loading
در حال بررسی درخواست شما
منچستر سیتی ٦ - ۳ آرسنال
منچستر سیتی ٦ - ۳ آرسنال

منچستر سیتی ٦ - ۳ آرسنال

در اولین مسابقه از هفته شانزدهم لیگ برتر جزیره آرسنال صدرنشین رقابت ها در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر میهمان تیم چهارم جدول منچستر سیتی بود.

ترکیب دو تیم :

منچستر سیتی : پاتیلیمون ، کمپانی ، دمیکلیس ، کلیچی ، زابالتا ، فرناندینیو ، یایا توره ، داوید سیلوا ، سمیر نصری ، آگرو ، نگردو

آرسنال : شزنی ، سانیا ، مرتساکر ، کوشلنی ، مونرئال ، فلامینی ، رمزی ، ویلشر ، ولکات ، اوزیل ، ژیرو

داور: مارتین اتکینسون


نیمه اول :

هر دو تیم بازی را تهاجمی آغاز کردند و درگیری ها در میان میدان به نحوی بود که هر یک از دو تیم بلافاصله پس از تصاحب توپ حمله ای را روی دروازه یکدیگر ترتیب میدادند که البته کیفیت و تعداد این حملات تا حدودی به سمت سیتی چربش داشت.

در دقیقه 13 اولین گل بازی شکل گرفت. روی کرنری که از سمت چپ دفاعی آرسنال ارسال شد ابتدا روی تیر اول مارتین دمیکلیس با سر روی توپ تاثیر گذاشت و سپس روی یک لحظه غفلت کوشلنی آگرو با یک ضربه سر ضرب و زیبا توپ را به بالای زاویه مخالف دروازه شلیک کرد تا شاگردان مهندس در برابر تیم پروفسور با یک گل پیش بیافتند.

پس از این گل آرسنالی ها کمی به خود آمدند و با عطش بیشتری برای جبران گل تلاش کردند اما بازیکنان سیتی هم که این فصل در خانه خود مثل یک حیوان درنده ی گرسنه به هیچ تیمی رحم نکرده اند سعی داشتند تا فشار حملات خود را حفظ کنند. با این حال توپچی ها چندین بار موفق شدند تا اطراف دروازه سیتی خیمه بزنند و خطراتی را ایجاد کنند.

سپس در دقیقه 31 در حالی که یاران سیتی از خط دفاع شروع به بازیسازی و تدارک حمله ای دیگر کرده بودند در میانه زمین روی یک توپ ربایی عالی توسط رمزی از یایا توره آرسنال صاحب موقعیتی عالی شد. رمزی توپ را در سمت چپ به اوزیل رساند و استاد پاس گل طبق انتظار یک پاس مناسب را در موقعیتی مناسب در پشت محوطه جریمه برای ولکات فراهم کرد تا مهاجم انگلیسی توپچی ها در بازگشت دوباره اش به ترکیب اصلی با یک ضربه دقیق کار را به تساوی بکشاند.

پس از این گل آرسنالی ها که روحیه و انرژی بیشتری گرفته بودند فشار حملات خود را بیشتر کردند اما منچستر سیتی همچنان رو ضد حملات به شدت زهردار بود به طوری که یکی دوبار موقعیت های بسیار مناسبی برای زدن گل دوم داشت که مهمترین آنها ضربه فنی نگردو در موقعیتی تقریبا تک به تک بود که از کنار دروازه به بیرون رفت.

یکی از لحظات سرنوشت ساز بازی زمانی بود که کمک داور اول مسابقه در شرایطی که آرسنال توسط مونرئال و اوزیل در یک موقعیت ایده آل برای گل دوم قرار گرفته بود به اشتباه آفساید ناچو مونرئال مدافع چپ آرسنال را اعلام کرد تا لحظاتی پس از آن در دقیقه 68 بازیکنان منچستر سیتی روی یک حمله سریع و بازیسازی فوق العاده یایا توره و پاس به جلوی زابالتا از سمت راست توسط نگردو به گل دوم برسند.

و البته اوضاع وقتی برای آرسنال و ونگر سخت تر شد که لورن کوشلنی در جریان به ثمر رسیدن این گل به دلیل تکلی که برای جلوگیری از به مقصدن رسیدن پاس زابالتا رفت دچار مصدومیت شد و با برانکارد از بازی بیرون رفت تا کاپیتان این روزها نیمکت نشین آرسنال یعنی ورمالن پس از مدت ها در یک برهه حساس جانشین او در خط دفاعی شود.

بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم :

توپچی ها با امیدهای زیادی به میدان آمدند تا شاید خاطره برگشت به بازی در نیمه دوم بازی دو فصل پیش در استنفورد بریج مقابل چلسی را تکرار کنند و پیروزی شیرینی بدست آورند اما این بار مسوت اوزیل که به سلطان پاس گل مشهور است در عین ناباوری یک اشتباه مرگبار انجام داد و پاس گل را برای بازیکن حریف فراهم کرد. پاس اشتباه او از گوشه راست دفاعی آرسنال به جای فلامینی در پشت محوطه جریمه به فرناندینیو رسید و این هافبک برزیلی با یک ضربه زیبای برگکمپی دروازه شزنی را برای سومین بار فرو ریخت تا اختلاف به دو گل برسد.

پس از این گل آرسنالی ها بازی را در دست گرفتند و با حرکات ترکیبی خود حملات سنگینی را روی دروازه منسیتی ترتیب دادند اما همواره در پاس یا ضربه آخر بی دقت بودند که در این بین اولیویه ژیرو سه بار می توانست آرسنال را به بازی برگرداند اما اولین بار پاس مورب و زیبای اوزیل را در محوطه 6 قدم به صورت سرضرب به بالای دروازه فرستاد. پس از آن در موقعیت دیگری بعد از یک کار ترکیبی زیبا در هنگام ارسال پاس آخر به طرز آماتور گونه ای تعادلش را از دست داد و توپ را به بیرون زد. و در آخرین موقعیت نیز ارسال فوق العاده ، زیبا و خطرناک سانیا از سمت راست را با ضربه سر با اختلاف کمی به بیرون فرستاد.

و باز هم اشتباه فاحش و تاثیر گذار از مارتین اتکینسون داور مسابقه...

پس از چند پاس کوتاه پشت محوطه جریمه جک ویلشر پس از کمی حرکت با توپ پاس در عمقی را برای ولکات فرستاد که او را در یک موقعیت تک به تک ایده آل قرار میداد اما قبل از رسیدن توپ ، زابالتا پس از اینکه نتوانست با زانوی چپ خوب راه توپ را سد کند با بازوی چپ خود این کار را انجام داد و در عین ناباوری داور دستور به ادامه بازی داد!

اما حملات آرسنال آنقدر ادامه یافت تا بار دیگر تئو ولکات در دقیقه 62 آرسنال را به بازی برگرداند. باز هم یک ارسال مورب و زیبا به پشت ناحیه راست دفاعی منچستر سیتی و تئو ولکات که پس از یک کنترل خوب با یک ضربه فنی استثنایی در زاویه مخالف سقف دروازه پاتیلیمون را فرو ریخت.

امید قرمزپوشان شمال لندن چندان دوامی نداشت چرا که تنها 3 دقیقه بعد روی حمله دیگری از سمت چپ آرسنال که به نظر محل جولان یاران سیتی بود این بار خسوس ناواسی که پس از مصدومیت آگرو به میدان آمده بود ، روی یک حرکت سریع توپ را از مقابل پای مدافع آرسنال به صورت زمینی و محکم به دهانه دروازه فرستاد تا داوید سیلوا نیز در آغوش مرتساکر با یک ضربه بقل پا طاق دروازه شزنی را برای بار چهارم فرو بریزد و بار دیگر آرسنال پس از تلاش بسیار برای کم کردن فاصله به سرعت خود را در خانه اول دید.

اما این پایان این بازی پرگل نبود. آرسن ونگر در دقیقه 72 وینگر جوان آلمانی خود سرژ نبری را به جای متیو فلامینی به بازی آورد تا ترکیب خود را هجومی تر کند و البته این درحالی بود که روزیسکی و کازورلا نیز روی نیمکت حضور داشتند. اما این منچستر سیتی بود که باز هم در تک تک حملات خود بوی گل می داد و مدافعات آرسنال را به شدت به دردسر انداخته بود تا نشان دهد چرا بهترین خط حمله لیگ را تا پایان هفته پانزدهم در اختیار دارد. سمیر نصری هافبک فرانسوی سابق آرسنال چندین بار در جریان این حملات فرصت گلزنی داشت اما با بی دقتی موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست داد. و البته آرسنال هم که همچنان به بازگشت و تساوی امید داشت به محض در اختیار گرفتن توپ بازی همیشگی خود را با پاس های کوتاه پشت محوطه جریمه انجام میداد که در یکی از خطرناک ترین حملات جک ویلشر با یک شوت سنگین پای چپ از فاصله ای نسبتا دور تا آستانه زدن گل پیش رفت اما در اخرین لحظه پانتیلیمون با دست مخالف توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

آرسن ونگر برای کم کردن این فشار و جبران گل های خورده در دقیقه 76 بنتنر دانمارکی را نیز به جای ژیرو به بازی آورد اما این منچستر سیتی بود که گل پنجم را در دقیقه 87 این بار روی پاس اشتباه نبری جوان در میانه زمین باز هم توسط فرناندینیو به ثمر رساند تا صدرنشین جزیره شکست را بپذیرد.

و باز هم این پایان کار نبود! بلافاصله پس از گل پنجم سیتی ، روی یک ارسال از سمت چپ بنتنر با ضربه سر دروازه سیتی را باز کرد اما باز هم داور به اشتباه اعلام آفساید کرد تا در کنار عملکرد ضعیف مدافعین آرسنال کاتالیزوری برای پیروزی سیتی در این بازی حساس باشد و عملا اثر خط حمله آرسنال را نیز خنثی کند تا سیتی در روزی که در دفاع مستحکم نبود به راحتی پیروز شود.

در وقت های اضافه و در دقیقه 94 روی کرنری از سمت راست و بازی کوتاه توسط بازیکنان آرسنال باز هم با یک حرکت ترکیبی دفاع سیتی باز شد و سانیا با ارسال بی نقص خود باعث شد تا مرتساکر گل سوم آرسنال را با ضربه سر به ثمر برساند و البته این بار داور خللی در گل آرسنال ایجاد نکرد.

ولی باز هم سیتی دست بردار نبود و با یک حمله دیگر در دقیقه 96 جیمز میلنر که به جای سمیر نصری وارد میدان شده بود در گوشه محوطه شش قدم آرسنال در آستانه رد شدن ازشزنی با خطای دروازه بان آرسنال سرنگون شد و داور در یکی از معدود تصمیمات صحیح خود اعلام پنالتی کرد. یایا توره این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا نتیجه بازی 6-3 به سود آبی های منچستر شود.

پس از این گل داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد تا فاصله 6 امتیازی آرسنال صدر نشین با منچستر سیتی به بدترین شکل ممکن برای توپچی ها به سه امتیاز کاهش پیدا کنند و حالا آنها باید متظر بازی دیگر رقبا یعنی لیوپول و چلسی باشند تا احتمالا فاصله 5 امتیازی با آنها نیز تبدیل به 2 شود و پس از آن خود را برای پذیرایی از شیرهای آبی لندن در یکی از مهترین دربی های این شهر آماده کنند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۹/۲۳
به قلم پیام مشایخ نسب
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۱,۹۹۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰