loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال ۲ - ۰ فولام
آرسنال ۲ - ۰ فولام

آرسنال ۲ - ۰ فولام

در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر جزیره آرسنال در خانه میزبان فولام پایین جدولی بود.

آرسن ونگر بدون هیچ تغییری نسبت به بازی قبلی خود در خانه استون ویلا با ترکیب زیر بازی را شروع کرد :

شزنی - سانیا - مرتساکر - کوشلنی - مونرئال - فلامینی - ویلشر - نبری - اوزیل - کازورلا - ژیرو

نیمه اول :

آرسنال از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و در ۱۵ دقیقه اول بازی کاملا یکطرفه بود اما بازیکنان فولام با دفاع منسجم و چند لایه خود کار را برای سرخپوشان لندنی در ایجاد موقعیت گل سخت کردند.

با این حال شاگردان آرسن ونگر درچند صحنه که بارزترین آنها موقعیت تقریبا تک به تک مسوت اوزیل بود این فرصت را داشتند تا به گل برسند اما همواره در ضربات آخر ناکام بودند. روی یک یک و دو زیبا با ویلشر اوزیل در سمت راست دروازه با استکلنبرگ تک به تک شد اما ضربه کم جان پای راست او را مدافع فولام از روی خط برگشت داد در حالی که ژیرو نیز تنها نیم گام روی ریباند کم آورد.

پس از آن برای دقایقی بازیکنان فولام حملات جسته گریخته ای را روی دروازه آرسنال ترتیب دادند که جدی ترین موقعیت آنها شوت والی سنگینی بود که در دقیقه ۲۵ پس از ارسال برباتوف از سمت راست و برگشت دادن آن توسط سانیا به وسیله استیو سیدول با پای چپ به سمت طاق دروازه آرسنال شلیک شد اما شزنی با یک واکنش ساده و خوب توسط دست موافق توپ را راهی کرنر کرد تا بر خلاف جریان بازی نتیجه یک بر صفر به سود فولام نشود.

پس از آن بازی آرام شد و بیشتر با مالکیت توپ آرسنالی ها همراه بود که در پشت محوطه جریمه فولام در پی یافتن روزنه ای به سمت دروازه حریف بودند و فولام نیز چند بار پس از تصاحب توپ ضد حملات سریعی را ترتیب داد که هر بار با خروج مناسب شزنی در آخرین مرحله این ضد حملات خنثی شد.

در اواخر نیمه اول نیز روی برگشت ضربه استگاهی کازورلا ، سانیا شوت سنگینی را روانه دروازه کرد که پس از واکنش دروازبان ژیرو روی ریباند هم توپ را به صورت گلر کوبید هر چند که کمک داور آفساید وی را اعلام کرده بود.

نیمه اول با نتیجه صفر صفر مساوی پایان یافت.


نیمه دوم:

بازیکنان فولام در ابتدای نیمه دوم کار را حجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی توپ ارسالی روی دروازه آرسنال پس از چندین ضربه سر توسط مدافعین آرسنال و مهاجمین فولام و کش و قوس های فراوان سر انجام توسط ژیرو دور شد.

پس از ان فشار همه جانبه آرسنال روی دروازه فولام آغاز شد.

در دقیقه ۵۳ بازیکن ۱۸ ساله و آلمانی توپچی ها سرژ نبری روی حرکتی از سمت راست محوطه جریمه پس از حرکت در عرض و جای گذاشتن دو بازیکن حریف ضربه خوبی را با پای چپ روانه دروازه کرد که با واکنش بسیار خوب دروازبان به کرنر رفت.

در امتداد همان کرنر آرسنال صاحب یک ضربه آزاد از سمت چپ شد که طی آن ارسال خوب کازورلا رووی تیر دو به سانیا رسید که با یک تکل توپ را به سمت گل فرستاد اما با واکنش دروازبان توپ برگشتی در مقابل کوشلنی افتاد که ضربه او را نیز مدافع از روی خط بیرون کشید و مجددا روی برگشت آن توپ نبری در شش قدم حریف یک مدافع را از پیش رو برداشت و سپس شوت او نیز با برخورد به مدافعان از منطقه خطر دور شد.

*بلافاصله  آرسنال با حفظ فشار خود باز هم از سمت چپ یک حرکت ترکیبی فوق العاده را توسط کازورلا از میان مدافعان پرتعداد فولام شروع کرد که با همکاری ژیرو و پاس ویلشر در نهایت خود کازورلا در دقیقه ۵۷ با پای راست در اجتماع مدافعان با پای راست توپ را به تور دروازه چسباند تا صدرنشین جزیره با یک گل پیش بیافتد.

*آرسنال پا پس نکشید و با ادامه حملات خود اینبار در دقیقه ٦۲ روی حرکت مونرئال از سمت چپ و ارسال او مدافع حریف توپ را برگشت داد که این توپ در پشت محوطه جریمه به کازورلا رسید تا او با یک شوت پای چپ دومین گل خودش و تیمش را به ثمر برساند.

بعد از گل دوم آرسنال بازی را اداره می کرد و نگاهی هم به دروازه حریف داشت تا اینکه در دقیقه ۷۰ با تعویض پودولسکی به جای نبری ، این مهاجم آلمانی با ورودش اشتیقی دوباره به خط حمله آرسنال بخشید و در همان بدو ورودش پس از یک و دو با جک ویلشر ضربه سنگین خود را از سمت چپ روانه دروازه کرد ه مدافع فولام آن را به کرنر فرستاد.

تنها چند دقیقه بعد باز هم روی حرکت و پاسکاری بازیکنان آرسنال پشت محوطه جریمه و در جناح چپ تو به پودولسکی رسید و شلیک سنگین او در نهایت بدشانسی پس از برخورد با دست دروازبان به تیر عمودی برخورد کرد تا مهاجم شماره ٩ آرسنال در حسرت گلزنی بماند.

پس از این حملات باز هم بازی به آرامی توسط آرسنالی ها اداره شد و فولام با نا امیدی تلاش می کرد تا راهی به دروازه پیدا کند و طی آن کاسامی را نیز به جای اشکان دژاگه به میدان فرستاد. همچنین چمبرلین در دقیقه ۸٦ به جای اوزیل برای آرسنال وارد میدان دشد. ثمره تلاش های فولام موقعیت دقیقه ٩۰ درن بنت بود که با فرار از پشت مرتساکر روی یک ارسال عمقی با شزنی تک به تک شد که پس از خروج شزنی و یک رفت و برگشت توپ بین دروازه خالی آرسنال و پاهای بننت قرار گرفت اما در آخرین لحظه کوشلنی از پشت سر رسید و با تکل خود باعث شد بنت ضربه اش را به بیرون بزند.

سه دقیقه زمان تلف شده توسط داور بازی در نظر گرفته شد که در آخرین صحنه بازی در دقیقه ٩۳ ضربه ایستگاهی کاسامی از سمت چپ را شزنی به شکلی خطرناک در دو مرحله روی خط دروازه مهار کرد.

در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود توپچی ها به پان رسید تا قبل از پایان بازی های هفته بیست و دوم بار دیگر آنها صدرنشینی خود را تثبیت کنند.

*نکته قابل توجه این بازی صدمین حضور شزنی به عنوان دروازبان در ترکیب آرسنال در چهارچوب رقابت های لیگ برتر بود که طی آن او توانسته ۳۸ بار دروازه خود را بسته نگه دارد که از این حیث طبق آماری که از ابتدای فصل ۲۰۱۰/۱۱ موجود است پس از جو هارت (۵۸) چک (۴۲) تیم هاوارد (۴۰) و رینا (۴۰) در رتبه پنجم قرار دارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
به قلم پیام مشایخ نسب
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۱,۳۲۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰