردی خود را حفظ کرد و از فاصله ۱۸ متری توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

این گل باعث انفجار شادی در ورزشگاه امارات شد. تنها ۵۰ ثانیه بین به ثمر رسیدن دو گل و فقط ۱۱ ثانیه زمان بازی واقعی بین آنها فاصله بود.

44

اشلی کول

آرسنال ۵
منچستر سیتی ۰

۲۸ اکتبر ۲۰۰۰

در اواخر نیمه اول، حرکت تیری آنری با خطای دنی تیاپو در ده یاردی محوطه جریمه متوقف شد. داور با نشان دادن کارت قرمز، سیتی را ۱۰ نفره کرد و آرسنال صاحب یک ضربه آزاد شد. توپ توسط دنیس برکمپ برای اشلی کول جوان ارسال شد و مدافع چپ ما با یک ضربه محکم و پای چپ، توپ را از میان دیوار دفاعی سیتی به گوشه دروازه فرستاد.

کول در آن زمان تنها ۱۹ سال داشت و این تنها سومین حضور او در لیگ برتر بود، اما این دومین گل او به شمار می‌رفت. هرچند این گل، آغازی برای یک پیروزی پرگل ۵-۰ بود، اما برای مدافع جوان ما به معنای شروع بارش گل نبود و گل بعدی او برای آرسنال تا آخرین روز فصل به ثمر نرسید.

45

تیری آنری

واتفورد ۲
آرسنال ۳

۲۳ آوریل ۲۰۰۰

در حالی که آرسنال با دو گل پیش بود، بازی به وقت‌های تلف شده نیمه اول کشیده شد و اینجاست که تیری آنری دوباره خودنمایی کرد.

ژیل گریماندی توپی را برای مرد فرانسوی که در حال سپری کردن اولین فصل درخشان خود در فوتبال انگلیس بود، ارسال کرد. در حالی که تقریباً تمام بازیکنان واتفورد بین او و دروازه قرار داشتند، آنری چرخید و با قدرت به سمت دروازه حریف حرکت کرد.

او از سد دو بازیکن گذشت و به سمت محوطه جریمه رفت، مدافعان حریف به عقب‌نشینی واداشته شدند و جرأت نزدیک شدن به او را نداشتند. در نهایت، آنری با پای راست خود درون محوطه، توپ را با یک ضربه قوس‌دار از روی شیرجه آلن چمبرلین به گوشه دور دروازه فرستاد.

این بیست و سومین گل او در آن فصل بود و نمی‌دانستیم که در سال‌های آینده عملکرد حتی بهتری از او خواهیم دید.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ۲۲:۳۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰