loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج دلیل برای باور به قهرمانی آرسنال در لیگ برتر
پنج دلیل برای باور به قهرمانی آرسنال در لیگ برتر

پنج دلیل برای باور به قهرمانی آرسنال در لیگ برتر

بیست سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر می‌گذرد. آن‌ها در فصل ۲۰۰۳/۰۴ تحت نظر آرسن ونگر و در ورزشگاه هایبری به مقام قهرمانی رسیدند.

اما به نظر می‌رسد که این انتظار طولانی برای کسب افتخار به زودی به پایان برسد. میکل آرتتا تیمی استثنایی ساخته است و آن‌ها بعد از نزدیک شدن به قهرمانی در فصل گذشته، امسال ممکن است یک قدم فراتر بگذارند.

توپچی‌ها در یک رقابت جذاب قهرمانی با لیورپول و منچسترسیتی در حال مبارزه هستند. در حال حاضر، آن‌ها در رده سوم جدول قرار دارند، اما بهترین تفاضل گل را دارند و به نظر می‌رسد که توانایی سبقت گرفتن از دو تیم بالاتر از خود را دارند.

ما پنج دلیل کلیدی برای آرسنال شناسایی کرده‌ایم تا باور کنند که سال ۲۰۲۴ سال آن‌هاست:

فرم

اینکه بگوییم آرسنال در حال حاضر در فرم خوبی قرار دارد، دست کم گرفتن شرایط فوق العاده آنهاست. توپچی‌ها در حال حاضر از یکی از بهترین دوران تاریخ باشگاه لذت می‌برند.

هفت برد متوالی در لیگ برتر، به ثمر رساندن سی و یک گل و تنها دریافت سه گل، گویای همه چیز است. آن‌ها اولین تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند که سه بازی خارج از خانه را با اختلاف پنج گل یا بیشتر پیروز شده‌اند و تنها تیم از ۹۲ باشگاه حاضر در چهار لیگ برتر انگلیس هستند که در سال ۲۰۲۴، ۱۰۰٪ برد کسب کرده‌اند.

منچسترسیتی و لیورپول هر دو در فرم عالی قرار داشته‌اند و هر کدام تاکنون هفت بازی از هشت بازی لیگ خود را در سال جاری با برد پشت سر گذاشته‌اند. اما آن‌ها برای کسب سه امتیاز خود سخت تلاش می‌کنند و اغلب با اختلاف یک گل یا با گل‌های دقایق پایانی به پیروزی می‌رسند. در حالی که آرسنال با اختلاف در حال پیروزی است و می‌تواند انرژی خود را حفظ کند.

دفاع

آرسنال در تقریباً تمام معیارهای دفاعی لیگ برتر، از جمله گل خورده، گل خورده در جریان بازی، کلین شیت، xG مقابل، شوت‌های در چارچوب خورده و لمس‌های حریف در محوطه جریمه خود، در رتبه اول قرار دارد.

در واقع، آن‌ها تاکنون در این فصل تنها ۶۱ شوت در چارچوب دروازه خود را دریافت کرده‌اند. این تعداد کمتر از نصف تعداد شوت‌های منچستریونایتد، ۱۷ شوت کمتر از سیتی و ۳۳ شوت کمتر از لیورپول است. و این برای چشم‌انداز قهرمانی آن‌ها بسیار خوب است - در هفت فصل گذشته، تیمی که کمترین شوت در چارچوب دروازه را دریافت کرده است، در نهایت قهرمان لیگ شده است.

جیمی کاراگر در تحلیل خود از خط دفاعی آرسنال در برنامه‌ی Monday Night Football گفت: «بله، آن‌ها اکنون شروع به گلزنی کرده‌اند، اما راه حل دیگر این است که از نظر دفاعی بهتر عمل کنیم.»

"وقتی آرسنال را تماشا می‌کنم، فکر می‌کنم آن‌ها نه تنها بهترین تیم دفاعی لیگ، بلکه در اروپا هم هستند." 

"منچسترسیتی بهترین تیم دفاعی بوده و قهرمان لیگ شده است. آرسنال اکنون همان تیم است و آن‌ها شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند."

عملکرد در بازی‌های بزرگ

آرسنال هنوز موانع بزرگی برای عبور دارد - به خصوص بازی خارج از خانه مقابل منچسترسیتی در اواخر ماه مارس، و همچنین سفر به تاتنهام و منچستریونایتد در ماه آوریل و می.

اما با توجه به عملکرد آن‌ها در بازی‌های بزرگ در فصل ۲۰۲۳/۲۴، این آزمون‌ها به جای ترس، فرصتی برای لذت بردن است. فرصتی عالی برای اثبات خود به عنوان بهترین تیم کشور.

شاگردان آرتتا تاکنون بهترین عملکرد را در بین بازی‌های "تاپ سیکس" داشته‌اند، در هیچ دیداری شکست نخورده‌اند و به طور میانگین دو امتیاز در هر بازی کسب کرده‌اند. اگر آن‌ها این روند را در سه بازی باقیمانده خود حفظ کنند، در مسیر قهرمانی رقیب سختی خواهند بود.

آن‌ها قبلا رقبای قهرمانی منچسترسیتی و لیورپول را شکست داده‌اند و همچنین سه امتیاز از شیاطین سرخ در حال تقلا تحت هدایت اریک تن‌هاخ کسب کرده‌اند.

تجربه

پس از ناکامی در فصل گذشته، میکل آرتتا در تابستان گذشته رویکرد آرسنال را تغییر داد.

باور کردن اینکه برخی آرسنال را به دلیل بازی بیش از حد محتاطانه، خسته کننده و بدون هیجان در نیمه اول فصل ۲۰۲۳/۲۴ مورد انتقاد قرار دادند، عجیب است، اما آن تغییر رویکرد اکنون نتیجه داده است. خط حمله شروع به کار کرده است، اما این به بهای عدم استحکام در خط دفاعی نبوده است.

در همین زمان در سال گذشته، آرسنال در واقع امتیاز بیشتری نسبت به حالا داشت. با این حال، عملکرد آن‌ها کاملاً قانع کننده نبود. توپچی‌ها پس از پیروزی ۴-۳ مقابل بورنموث در یک سال پیش، در جشن‌های خود سرشار از شور و شوق بودند، اما ماهیت آن بازی به نوسانی بودن تیم اشاره می‌کرد که در نهایت با از دست دادن امتیاز در برابر وستهام، ساوتهمپتون و منچسترسیتی برایشان گران تمام شد.

از نحوه‌ی افت آرسنال در اواخر فصل گذشته درس گرفته شده است و به نظر می‌رسد آرتتا آن‌ها را اصلاح کرده است.

بازیکنان در دسترس

یکی از دلایل کلیدی که باعث شد سیتی بتواند با کسب یک سه گانه تاریخی، آرسنال را در کسب عنوان قهرمانی پشت سر بگذارد، در دسترس بودن تمام بازیکنان کلیدی این تیم بود. پپ گواردیولا در گذشته از داشتن بازیکنان ذخیره بیشتری برخوردار بود، اما خوش شانس بود که تقریباً تمامی با ارزش ترین بازیکنانش را در اواخر فصل گذشته آماده و درخشان دید.

اگر بازیکنانی مانند بوکایو ساکا، مارتین اودگارد یا ویلیام سالیبا دچار مصدومیت جدی شوند، آرسنال ممکن است دچار مشکل شود، اما در حال حاضر همه چیز از نظر سلامتی بازیکنان خوب به نظر می‌رسد. توماس پارتی در پیروزی مقابل شفیلد یونایتد پس از استراحت طولانی به میدان بازگشت، در حالی که انتظار می‌رود اولکساندر زینچنکو، تاکهیرو تومیاسو و حتی یورین تیمبر - که از آگوست مصدوم بوده است - به زودی بازگردند.

یک علامت سوال در مورد گابریل مارتینلی وجود دارد که در ورزشگاه برامال لنگان لنگان زمین را ترک کرد، اما در غیر این صورت جای شکایتی وجود ندارد. این در تضاد کامل با لیورپول است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۰:۵۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۲۸۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰