loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و برنتفورد
پیش بازی جدال آرسنال و برنتفورد

پیش بازی جدال آرسنال و برنتفورد

هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس به یکی از حساس‌ترین کورس‌های قهرمانی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل می‌شود. در حالی که لیورپول و منچسترسیتی با یک امتیاز اختلاف، خود را برای نبردی بزرگ در آنفیلد در روز یکشنبه آماده می‌کنند، فرصت برای شاگردان میکل آرتتا در آرسنال هم فراهم شده است. آنها می‌دانند که پیروزی مقابل برنتفورد در بازی دیرهنگام شنبه شب، آنها را به صدر جدول خواهد رساند.

اختلاف دو امتیازی بین لیورپول صدرنشین و آرسنال در رده سوم، کمترین فاصله بین تیم‌های اول و سوم در این مقطع از فصل یا بعد از آن، از ۴ می ۲۰۱۴ است. زمانی که سیتی به‌یادماندنی در یک کورس قهرمانی دراماتیک که با لغزش استیون جرارد مقابل چلسی رقم خورد، لیورپول را کنار زد. در حالی که هر سه مدعی قهرمانی در طول فصل فراز و نشیب هایی داشته‌اند، اما همه آنها از شروع سال جدید قاطعانه ظاهر شده‌اند.

لیورپول و سیتی به ترتیب از هشت بازی اول خود در لیگ برتر در سال ۲۰۲۴، ۲۱ و ۲۲ امتیاز کسب کرده‌اند، در حالی که آرسنال با مجموع نتایج ۳۱-۳، هر هفت بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آنها با این عملکرد، اولین تیمی در تاریخ لیگ برتر انگلیس هستند که در هفت بازی اول خود در یک سال تقویمی، ۳۰ گل یا بیشتر به ثمر رسانده‌اند. رکورد قبلی با ۲۹ گل در اختیار ساندرلند در سال ۱۸۹۳ بود که توپچی ها در سال ۱۹۳۱ به آن دست یافتند. باخت مقابل پورتو در لیگ قهرمانان تنها لکه‌ای بر عملکرد درخشان آنها در سال جاری است.

فرم فوق العاده آرسنال در روز دوشنبه در ورزشگاه برامال لین ادامه پیدا کرد، جایی که آنها با درخشش بازیکنانی مثل مارتین اودگارد، گابریل مارتینلی، کای هاورتز، دکلان رایس و بن وایت موفق شدند شفیلد یونایتد را با نتیجه قاطع ۶-۰ شکست دهند. همچنین مدافع حریف، جیدن بوگل، یک گل به خودی زد. شاگردان آرتتا از همان ابتدای بازی دروازه حریف را آماج حملات خود قرار دادند و در دقیقه ۳۹ با پنج گل پیش افتادند - این زودترین زمانی است که یک تیم مهمان در تاریخ لیگ برتر به چنین تفاضلی دست پیدا کرده است.

حالا دیگر کسی به شایعات نقل و انتقالاتی ماه ژانویه درباره نیاز آرسنال به یک مهاجم نوک فکر نمی‌کند! هاورتز به عنوان مهاجم سایه عملکرد درخشانی داشته است، به طوری که در دو بازی اخیر مقابل نیوکاسل و شفیلد یونایتد هم گلزنی کرده و هم پاس گل داده است. آخرین بازیکن آرسنال که در سه بازی متوالی لیگ برتر موفق به گلزنی و پاس گل شده بود، سسک فابرگاس در سپتامبر ۲۰۰۷ بود.

علاوه بر این، هاورتز در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر (پنج مشارکت در گل - سه گل، دو پاس گل) به اندازه کل مشارکت های خود در ۳۲ بازی قبلی‌اش برای چلسی و آرسنال (چهار گل، یک پاس گل) رسیده است.

تنها نکته منفی در برد قاطع اخیر آرسنال، تعویض زودهنگام بوکایو ساکا و مارتینلی بود. آرتتا بعدا اعلام کرد که ساکا احساس ناخوشی داشته و مارتینلی نیز از یک مصدومیت جزئی رنج می‌برد، با این حال هر دو بازیکن ممکن است در بازی شنبه به میدان بروند. مدافعان کناری، تاکهیرو تومیاسو و اولکساندر زینچنکو نیز پس از نزدیک بودن به حضور در ترکیب روز دوشنبه، می‌توانند در بازی مقابل برنتفورد به میدان بروند.

یک بازیکنی که در بازی مقابل برنتفورد غایب خواهد بود، داوید رایا است که به دلیل بازی مقابل تیم اصلی خود، اجازه حضور در این دیدار را ندارد. آرون رمزدیل به جای او درون دروازه قرار خواهد گرفت، او که پیش از این در دو پیروزی ۱-۰ مقابل برنتفورد در این فصل، یک بار در لیگ برتر و یک بار در جام اتحادیه، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. آخرین دروازه‌بان آرسنال که در یک فصل مقابل یک حریف، سه کلین شیت ثبت کرده است، ينس لمن در مقابل بلکبرن در فصل ۲۰۰۴/۰۵ بود.

در حالی که آرسنال با روحیه‌ای بالا پیش می‌رود، برنتفورد با نگرانی به پشت سر خود نگاه می‌کند. آنها با یک بازی بیشتر نسبت به لوتون تاون رده هجدهمی، با فاصله‌ای ۶ امتیازی از منطقه سقوط وارد هفته بیست و هشتم می‌شوند.

هفته گذشته، ضربه سر دقیقه آخری اکسل دیساسی، تیم تحت هدایت توماس فرانک را از کسب یک برد حیاتی مقابل چلسی، رقیب همشهری غرب لندن، محروم کرد. این در حالی بود که گل‌های مادس رورسلو و یوان ویسا - دومی با یک ضربه قیچی برگردان دیدنی - زنبورها را ۲-۱ پیش انداخته بود.

برنتفورد در این فصل لیگ برتر، امتیاز قابل توجهی (۲۸ امتیاز) را از موقعیت‌های برنده از دست داده است که بیشترین میزان در یک فصل از زمان ساوتهمپتون در فصل ۲۰۲۱/۲۲ (۲۹ امتیاز) به شمار می‌رود. تنها چهار تیم در طول تاریخ لیگ برتر در یک فصل ۳۰ امتیاز یا بیشتر را از دست داده‌اند - نیوکاسل در فصل ۲۰۰۴/۰۵ (۳۱ امتیاز)، چلسی در ۱۹۹۵/۹۶، ویمبلدون در ۱۹۹۹/۰۰ و تاتنهام در ۲۰۰۷/۰۸ (هر سه تیم ۳۳ امتیاز).

این ناتوانی در حفظ نتیجه باعث شده است تا برنتفورد برای فرار از سقوط بجنگد، در حالی که لیست بلندبالای مصدومان نیز به آنها کمکی نکرده است. زنبورها در ۱۱ بازی ابتدایی خود در لیگ برتر ۲۰۲۳/۲۴، ۱۶ امتیاز کسب کردند که به طور میانگین ۱.۵ امتیاز در هر بازی می‌شود، اما از آن زمان تاکنون آنها تنها ۱۰ امتیاز از ۱۶ بازی به دست آورده‌اند که میانگین ۰.۶ امتیاز در هر بازی را نشان می‌دهد.

بن می با مصدومیتی که هفته گذشته متحمل شد، به جمع بازیکنان مصدوم برنتفورد پیوست که شامل جاش داسیلوا، ریکو هنری، آرون هیکی، کوین شاده، اتان پیناک و برایان امبومبو در بخش درمانی هستند.

اگر برنتفورد می‌خواهد روند نزولی خود را تغییر دهد، ویسا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. او پس از گلزنی مقابل وستهام و چلسی، به دنبال این است که برای اولین بار در سه بازی متوالی لیگ برتر گلزنی کند. جالب اینکه ۶ گل از ۸ گل آخر او در این رقابت‌ها در دربی‌های لندن به ثمر رسیده است.

نتایج رو در رو

آرسنال تنها در یکی از ۱۰ دیدار اخیر خود با برنتفورد در تمامی رقابت‌ها (هفت برد، دو مساوی) مغلوب شده است که آن هم باخت ۲-۰ خارج از خانه در اولین بازی لیگ برتری زنبورها در آگوست ۲۰۲۱ بود.

توپچی‌ها در ورزشگاه Gtech Community Stadium در این فصل دو پیروزی ۱-۰ کسب کرده‌اند، جایی که هاورتز در دقایق پایانی بازی برگشت لیگ برتر در نوامبر با ضربه سر گل برتری را به ثمر رساند و ریس نلسون نیز در دیدار جام اتحادیه در سپتامبر موفق به گلزنی شد.

برنتفورد همچنین تنها یک بار در ۹ دیدار خارج از خانه مقابل آرسنال (چهار تساوی، چهار شکست) به پیروزی رسیده است که آن هم به برد ۲-۰ لیگ در آوریل ۱۹۳۸ برمی‌گردد.

آرسنال با پشت سر گذاشتن دو پیروزی پرگل ۵-۰ مقابل کریستال پالاس و ۶-۰ مقابل وستهام در دو دیدار خود با تیم‌های همشهری در سال ۲۰۲۴، از رویارویی با یک دربی دیگر لندن لذت خواهد برد.

تنها خود آرسنال، در فصل ۱۹۳۴/۳۵، موفق شده است در سه بازی متوالی دربی لندن در تاریخ لیگ‌های انگلیس، پنج گل یا بیشتر به ثمر برساند.

فرم اخیر دو تیم

در حالی که آرسنال با قدرت به جلو می‌رود، برنتفورد با وضعیتی نگران‌کننده پا به این دیدار می‌گذارد. زنبورها ۱۰ بازی از ۱۳ دیدار اخیر خود در لیگ برتر را باخته‌اند، تنها مقابل ناتینگهام فارست و ولورهمپتون به پیروزی رسیده‌اند و در آخرین دیدار خود مقابل چلسی مساوی کرده‌اند، هرچند این نتیجه توانست روند سه باخت متوالی آن‌ها را متوقف کند.

آنها همچنین ۹ بازی از ۱۳ دیدار خارج از خانه خود در لیگ برتر در این فصل را باخته‌اند. شفیلد یونایتد (۱۰ شکست) تنها تیمی در لیگ است که قبل از بازی‌های این هفته، متحمل باخت‌های بیشتری در خارج از خانه شده است.

در حالی که برنتفورد برای مهار خط حمله آتشین آرسنال به بهترین شرایط خود نیاز دارد، اما آن‌ها همچنین با بهترین خط دفاع لیگ برتر روبرو خواهند شد.

توپچی‌ها در هفت بازی خود در لیگ برتر در سال ۲۰۲۴ تنها سه گل دریافت کرده‌اند و نکته قابل توجه این است که به حریفان خود اجازه داده‌اند تا در این دیدارها تنها ۲.۱۲ گل مورد انتظار (xG) خلق کنند، که تقریباً پنج گل کمتر از تیم دومین خط دفاع برتر لیگ در سال ۲۰۲۴، یعنی منچسترسیتی (۷.۰۸ xG در هشت بازی) است.

پیش بینی نتیجه

با توجه به فرم فوق‌العاده آرسنال و افت برنتفورد، جای تعجب ندارد که ابرکامپیوتر اپتا، تیم میزبان را برای این دیدار به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کند.

این ابرکامپیوتر با انجام ۱۰،۰۰۰ شبیه‌سازی از بازی قبل از شروع، در ۵۹.۱ درصد از سناریوها پیروزی آرسنال را پیش‌بینی کرده است، در حالی که برنتفورد تنها ۱۶.۸ درصد شانس برد دارد و احتمال تساوی نیز ۲۴.۱ درصد است.

در پیش‌بینی‌های فصل ابرکامپیوتر، آرسنال همچنان سومین شانس قهرمانی را دارد، هرچند نتایج این آخر هفته می‌تواند تأثیر زیادی بر امیدهای آنها بگذارد. در حال حاضر، توپچی‌ها در ۱۴ درصد از شبیه‌سازی‌های فصل در صدر جدول قرار می‌گیرند، در مقایسه با ۵۱.۵ درصد برای سیتی و ۳۴.۵ درصد برای لیورپول، با این حال حداقل یکی از این دو تیم روز یکشنبه امتیاز از دست خواهند داد.

از سوی دیگر، برنتفورد در ۲.۴ درصد از سناریوها سقوط می‌کند و رسیدن به رتبه چهاردهم بالاترین احتمال برای این تیم می‌باشد (احتمال ۲۵.۸ درصد).

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۱۷:۵۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۲۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰