loading
در حال بررسی درخواست شما
دیوید سیمن از آرتتا می‌خواهد واتکینز را به جای ژسوس به خدمت بگیرد
دیوید سیمن از آرتتا می‌خواهد واتکینز را به جای ژسوس به خدمت بگیرد

دیوید سیمن از آرتتا می‌خواهد واتکینز را به جای ژسوس به خدمت بگیرد

دیوید سیمن، اسطوره آرسنال، از سرمربی تیم، میکل آرتتا، خواسته است تا در پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه، اولی واتکینز، مهاجم استون ویلا را به عنوان جانشین گابریل ژسوس جذب کند.

سیمن معتقد است که آرتتا می تواند با به خدمت گرفتن یک مهاجم نوک جدید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، به تیم خود روحیه تازه ای بدهد. او همچنین از سبک بازی ژسوس که به طور مرتب از نقش خود خارج می شود، ابراز نارضایتی کرده است.

گابریل ژسوس

واتکینز می تواند این مشکل را حل کند، زیرا او یک مهاجم کامل است. ژسوس به ندرت در استادیوم امارات به یک نقش مرکزی پایبند است، زیرا آرتتا به این بازیکن 26 ساله اجازه می دهد تا از آزادی عمل برخوردار باشد. او اغلب با دویدن به سمت کناره ها و ایجاد فضا برای هم تیمی هایش، سعی می کند دفاع حریف را باز کند. اما سیمن ترجیح می دهد ژسوس در مرکز خط حمله بماند.

نقش آزاد ژسوس مانع از گلزنی او می شود

آرتتا به ژسوس نقش آزادانه ای می دهد تا فضاهایی برای ساکا، مارتینلی و اودگارد ایجاد کند. اما تمایل این بازیکن برزیلی به ترک محوطه جریمه، گلزنی او را نیز محدود می کند. ژسوس تا اینجای فصل تنها در 16 بازی 6 گل به ثمر رسانده است.

چهار گل از گل‌های ژسوس در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است، زیرا او در هر بازی گلزنی کرده است. با این حال، این ستاره ملی پوش برزیلی، تنها 2 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است.

دیوید سیمن از انتقال اولی واتکینز از استون ویلا حمایت می کند

از سوی دیگر، واتکینز در این فصل 8 گل در لیگ برتر و 5 گل در لیگ کنفرانس اروپا به ثمر رسانده است. این بازیکن 27 ساله همچنین در 16 بازی لیگ برتر 8 پاس گل داده است. ژسوس یک پاس گل در لیگ برتر و دو پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا دارد.

چیزی که به واتکینز کمک کرده تا به این آمار برسد، نقش مشخصی است که اونای امری در ویلا پارک به او داده است. سرمربی سابق توپچی ها پس از جانشینی استیون جرارد در نوامبر گذشته، وظایف این بازیکن پست 9 ملی پوش انگلیسی را محدود کرد. واتکینز قبلاً مانند ژسوس به طور مرتب به سمت کناره ها می رفت.

آیا آرسنال باید واتکینز را به عنوان جانشین ژسوس به خدمت بگیرد؟

مقایسه آمار این دو مهاجم نشان می دهد که واتکینز در حال حاضر مهاجم بهتری است. او گل های بیشتری زده و پاس گل های بیشتری داده است.

واتکینز همچنین از نظر فیزیکی قوی تر از ژسوس است و می تواند در محوطه جریمه حریفان بیشتر درگیر شود.

با این حال، آرتتا ممکن است به دلیل تطبیق پذیری ژسوس، به استفاده از او در نقش آزاد ادامه دهد. ژسوس می تواند در هر جایی از خط حمله بازی کند و می تواند حریفان را گیج کند.

در نهایت، تصمیم با آرتتا است که آیا ژسوس را در تیم نگه دارد یا واتکینز را به خدمت بگیرد. اما اگر آرتتا به دنبال یک مهاجم نوک کامل است، واتکینز گزینه بهتری است.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۲۱ ۱۸:۵۹
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : arsenalinsider.com
بازدید: ۲۱۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰