loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج بازی کلیدی که آرسنال باید برای قهرمانی در لیگ برتر پیروز شود
پنج بازی کلیدی که آرسنال باید برای قهرمانی در لیگ برتر پیروز شود

پنج بازی کلیدی که آرسنال باید برای قهرمانی در لیگ برتر پیروز شود

شاید آرسنال در رقابت قهرمانی لیگ برتر مقابل لیورپول و منچسترسیتی، تیمی بیرون از گود باشد، اما پیروزی در این پنج بازی ممکن است تیم میکل آرتتا را به سوی شکوهند هدایت کند.

توپچی‌ها که فصل گذشته پس از اتمام ذخایر انرژی در ماه‌های پایانی لیگ، به مقام دومی دست یافتند، با جذب بازیکنانی مانند دکلان رایس و کای هاورتز به دنبال تقویت تیم خود بودند.

آرسنال در فصل ۲۰۲۳/۲۴ با ثبات بیشتری ظاهر شده است و پس از افت مقطعی در کریسمس، به طرز فوق‌العاده‌ای به فرم ایده‌آل بازگشت و به تیم آماده‌ی لیگ در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ تبدیل شد.

ما پنج مسابقه‌ای را شناسایی کرده‌ایم که ممکن است تکلیف قهرمانی آرسنال، اولین قهرمانی آن‌ها در لیگ برتر از فصل ۲۰۰۳/۰۴، را مشخص کند.

۳۱ مارس - منچسترسیتی (خارج از خانه)

این بازی، آزمون نهایی و سرنوشت‌ساز است.

شکست سنگین ۴-۱ آرسنال مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد در آوریل ۲۰۲۳، که عملاً قهرمانی را به شاگردان پپ گواردیولا تقدیم کرد، هنوز در اذهان باقی مانده است. اگرچه توپچی‌ها در اکتبر موفق به شکست سیتی شدند، اما بسیاری انتظار تکرار همان عملکرد را در یکشنبه‌ی عید پاک دارند.

آیا آرتتا تیمش را در برابر بهترین‌ها مقاوم‌تر کرده است؟ آیا بوکایو ساکا می‌تواند ثابت کند ریو فردیناند اشتباه کرده و مقابل حریفان برتر عملکردی در سطح جهانی ارائه دهد؟ آیا ویلیام سالیبا می‌تواند از گلزنی ارلینگ هالند جلوگیری کند؟

اگر پاسخ سؤالات بالا مثبت باشد، آرسنال شانس بسیار خوبی برای قهرمانی دارد.

۱۳ آوریل - استون ویلا (داخل خانه)

ویلا در بازی رفت در ماه دسامبر آرسنال را شکست داد و اونای امری از این فرصت برای ایجاد دردسر مجدد برای توپچی‌ها در اواسط آوریل در ورزشگاه امارات لذت خواهد برد.

حتی بدون انگیزه شخصی، ویلا در موقعیت قطعی برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده قرار دارد و برای آرسنال حریفی خطرناک خواهد بود.

۲۰ آوریل - ولورهمپتون (خارج از خانه)

چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام همگی در مولینکس در این فصل مغلوب شده‌اند، چرا که گری اونیل همچنان با توانایی خود برای شکست دادن مدعیان لیگ برتر، آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ولورهمپتون از سقوط در امان است و حتی ممکن است همچنان در موقعیتی باشد که از طریق لیگ یا جام حذفی برای کسب سهمیه اروپا تلاش کند.

آرسنال در چنین بازی‌های خارج از خانه به باخت عادت داشته است، عادتی که آرتتا در طول چهار سال مدیریت خود در باشگاه تا حد زیادی از بین برده است.

با توجه به عملکرد فوق‌العاده لیورپول و سیتی در این شرایط، کسب سه امتیاز مقابل حریفی سرسخت ممکن است برای آرسنال تا اواسط آوریل ضروری باشد.

۲۷ آوریل - تاتنهام (خارج از خانه)

دربی شمال لندن نیازی به هیاهوی اضافی ندارد - این یکی از مسابقات باکیفیت لیگ برتر است که می‌توان روی آن برای دیدن گل، اتفاقات مهیج و ردپای مهارت‌های ناب حساب کرد.

تاتنهام برای تقویت شانس خود برای بازی در لیگ قهرمانان فصل آینده به سه امتیاز نیاز دارد، اما برهم زدن مسیر قهرمانی آرسنال به طور قطع وارد خاطرات باشگاه خواهد شد.

آرسنال فصل گذشته در ورزشگاه تاتنهام با نتیجه ۲-۰ پیروز شد، اما در ماه مه ۲۰۲۲ در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان با نتیجه ۳-۰ مغلوب شد. امسال اهمیت این بازی حتی بیشتر خواهد بود.

آیا آرسنال می‌تواند اولین قهرمانی لیگ خود را در ۲۰ سال اخیر کسب کند؟

۱۱ می - منچستر یونایتد (خارج از خانه)

اولدترافورد به ندرت برای آرسنال خوش‌یمن بوده است - تنها یک برد در لیگ از سپتامبر ۲۰۰۶ - اما به احتمال زیاد برای ماندن در کورس قهرمانی به کسب سه امتیاز در این بازی که در ماه می ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، نیاز دارند.

یونایتد فصل ناامیدکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد تا زمانی که آرتتا و هم‌تیمی‌هایش به شهر آن‌ها بیایند، برای کسب سهمیه کم‌اهمیت لیگ اروپا تلاش خواهند کرد.

این مسابقه نشان‌دهنده مسیرهای متفاوتی است که این دو باشگاه در چند سال گذشته طی کرده‌اند - آرسنال به طور کامل از یونایتد پیشی گرفته و به مدعیان معتبر لیگ برتر تبدیل شده است.

با این حال، یونایتد گاهی اوقات می‌تواند حریفی سرسخت باشد. تصور لغزش آرسنال در اینجا سخت نیست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۰:۵۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۳۶۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰